  • 11. Data: 2010-04-22 19:00:35
    Temat: Re: wymiary matrycy a rozdziuelczosc
    Od: "Henry(k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl>

    Dnia Thu, 22 Apr 2010 20:38:59 +0200, Marek Wyszomirski napisał(a):

    > Wszystko zalezy od konkretnej sytuacji zdjeciowej. Bywaja takie, które
    > wymagaja malej glebi ostrosci - w innych z kolei przydalaby sie jak
    > najwieksza.

    Na szczęście nie ma nakazu robienia zdjęć tylko jednym aparatem ;-)

    Pozdrawiam,
    Henry

  • 12. Data: 2010-04-22 19:04:12
    Od: "romek76" <r...@o...eu>

    > Przy tej samej ilości pikseli są one większe na dużej matrycy.
    > Daje to mniejsze szumy i większą rozpiętość totalną zdjęć.
    > Tak jak oglądałem zdjęcia w necie matryca full-frame
    > daje porównywalne szumy przy czułości o oczko większej jak matryca 1.5
    > Na full frame łatwiej uzyskać też małą głębię ostrości.

    A czy wieksze matryce składają się rowniez z większych pikseli?:)

  • 13. Data: 2010-04-22 19:07:12
    Od: r...@o...eu

    > Mniejsza matryca jest tańsza w produkcji, podobnie jak i cały aparat w
    > którym taka matryca jest użyta, za to większa matryca daje lepszą jakość
    > obrazu i umożliwia {w połączeniu z odpowiednim obiektywem} uzyskanie
    > zdjęć o małej i bardzo małej głębi ostrości.

    Z powodu jakich czynnikow wieksza matryca daje lepsza jakosc obrazu?:)

  • 14. Data: 2010-04-22 19:28:38
    Od: "MaW" <n...@a...bbb>

    Użytkownik <r...@o...eu> napisał w wiadomości

    > etc?:)

    > Z powodu jakich czynnikow wieksza matryca daje lepsza jakosc obrazu?:)

    a no z takich że pixele są rzadziej upakowane co się przekłada na mniejsze
    szumy na przykład - przy tej samej ilości pixeli. Zresztą przeczytaj cały
    wątek

    MaW

  • 15. Data: 2010-04-22 19:31:07
    Od: "Szymon Machel" <s...@O...pl>

    Użytkownik <r...@o...eu> napisał w wiadomości

    > Z powodu jakich czynnikow wieksza matryca daje lepsza jakosc obrazu?:)

    Po pierwsze: światło,
    po drugie: światło,
    po trzecie... sam zgadnij :)

    Szymon

    ps. oczywiście większa fizycznie a nie te "megapiksle"

  • 16. Data: 2010-04-22 19:41:39
    Od: "q...@g...com" <q...@g...com>

    On 22 Kwi, 21:31, "Szymon Machel" <s...@O...pl> wrote:

    > Po pierwsze: światło,
    > po drugie: światło,
    > po trzecie... sam zgadnij :)
    >
    > Szymon
    >
    > ps. oczywiście większa fizycznie a nie te "megapiksle"

    No ale ilosc wpadajacego swiatla zalezy od obiektywu? ...albo nie?
    StaM

  • 17. Data: 2010-04-22 20:03:31
    Od: "Szymon Machel" <s...@O...pl>

    Użytkownik <q...@g...com> napisał w wiadomości

    No ale ilosc wpadajacego swiatla zalezy od obiektywu? ...albo nie?
    StaM

    No cóż :) bez obiektywu, mając kliszę zrobię zdjęcie.
    Spróbuj zrobić zdjęcie mając obiektyw i nie mając materiału
    światłoczułego (pomińmy na chwilę matryce).
    Więc co jest ważniejsze? ;)

    Szymon

  • 18. Data: 2010-04-22 20:08:32
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Szymon Machel pisze:

    > No cóż :) bez obiektywu, mając kliszę zrobię zdjęcie.

    Nie zrobisz. Chyba że masz na myśli stykówkę ;)

    W fotografii otworkowej też masz de facto obiektyw - choć działający na
    nieco innej zasadzie.

  • 19. Data: 2010-04-22 20:08:52
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    romek76 pisze:

    > A czy wieksze matryce składają się rowniez z większych pikseli?:)

    A geometrię na poziomie choćby szkoły podstawowej waszmość masz
    opanowaną? Mnożenie i dzielenie nie stanowi dla ciebie wielkiej tajemnicy?

  • 20. Data: 2010-04-22 20:11:55
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    r...@o...eu pisze:

    > Z powodu jakich czynnikow wieksza matryca daje lepsza jakosc obrazu?:)

    A próbowałeś się zastanowić?

    Co się dzieje, jak usiłujesz wepchnąć taką samą ilość światła na coraz
    mniejszą powierzchnię?