  • 1. Data: 2011-11-06 15:54:52
    Temat: wybór auta
    Od: "dr_indy" <d...@w...pl>

    Witam,

    jako, że jest to grupa ogólnie traktująca o autach to może ktoś z Was
    pomoże.
    Nie jestem znawcą aut więc zawitałem tu. Tytuł posta ogólny, ale precyzuję:
    Ojciec (55l) chce zmienić auto do tej pory sluzy mu astra classic lpg.
    Auto generalnie niewysłuzone, ale ma już 12 lat (rocznik 99.) i czas na
    zmiany.

    Co rynek prezentuje w segmencie aut do ok. 40000 zł z naciskiem na
    ekonomiczność, dłuzszą gwarancje, lpg?
    Nie jest to auto dla wyścigowca.
    Jakoś przypadkiem zawitałem do Opla i widziałem tam chevroleta Aveo z
    predyspozycją pod lpg, z dość bogatym wyposażeniem w cenie sporo poniżej 40k
    zł. Czy to dobry kierunek?

    dziękuję za wszelkie info

    --
    dr_indy

  • 2. Data: 2011-11-06 18:50:42
    Temat: Re: wybór auta
    Od: GregorY <g...@w...pl>

    a może za ciosem astrę G lub H?

    --
    GregorY

  • 3. Data: 2011-11-07 09:50:15
    Od: "Chris" <a...@g...pl>

    dr_indy nabazgrał(a):

    > Co rynek prezentuje w segmencie aut do ok. 40000 zł z naciskiem na
    > ekonomiczność, dłuzszą gwarancje, lpg?

    KIA Ceed ?? albo nowa KIA RIO ?? 7 lat gwarancji.

  • 4. Data: 2011-11-07 10:07:17
    Od: The_EaGle <e...@j...com>

    W dniu 2011-11-06 15:54, dr_indy pisze:

> [...]
    > Jakoś przypadkiem zawitałem do Opla i widziałem tam chevroleta Aveo z
    > predyspozycją pod lpg, z dość bogatym wyposażeniem w cenie sporo poniżej

    Aveo to przestarzała konstrukcja w zasadzie już w momencie jak wyjechała
    na drogi.

    Za 40 tyś z nowych aut nie wiele jest do wyboru - kompaktu w zasadzie
    nie kupi za te pieniądze. Natomiast auto 2-3 letnie to już może wybierać
    i przebierać. Jeżeli jeszcze tak jak piszesz decyduje ekonomia i silnik
    benzynowy (z LPG) to można zastanowić się nad autami z fabryczną
    instalacją LPG np używana octavia.

    Jeżeli myśli o długiej gwarancji (czyli auto nowe) to KIA ceed bije
    wszystkich - auto z 7 lat gwarancji.

    http://www.autoefl.pl/cardetail.asp?idp=34273

    Jak widać za 43 500zł można kupić podstawową wersje ceed w promocji.
    Samochód jest na mocną 4 wśród kompaktów a dotychczasowe opinie o tym
    aucie są w większości pozytywne wiec na pewno warto rozważyć ten zakup.

    Co do bogatego wyposażenia to raczej zapomnij. Wybierz najpierw czy auto
    nowe wersji OEM czy może z bogatym wyposażeniem ale 2-3 letnie.
    Względnie przekonaj tate aby pomyślał o aucie o numer mniejszym czyli
    seg B tutaj w cenie 40-45 tys można coś kupić z dobrym wyposażeniem.

    Jak należy do ludzi wolno jeżdżących nie lubi się schylać, chce mieć
    bagażnik jak w kompakcie oraz nie przepada za odwiedzaniem serwisów co
    chwila to może pomyśleć o fordzie fusionie - auto specyficzne. Do czasu
    aż nim nie jechałem nawet o nim nie myślałem ale bardzo szybko
    zaskarbiło sobie moją sympatię - bardzo poręczne - wygodne o ile nie
    wymaga się od niego zbyt wiele. Użytkowałem go przez 2 tyg jako auto
    zastępcze i ogólnie polecam. Niedawno zagościło także w mojej rodzinie i
    wszyscy są z niego bardzo zadowoleni (w wieku 50+). Silnik 1.4 80KM dla
    spokojnie jeżdżących albo diesel dla ultra ekonomicznych. Auto nie lubi
    jazdy z szybkością ponad 130km/h - robi się głośno i spalanie rośnie
    wykładniczo. Po za tym bardzo OK i od lat jest w czołówce bezawaryjnych
    aut wg DEKRY czy ADAC.

    Względnie inny mikrovan - note, meriva etc...

    Pozdrawiam
    Rafał

  • 5. Data: 2011-11-07 10:10:44
    Od: MM <k...@g...pl>

    Dnia 06-11-2011 o 18:50:42 GregorY <g...@w...pl> napisał(a):

    > a może za ciosem astrę G lub H?

    Osobiście wolałbym G.

    Silnik 1.6 16V 100KM w G jest dużo żwawszy niż 1.6 16V TP 105KM w H

    Do tego bagażnik w G jest bardziej pakowny.

    Spalanie, w H jechałem autostradą ok 130-140KM/h 5 osób na pokładzie,
    przejechałem z 120km i spalił prawie pół baku. Nie wiem ile to pali
    normalnie, ale stanowczo za dużo, chyba że wskaźnik tak wyskalowany.

    W G wnętrze trochę toporne, ale reszta na +

  • 6. Data: 2011-11-07 11:37:56
    Od: z <z...@g...pl>

    The_EaGle pisze:
    > Względnie przekonaj tate aby pomyślał o aucie o numer mniejszym czyli
    > seg B tutaj w cenie 40-45 tys można coś kupić z dobrym wyposażeniem.

    Co prawda do 50+ jeszcze mi trochę zostało ale serce mówi Kia Rio a
    rozum Dacia Sandero :-)