eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodywykresy z hamowni - parametr "straty"wykresy z hamowni - parametr "straty"
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.cyf-kr.edu.pl!news.nask
    .pl!news.nask.org.pl!news.internetia.pl!not-for-mail
    From: BartekK <s...@d...org>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: wykresy z hamowni - parametr "straty"
    Date: Sun, 21 Jul 2013 15:21:02 +0200
    Organization: Netia S.A.
    Lines: 32
    Message-ID: <ksgo2b$i2p$1@mx1.internetia.pl>
    NNTP-Posting-Host: drut.org
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: mx1.internetia.pl 1374413707 18521 77.252.249.9 (21 Jul 2013 13:35:07 GMT)
    X-Complaints-To: a...@i...pl
    NNTP-Posting-Date: Sun, 21 Jul 2013 13:35:07 +0000 (UTC)
    X-Tech-Contact: u...@i...pl
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; rv:17.0) Gecko/20130620 Thunderbird/17.0.7
    X-Server-Info: http://www.internetia.pl/
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2498928
    [ ukryj nagłówki ]

    Oglądając różne wykresy z różnych hamowni (podwoziowych) widać
    uwzględniany parametr P-strat "moc strat" - na przykładowym wykresie
    zielony:
    http://images43.fotosik.pl/1893/8b4e7e1d8bfecb04med.
    jpg

    Jak się domyślam (i z tego co wiem o takich pomiarach) to pomiar polega
    na pomiarze mocy oddawanej na kołach, a żeby przeliczyć to na moc
    oddawaną przez silnik - wprowadza się ten parametr "P-straty", który
    powinien uwzględniać opory toczenia kół, mostu, skrzyni itd, - tak by po
    jego dodaniu dojść do mocy "na wale".

    To niech mi ktoś wytłumaczy, dlaczego w 99% znajdowanych wykresów z
    hamowni, tam gdzie jest pomiar "przed" i "po" jakimś tuningu - ten
    parametr się zmienia. Czasem nawet znacznie. Dlaczego? Gdzie zmieniają
    się opory np w skrzyni (skoro to samo przełożenie, te same obroty), czy
    na kołach (ta sama średnica opon, te same opony, itd)?
    (pomijając kwestie prawdziwych dragsterów o tysiącach KM, gdzie wraz z
    mocą i obrotami znacznie zmienia się geometria opon).

    Oraz druga zagadka - jak ten parametr jest wyznaczany? Pomijając
    możliwość "oszacowania" (tzn tak go dobrania, by osiągnąć oczekiwaną
    moc), to można by go mierzyć np "na luzie" kręcąc kołami + skrzynią
    zewnętrznym silnikiem elektrycznym, i mierząc pobór mocy w zależności od
    obrotów tego silnika, ale to powinno mieć kiepską dokładność, zwłaszcza
    przy skrzyniach automatycznych, gdzie smarowanie (czyli też opory)
    zależą od obrotów silnika (bo z niego napędzany jest obieg oleju), a nie
    kół.

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    | s...@d...org GG:23319 tel +48 696455098 http://drut.org/
    | http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=338
    173

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: