-
Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.cyf-kr.edu.pl!news.nask
.pl!news.nask.org.pl!news.internetia.pl!not-for-mail
From: BartekK <s...@d...org>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: wykresy z hamowni - parametr "straty"
Date: Sun, 21 Jul 2013 15:21:02 +0200
Organization: Netia S.A.
Lines: 32
Message-ID: <ksgo2b$i2p$1@mx1.internetia.pl>
NNTP-Posting-Host: drut.org
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: mx1.internetia.pl 1374413707 18521 77.252.249.9 (21 Jul 2013 13:35:07 GMT)
X-Complaints-To: a...@i...pl
NNTP-Posting-Date: Sun, 21 Jul 2013 13:35:07 +0000 (UTC)
X-Tech-Contact: u...@i...pl
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; rv:17.0) Gecko/20130620 Thunderbird/17.0.7
X-Server-Info: http://www.internetia.pl/
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2498928
[ ukryj nagłówki ]Oglądając różne wykresy z różnych hamowni (podwoziowych) widać
uwzględniany parametr P-strat "moc strat" - na przykładowym wykresie
zielony:
http://images43.fotosik.pl/1893/8b4e7e1d8bfecb04med.
jpg
Jak się domyślam (i z tego co wiem o takich pomiarach) to pomiar polega
na pomiarze mocy oddawanej na kołach, a żeby przeliczyć to na moc
oddawaną przez silnik - wprowadza się ten parametr "P-straty", który
powinien uwzględniać opory toczenia kół, mostu, skrzyni itd, - tak by po
jego dodaniu dojść do mocy "na wale".
To niech mi ktoś wytłumaczy, dlaczego w 99% znajdowanych wykresów z
hamowni, tam gdzie jest pomiar "przed" i "po" jakimś tuningu - ten
parametr się zmienia. Czasem nawet znacznie. Dlaczego? Gdzie zmieniają
się opory np w skrzyni (skoro to samo przełożenie, te same obroty), czy
na kołach (ta sama średnica opon, te same opony, itd)?
(pomijając kwestie prawdziwych dragsterów o tysiącach KM, gdzie wraz z
mocą i obrotami znacznie zmienia się geometria opon).
Oraz druga zagadka - jak ten parametr jest wyznaczany? Pomijając
możliwość "oszacowania" (tzn tak go dobrania, by osiągnąć oczekiwaną
moc), to można by go mierzyć np "na luzie" kręcąc kołami + skrzynią
zewnętrznym silnikiem elektrycznym, i mierząc pobór mocy w zależności od
obrotów tego silnika, ale to powinno mieć kiepską dokładność, zwłaszcza
przy skrzyniach automatycznych, gdzie smarowanie (czyli też opory)
zależą od obrotów silnika (bo z niego napędzany jest obieg oleju), a nie
kół.
--
| Bartłomiej Kuźniewski
| s...@d...org GG:23319 tel +48 696455098 http://drut.org/
| http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=338
173
Następne wpisy z tego wątku
- 21.07.13 19:18 tá´Ź
- 21.07.13 19:20 tá´Ź
- 21.07.13 19:22 tá´Ź
- 21.07.13 20:10 k...@g...com
- 21.07.13 20:45 Lewis
- 21.07.13 22:13 tá´Ź
- 22.07.13 01:41 BartekK
- 22.07.13 16:31 Tomasz Pyra
- 23.07.13 01:08 tá´Ź
- 23.07.13 02:04 k...@g...com
- 23.07.13 08:48 Lewis
- 23.07.13 13:20 k...@g...com
- 23.07.13 18:42 BartekK
- 23.07.13 20:35 ddddddd
- 23.07.13 20:48 k...@g...com
Najnowsze wątki z tej grupy
- Kto miał rację ?
- Znaki wewnętrzne
- trasa Londyn - Koszalin
- Kopanie Bitcoinów kosztuje 137.000 $, więcej niż cena 95.000 $
- Czyli jednak elektryki są TANIE i powszechnie dostępne dla obywateli
- Elektryki do Morskiego Oka do utylizacji
- Crash testy na publicznej drodze - 4 BMW zderzone
- pojebane Google
- dewastują Tesle
- jadę do państwa polskiego
- zachowaj odstęp
- Czy wymieniacie fotel kierowcy, gdy kupujecie używanego gruchota po prostacie
- co macie na fotelach?
- Kombinacja znaków A11 i B33?
- czy nieroby zablokują znowu Zakopiankę
Najnowsze wątki
- 2025-05-09 Białystok => Senior Node.js Developer (Nest.js framework) <=
- 2025-05-09 Łódź => Programista Mainframe (z/OS, Assembler) <=
- 2025-05-09 Szczecin => Key Account Manager IT <=
- 2025-05-09 Warszawa => Starszy Programista C <=
- 2025-05-09 Żerniki => Dyspozytor Międzynarodowy <=
- 2025-05-09 zabezpieczenie płatności w biznesie
- 2025-05-09 Kto miał rację ?
- 2025-05-09 Jakie natynkowe podwójne gniazdo z bolcem (2P+PE)
- 2025-05-08 Z jakiego paragrafu podlega ochronie (resortowa) flaga UE w RP3? Bo to nie flaga Obcego PAŃSTWA [KK-137.2]
- 2025-05-08 Usługi, rozliczanie płatności z karty i blika
- 2025-05-08 Lublin => Delphi Programmer <=
- 2025-05-08 Lublin => Programista Delphi <=
- 2025-05-08 Łódź => Mainframe (z/OS, Assembler) Developer <=
- 2025-05-08 Warszawa => Senior Node.js Developer (doświadczenie z framework Nest.
- 2025-05-07 Wielki smog w Watykanie