  • 1. Data: 2010-10-20 09:20:01
    Temat: [www] nazwa pliku
    Od: "identifikator: 20040501" <N...@g...pl>

    czy można zrobić tak, żeby pliki ściągane ze strony www miały inną nazwę niż
    pliki znajdujące się na serwerze www? np. klikamy na link 123.pdf na
    stronie, a z serwera ściąga się plik 000.pdf... JTZ?

  • 2. Data: 2010-10-20 09:33:53
    Temat: Re: [www] nazwa pliku
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    W dniu 20.10.2010 11:20, identifikator: 20040501 pisze:
    > czy można zrobić tak, żeby pliki ściągane ze strony www miały inną nazwę
    > niż pliki znajdujące się na serwerze www? np. klikamy na link 123.pdf na
    > stronie, a z serwera ściąga się plik 000.pdf... JTZ?

    - jeżeli chodzi Ci o to, że na serwerze masz plik aaa.pdf, ale chcesz,
    żeby user pobierał go po kliknięciu linka bbb.pdf - to odpowiedź na
    Twoje pytanie brzmi "Tak".
    - jeżeli chodzi Ci o to, że user klika link 12345.pdf, ale przeglądarka
    sugeruje nazwę pliku bbb.pdf to odpowiedź również brzmi "Tak".

    /dev/glassorb nie odpowiada - może być zajęte, lub czekać na przypływ
    eteru, więc nie mogę wywróżyć ani co dokładnie chcesz zrobić, ani jaką
    masz konfigurację.

    Michoo

  • 3. Data: 2010-10-20 10:08:28
    Od: "identifikator: 20040501" <N...@g...pl>

> [...]

    > - jeżeli chodzi Ci o to, że user klika link 12345.pdf, ale przeglądarka
    > sugeruje nazwę pliku bbb.pdf to odpowiedź również brzmi "Tak".

    właściwie tak do końca nie wiem o co mi chodzi,
    chodzi mi o to, żeby user pobierający nie znał nazw plików na serwerze...

    zastanawiam się czy nie dało by się zrobić tak, że na serwerze mam plik
    aaa.pdf
    a po kliknięciu na odpowiednio spreparowny link w przeglądarce, nagrywał się
    u niego jako plik bbb.pdf, czyli nagrywa bbb a ściąga aaa...

    mam konto na linuxpl.com, dostępne jedynie php... kod pisze mi informatyk,
    tylko ja mu mówię co i jak ma być, stąd muszę wiedzieć.

  • 4. Data: 2010-10-20 10:14:22
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    W dniu 20.10.2010 12:08, identifikator: 20040501 pisze:
    > mam konto na linuxpl.com, dostępne jedynie php... kod pisze mi
    > informatyk, tylko ja mu mówię co i jak ma być, stąd muszę wiedzieć.

    To mu powiedz jak to ma wyglądać. (a on pewnie zaproponuje linki postaci
    get_file.php?name=asd.pdf i pliki położone w dowolnym katalogu)

    Michoo

  • 5. Data: 2010-10-20 10:41:19
    Od: "identifikator: 20040501" <N...@g...pl>

    > To mu powiedz jak to ma wyglądać. (a on pewnie zaproponuje linki postaci
    > get_file.php?name=asd.pdf i pliki położone w dowolnym katalogu)

    ale mówisz tu o zwykłym przekierowaniu? php zwraca nagłówek na plik z
    serwera?

  • 6. Data: 2010-10-20 10:47:45
    Od: "Grzegorz Niemirowski" <g...@p...onet.pl>

    identifikator: 20040501 <N...@g...pl> napisał(a):
    > czy można zrobić tak, żeby pliki ściągane ze strony www miały inną nazwę
    > niż pliki znajdujące się na serwerze www? np. klikamy na link 123.pdf na
    > stronie, a z serwera ściąga się plik 000.pdf... JTZ?

    A może mod_rewrite?

    --
    Grzegorz Niemirowski
    http://www.grzegorz.net/

  • 7. Data: 2010-10-20 11:12:28
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    W dniu 20.10.2010 12:41, identifikator: 20040501 pisze:

    > ale mówisz tu o zwykłym przekierowaniu? php zwraca nagłówek na plik z
    > serwera?
    Nie. Mówię tu o zwróceniu odpowiednich nagłówków (np MIME) i zwartości
    pliku. I jak "informatyk" jest odpowiedniej klasy to wprowadzeniu
    całkiem sympatycznej luki, ale to już inna historia

    Michoo

  • 8. Data: 2010-11-04 18:06:52
    Od: yesma <y...@f...pl>

> [...]
    > niż pliki znajdujące się na serwerze www? np. klikamy na link 123.pdf na
    > stronie, a z serwera ściąga się plik 000.pdf... JTZ?

    w php jest funkcja header, sprawdź ją.
    w nagłówku http wpisujesz nią Content-Disposition: attachment;
    filename=x.pdf

    --
    Pozdrawiam - Grzechu
    Linux x86_64

  • 9. Data: 2010-11-05 16:19:47
    Od: "identifikator: 20040501" <N...@g...pl>

    > w php jest funkcja header, sprawdź ją.
    > w nagłówku http wpisujesz nią Content-Disposition: attachment;
    > filename=x.pdf

    ale to każdy domorosły haker obejdzie...

    może inaczej, co zrobić, żeby można było wgrać na serwer www plik, ale żeby
    już nie dało się go uruchomić?

  • 10. Data: 2010-11-05 17:10:11
    Od: yesma <y...@f...pl>

    > ale to każdy domorosły haker obejdzie...

    if (file_exists($folder.$file)) {
    header('Content-type: audio/mpeg');
    readfile($folder.$file);
    exit;
    }
    teraz już niewie gdzie jest plik i jak się nazywa

    > może inaczej, co zrobić, żeby można było wgrać na serwer www plik, ale
    > żeby już nie dało się go uruchomić?

    nie rozumiem jaki plik exe, skrypt ?

    --
    Pozdrawiam - Grzechu