    From: The_EaGle <e...@j...com>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: wybór auta
    Date: Mon, 07 Nov 2011 10:07:17 +0100

    W dniu 2011-11-06 15:54, dr_indy pisze:

    > Co rynek prezentuje w segmencie aut do ok. 40000 zł z naciskiem na
    > ekonomiczność, dłuzszą gwarancje, lpg?
    > Nie jest to auto dla wyścigowca.
    > Jakoś przypadkiem zawitałem do Opla i widziałem tam chevroleta Aveo z
    > predyspozycją pod lpg, z dość bogatym wyposażeniem w cenie sporo poniżej
    > 40k zł. Czy to dobry kierunek?

    Aveo to przestarzała konstrukcja w zasadzie już w momencie jak wyjechała
    na drogi.

    Za 40 tyś z nowych aut nie wiele jest do wyboru - kompaktu w zasadzie
    nie kupi za te pieniądze. Natomiast auto 2-3 letnie to już może wybierać
    i przebierać. Jeżeli jeszcze tak jak piszesz decyduje ekonomia i silnik
    benzynowy (z LPG) to można zastanowić się nad autami z fabryczną
    instalacją LPG np używana octavia.

    Jeżeli myśli o długiej gwarancji (czyli auto nowe) to KIA ceed bije
    wszystkich - auto z 7 lat gwarancji.

    http://www.autoefl.pl/cardetail.asp?idp=34273

    Jak widać za 43 500zł można kupić podstawową wersje ceed w promocji.
    Samochód jest na mocną 4 wśród kompaktów a dotychczasowe opinie o tym
    aucie są w większości pozytywne wiec na pewno warto rozważyć ten zakup.

    Co do bogatego wyposażenia to raczej zapomnij. Wybierz najpierw czy auto
    nowe wersji OEM czy może z bogatym wyposażeniem ale 2-3 letnie.
    Względnie przekonaj tate aby pomyślał o aucie o numer mniejszym czyli
    seg B tutaj w cenie 40-45 tys można coś kupić z dobrym wyposażeniem.

    Jak należy do ludzi wolno jeżdżących nie lubi się schylać, chce mieć
    bagażnik jak w kompakcie oraz nie przepada za odwiedzaniem serwisów co
    chwila to może pomyśleć o fordzie fusionie - auto specyficzne. Do czasu
    aż nim nie jechałem nawet o nim nie myślałem ale bardzo szybko
    zaskarbiło sobie moją sympatię - bardzo poręczne - wygodne o ile nie
    wymaga się od niego zbyt wiele. Użytkowałem go przez 2 tyg jako auto
    zastępcze i ogólnie polecam. Niedawno zagościło także w mojej rodzinie i
    wszyscy są z niego bardzo zadowoleni (w wieku 50+). Silnik 1.4 80KM dla
    spokojnie jeżdżących albo diesel dla ultra ekonomicznych. Auto nie lubi
    jazdy z szybkością ponad 130km/h - robi się głośno i spalanie rośnie
    wykładniczo. Po za tym bardzo OK i od lat jest w czołówce bezawaryjnych
    aut wg DEKRY czy ADAC.

    Względnie inny mikrovan - note, meriva etc...

    Pozdrawiam
    Rafał