  • 1. Data: 2012-05-24 22:24:56
    Temat: wyłowyłanie RAW pod Win 2000
    Od: "Tomek" <m...@o...pl>

    Witam,
    Czy znacie jakiś program do amatorskiego wywoływania
    zdjęć RAW z Nikon D3100 instalujący się pod
    systemem Win 2000?
    Chętnie w jakimś spolszczeniu.....
    Radzono mi Nikon Capture NX, ale jest na
    Dobreprogramy tylko Capture One PRO 6.4.2
    i też pod XP lub nowsze.
    Umiem używać tylko IrfanView i XnView.
    Podziękowania.
    Tomek.

  • 2. Data: 2012-05-25 19:30:21
    Temat: Re: wyłowyłanie RAW pod Win 2000
    Od: "andy_o" <z...@g...pl>

    > Czy znacie jakiś program do amatorskiego wywoływania
    > zdjęć RAW z Nikon D3100 instalujący się pod
    > systemem Win 2000?

    RawTherapee
    Pozdrawiam,
    andy_o

  • 3. Data: 2012-05-25 20:55:43
    Od: "Tomek" <m...@o...pl>

    Użytkownik "andy_o" <z...@g...pl> napisał w wiadomości

    > RawTherapee
    > Pozdrawiam,
    > andy_o

    Sprawdzałem, że nie obsługuje Nikon D3100.
    http://www.dobreprogramy.pl/Raw-Therapee,Program,Win
    dows,13042.html
    Ale czy to prawda? Może to ktoś zweryfikować?
    Jeśli pod Win 2000 nie będzie programu
    to może być XP, ale nic więcej bo mój
    sprzęt tego nie pociągnie.
    Tomek.

  • 4. Data: 2012-05-25 21:35:45
    Od: "Tomek" <m...@o...pl>

    Użytkownik "Tomek" <m...@o...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > http://www.dobreprogramy.pl/Raw-Therapee,Program,Win
    dows,13042.html
    > Ale czy to prawda? Może to ktoś zweryfikować?

    A przy okzji- jeśli jest czytnik kart pmięci, a na nich
    RAW-y, to czy rodzaj aparatu ma znaczenie??
    Tomek.

  • 5. Data: 2012-05-25 21:56:05
    Od: mt <f...@i...pl>

    Tomek pisze:

> [...]
    > http://www.dobreprogramy.pl/Raw-Therapee,Program,Win
    dows,13042.html
    > Ale czy to prawda? Może to ktoś zweryfikować?

    Obsługuje, ale na Win 2000 to on raczej nie pójdzie. Z darmowych jedynym
    afaik narzędziem, które obsłuży nef-y z tego nikona i da się
    zainstalować na leciwym systemie, to coś opartego o DCRaw jak np. UFRaw:
    http://ufraw.sourceforge.net/index.html

    --
    marcin

  • 6. Data: 2012-05-25 21:57:52
    Od: mt <f...@i...pl>

    Tomek pisze:

    dows,13042.html

    > A przy okzji- jeśli jest czytnik kart pmięci, a na nich
    > RAW-y, to czy rodzaj aparatu ma znaczenie??

    Ale w kontekście czego miałoby mieć znaczenie? Kopiowania plików na
    dysk? Nie, nie ma.

    --
    marcin