  • 1. Data: 2014-03-25 20:28:55
    Temat: wymuszenie-wypadek
    Od: dakal <rybnik_s@_NOSPAM_wp.pl>

    Witam. Nie wiem czy pisze w dobrym miejscu ale szukam pomocy. Może od
    początku. Mam 17 lat jeżdżę chińskim chopperem 50. Otóż w poniedziałek
    (24.03) wracałem ze szkoły tym właśnie motocyklem i na skrzyżowaniu miałem
    wypadek. Facet z naprzeciwka chciał skręcić w lewo kiedy oboje mieliśmy
    zielone ( wymuszenie pierwszeństwa? ). Facet przyznał się do winy ja
    właśnie leżę w szpitalu na obserwacji ( potłuczenia, rozcięty luk
    brwiowy). Otóż dręczy mnie pytanie czy oprócz odszkodowania za motocykl
    oraz odszkodowanie szkole moge się ubiegać jeszcze o coś z winy tego
    faceta ? Dodam ze moto do kasacji a ja ledwo mogę się ruszać bo jednak
    przy prędkości 50 km/h po zderzeniu czołowym trochę przeleciałem. Facet
    sie tłumaczył ze słońce świeciło i nie widział.

  • 2. Data: 2014-03-25 21:37:15
    Temat: Re: wymuszenie-wypadek
    Od: Qlfon <r...@l...pl>

    Oczywiście, ze należy Ci się odszkodowanie za:
    - moto,
    - ciuchy,
    - kask,
    - utratę zdrowia

    Dodatkowo jeśli Twoje leczenie/niezdolność do pracy czy nauki będzie
    wymagało leczenia dłuższego niż 7 dni. Sprawca ma wytoczoną sprawę z
    urzędu. Mam nadzieję, że masz na wszystko kwity z Policji (była Policja?)
    Od tej pory zbieraj kwity na wszystko: każda karta informacyjna ze
    szpitala, każdy wynik badania, RTG, tomograf, rezonans - cokolwiek Ci
    robią to trzymaj kwity. Dodatkowo - zrób sobie zdjęcia jak wyglądasz po
    wypadku - siniaki, rozcięty łuk itp. itd. Może Ci się to przydać.
    Szukaj rachunków za ciuchy, kask itp rzeczy które zostały uszkodzone.
    Nawet plecak na książki, laptop, telefon jeśli zostały uszkodzone w
    trakcie wypadku to należy Ci się za nie kasa. Jeśli nie masz rachunków
    to znajdź ceny tego sprzętu w obecnej chwili na rynku. Nie aj sobie
    wmówić amortyzacji na uszkodzonym sprzęcie - maja Ci zwrócić kasę za
    nowy sprzęt (nie dotyczy to motocykla). Na wartości moto na 100% będą
    Cię chcieli orżnąć zaniżając jego wartość przed wypadkiem i zawyżając
    wartość wraku.
    Nie zdziw się jak za kilka dni zaczną się telefony do Ciebie bądź
    rodziców z różnych firm oferujących swoje usługi w zakresie wyciągnięcia
    od ubezpieczyciela sprawcy kasy. Zanim cokolwiek podpiszesz z nimi to
    dobrze poczytaj co i jak lub szukaj prawnika. Są firmy, które zajmują
    się odszkodowaniami prowadzone przez motocyklistów - może ktoś podrzuci
    namiary.
    Po zakończeniu leczenia/rehabilitacji zaczniesz sprawę o odszkodowanie
    za zdrowie. Sprawy za sprzęt i resztę szpejów załatwisz jeszcze podczas
    leczenia. Najpierw zacznij od dochodzenia kasy od jego ubezpieczyciela,
    potem możesz spróbować wytoczyć mu sprawę z powództwa cywilnego.
    Nie będzie łatwo i będzie to trochę trwało ale koniec końców finansowo
    możesz być dobrze do przodu.
    Ale i tak najważniejsze że niewiele Ci się stało.
    --
    Qlfon, Lublin

  • 3. Data: 2014-03-25 22:36:02
    Od: MrGlub <g...@g...com>

    Pedros zachwalał apu.pl

    --
    NC700XD

  • 4. Data: 2014-03-27 11:57:42
    Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki)

    dakal <rybnik_s@_nospam_wp.pl> wrote:

    > Facet sie tłumaczył ze słońce świeciło i nie widział.

    Zawsze się tak tłumaczą. Do tego jakbyś jechał czymś większym to by
    pewnie było że jechałeś 200 na gumie.

    Ogólnie moto, ciuchy i zdrowie, tak jak Ci Qlfon napisał.

    http://motogof.tumblr.com/

  • 5. Data: 2014-03-27 14:09:32
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 25.03.2014 20:28, dakal pisze:

    > mieliśmy zielone ( wymuszenie pierwszeństwa? ). Facet przyznał się do
    > winy ja właśnie leżę w szpitalu na obserwacji ( potłuczenia, rozcięty

    Ale policja, mam nadzieję, była na miejscu?

> [...]
    > tego faceta ? Dodam ze moto do kasacji a ja ledwo mogę się ruszać bo
    > jednak przy prędkości 50 km/h po zderzeniu czołowym trochę przeleciałem.

    Generalnie jego ubezpieczyciel powinien sfinansować (na ile to fizycznie
    możliwe) pełne przywróćenie stanu poprzedniego - włącznie z np.
    zniszczonym telefonem, rozlanym mlekiem, pojazdem zastępczym, utraconymi
    dochodami, rehabiliacjami - plus odszkodowanie za ewentualną (tfu!tfu!)
    utratę zdrowia.

    > Facet sie tłumaczył ze słońce świeciło i nie widział.

    No to oby następnym razem pan niewidomy trafił na TIRa lub transporter
    opancerzony.

  • 6. Data: 2014-03-27 14:11:54
    Od: "BUNIEK" <m...@i...pl>

    >Zawsze się tak tłumaczą. Do tego jakbyś jechał czymś większym to by
    >pewnie było że jechałeś 200 na gumie.
    >Ogólnie moto, ciuchy i zdrowie, tak jak Ci Qlfon napisał.

    A na koniec okazuje się ze cały dzień było szaro i bez słońca.

    Powrotu do zdrowia, życzę.
    Buniek

    ---
    ochrona avast! Antivirus jest aktywna.

  • 7. Data: 2014-03-27 15:55:33
    Od: z...@g...com

    > A na koniec okazuje się ze cały dzień było szaro i bez słońca.

    Oby się nie okazało, że jednoślad bez światła jechał bo ubezpieczalnia przypisze mu
    winę.

    _____
    grzech
    tdm

  • 8. Data: 2014-03-27 15:59:57
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2014-03-27, z...@g...com <z...@g...com> wrote:

    > Oby się nie okazało, że jednoślad bez światła jechał bo ubezpieczalnia przypisze mu
    winę.

    Albo ze zbita lampa i spalona zarowka :-)

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 9. Data: 2014-03-28 06:26:56
    Od: MarcinJM <m...@o...pl>

    W dniu 2014-03-27 14:09, Andrzej Lawa pisze:
    > No to oby następnym razem pan niewidomy trafił na TIRa lub transporter
    > opancerzony.

    To takie troche niedojrzale zyczenia....
    Moto zaczalem jezdzic bardzo niedawno, pierwsze co rzucilo mi sie w oczy
    to stosunkowo czeste wymuszenia (a jeżdze bardzo przepisowo).
    Przypuszczam, ze gdzies w psychice ludzkiej siedzi: duże =
    niebezpieczeństwo, małe = brak niebezpieczeństwa.
    Wkurza mnie to, nie powiem, ale... nie było wyjscia: przywykłem,
    spodziewam sie takich zachowań, liczę sie z nimi.
    Co ciekawe jak jezdzilem Patrolem, czy Trooperem wymuszeń było jakby 95%
    mniej.... ;) (na tej podstawie, zreszta, oparłem swoje wnioski).

    MarcinJM gg: 978510
    kompleksowe remonty youngtimer'ów, nadwozi rajdówek
    przeróbki typu "panie, tego sie nie da zrobic"

  • 10. Data: 2014-03-28 13:30:39
    Od: p...@b...pl

    W dniu piątek, 28 marca 2014 06:26:56 UTC+1 użytkownik MarcinJM napisał:

    > Moto zaczalem jezdzic bardzo niedawno, pierwsze co rzucilo mi sie w oczy
    >
    > to stosunkowo czeste wymuszenia (a jeżdze bardzo przepisowo).

    Po mojemu to się jedno z drugim wiąże, im bardziej przepisowo jeździsz tym częściej
    Ci zajeżdżają i chyba nawet parę osób w jakimś wątku parę lat temu miało podobne
    spostrzeżenia.
    Nie mówię że lepiej latać w trybie kamikadze, szczególnie że masz małą praktykę, ale
    dojdziesz do tego że styl jechania nieco szybciej niż średnia ruchu dookoła powoduje
    że mniej aut Ci się wpycha.
    Więc sobie spokojnie, bezpiecznie praktykuj i zobaczysz że się poprawi.

    KJ