-
1. Data: 2010-10-15 14:28:12
Temat: [dev] ai czyli tryby
Od: "grunge fighter" <p...@p...onet.pl>
ostatnio staram sie wymyslic kawalek jakiegos przyzwoitego ai
dla statkow kosmicznych strzelajacych do siebie w przestrzeni kosmicznej
(klepię dalej swoją sigmę (zwaną też jako 'środowi(S)ko do badan(I)a a(G)entów
w trójwy(M)i(A)rze' którą trochę rozbabrałem i nie wyglada ona raczej na
za bardzo wyczesany projekt w tym momencie)
nie do końca wiem jednak jak to zrobić; w mojej obecnej koncepcji ai
spowadza sie do 'przelaczania' paru 'trybow' w ktorych moze byc
taki statek (typu np 'swobodny ruch', 'lot do punktu' 'pogon za celem'
'ucieczka' kazdy z tych trybow dosyc latwo oprogramowac (wiadomo
ucieczka to najprosciej wektor predkosci od celu, predkosc na maksa itp)
ale poki co nie jestem za bardzo z tego zadowolony - zwlaszcza z trybu
'rozdraznienia' wroga - jak go trafie to po prostu leci prosto na mnie,
widze go od frontu i nie daje to zbyt widowiskowego efektu -- (w starej elite
wygladalo to lepiej ) jak mozna to nieco wyrafinowac tak by to ai
wrogow dawalo jakies w miare widowiskowe pojedynki (w danym momencie
wyglada to kiepsko i wlasnie sie zastanawiam) [zapodalbym linka do exe
ale nie mam chwilowo mozliwosci uploadu do netu)
fir
--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl
-
2. Data: 2010-10-16 23:39:32
Temat: Re: [dev] ai czyli tryby
Od: Segmentation Fault <c...@o...eu>
Te tryby na ogół nazywają się stany i to dość popularny alg. dla growych
agentów.
Jest w sieci kilka "gier dla programistów" w których walczą roboty.
Są kody źródłowe do tych robotów.
Te które widziałem są o robotach / czołgach 2D, ale może Cię natchną.
Pogogluj.
On 10/15/2010 04:28 PM, grunge fighter wrote:
>
> ostatnio staram sie wymyslic kawalek jakiegos przyzwoitego ai
> dla statkow kosmicznych strzelajacych do siebie w przestrzeni kosmicznej
>
> (klepię dalej swoją sigmę (zwaną też jako 'środowi(S)ko do badan(I)a a(G)entów
> w trójwy(M)i(A)rze' którą trochę rozbabrałem i nie wyglada ona raczej na
> za bardzo wyczesany projekt w tym momencie)
>
> nie do końca wiem jednak jak to zrobić; w mojej obecnej koncepcji ai
> spowadza sie do 'przelaczania' paru 'trybow' w ktorych moze byc
> taki statek (typu np 'swobodny ruch', 'lot do punktu' 'pogon za celem'
> 'ucieczka' kazdy z tych trybow dosyc latwo oprogramowac (wiadomo
> ucieczka to najprosciej wektor predkosci od celu, predkosc na maksa itp)
> ale poki co nie jestem za bardzo z tego zadowolony - zwlaszcza z trybu
> 'rozdraznienia' wroga - jak go trafie to po prostu leci prosto na mnie,
> widze go od frontu i nie daje to zbyt widowiskowego efektu -- (w starej elite
> wygladalo to lepiej ) jak mozna to nieco wyrafinowac tak by to ai
> wrogow dawalo jakies w miare widowiskowe pojedynki (w danym momencie
> wyglada to kiepsko i wlasnie sie zastanawiam) [zapodalbym linka do exe
> ale nie mam chwilowo mozliwosci uploadu do netu)
>
> fir
>
>
>
>
>
-
3. Data: 2010-10-22 14:28:36
Temat: Re: [dev] ai czyli tryby
Od: p...@p...onet.pl
> Te tryby na ogół nazywają się stany i to dość popularny alg. dla growych
> agentów.
>
> Jest w sieci kilka "gier dla programistów" w których walczą roboty.
> Są kody źródłowe do tych robotów.
> Te które widziałem są o robotach / czołgach 2D, ale może Cię natchną.
> Pogogluj.
>
No wiem ze jest to ciekawe tylko ze teraz nie moge a dwa pewnie wymaga
wglebienia sie w temat na wiele godzin albo i pare dni a ja jakos mniej
trakruję ten temat jako półroczny wykład uniwersytecki a bardziej jako coś
szybkiego i praktycznego co moznaby szybko zrobic :/
temat wydaje sie nie jest trudny - chodzi mi zasadniczo o to jak takie walki
moglby _wygladac_ bo cos utknalem co do koncepcji, przepisanie tego na kod
nie byloby raczej trudne Dziwnie utknąłem z tym AI (typowe jak sadze, ale
bedzie trzeba to 'jakos' przeskoczyc - i wlasnie o to pytam, jak?
fir
--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl
-
4. Data: 2010-10-22 18:48:05
Temat: Re: ai czyli tryby
Od: thearti <t...@p...onet.pl>
On 22 Paź, 16:28, p...@p...onet.pl wrote:
> No wiem ze jest to ciekawe tylko ze teraz nie moge a dwa pewnie wymaga
> wglebienia sie w temat na wiele godzin albo i pare dni a ja jakos mniej
> trakruję ten temat jako półroczny wykład uniwersytecki a bardziej jako coś
> szybkiego i praktycznego co moznaby szybko zrobic :/
>
> temat wydaje sie nie jest trudny - chodzi mi zasadniczo o to jak takie walki
> moglby _wygladac_ bo cos utknalem co do koncepcji, przepisanie tego na kod
> nie byloby raczej trudne Dziwnie utknąłem z tym AI (typowe jak sadze, ale
> bedzie trzeba to 'jakos' przeskoczyc - i wlasnie o to pytam, jak?
Jesli nie chce Ci sie poswiecic troche godzin to tak - temat z
pewnoscia bedzie trudny.
A na poczatek, skoro brakuje Ci natchnienia, moze po prostu zaczniesz
podgladac, jak to robia inni? Przeciez powstalo juz troche takich gier
-
5. Data: 2010-10-25 14:32:11
Temat: Re: ai czyli tryby
Od: p...@p...onet.pl
> On 22 Paź, 16:28, p...@p...onet.pl wrote:
> > No wiem ze jest to ciekawe tylko ze teraz nie moge a dwa pewnie wymaga
> > wglebienia sie w temat na wiele godzin albo i pare dni a ja jakos mniej
> > trakruję ten temat jako półroczny wykład uniwersytecki a bardziej jako coś
> > szybkiego i praktycznego co moznaby szybko zrobic :/
> >
> > temat wydaje sie nie jest trudny - chodzi mi zasadniczo o to jak takie walki
> > moglby _wygladac_ bo cos utknalem co do koncepcji, przepisanie tego na kod
> > nie byloby raczej trudne Dziwnie utknąłem z tym AI (typowe jak sadze, ale
> > bedzie trzeba to 'jakos' przeskoczyc - i wlasnie o to pytam, jak?
>
> Jesli nie chce Ci sie poswiecic troche godzin to tak - temat z
> pewnoscia bedzie trudny.
> A na poczatek, skoro brakuje Ci natchnienia, moze po prostu zaczniesz
> podgladac, jak to robia inni? Przeciez powstalo juz troche takich gier
świeta racja ale nie znasz moich uwarunkowań (chwilowo nie mam stalego
dostepu do netu itd) bardzo chetnie zapoznalbym sie z kodem kultowej
dla mnie gry ELITE sciagnalem chyba nawet kiedys zrodla ale to jest w asmie
na bbc micro czy jakiegos acorna ;-) (juz dokladnie nie pamietam co
z tymi zrodlami) -- pytam tu bo moze jest ktos kto sie tym zajmowal i
ma cos do powiedzenia lub tez chce sie tym zajac pomyslec i cos napisac i
mi poradzic... whatever.. nie ma odpowiedzi, nikt sie nie zajmuje, luzik,
wpadne nast razem z innym pytaniem pzdr
fir
--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl
-
6. Data: 2010-10-25 15:36:15
Temat: Re: ai czyli tryby
Od: Karol Y <k...@o...pl>
> dostepu do netu itd) bardzo chetnie zapoznalbym sie z kodem kultowej
> dla mnie gry ELITE sciagnalem chyba nawet kiedys zrodla ale to jest w asmie
> na bbc micro czy jakiegos acorna ;-) (juz dokladnie nie pamietam co
Ba, to jest i pewnie już będzie największy jednorazowy kawałek w asmie
napisany z palucha ;-)
--
Mateusz Bogusz
-
7. Data: 2010-10-25 16:02:46
Temat: Re: ai czyli tryby
Od: Adam Kłobukowski <a...@k...pl>
On 25.10.2010 17:36, Karol Y wrote:
>> dostepu do netu itd) bardzo chetnie zapoznalbym sie z kodem kultowej
>> dla mnie gry ELITE sciagnalem chyba nawet kiedys zrodla ale to jest w
>> asmie
>> na bbc micro czy jakiegos acorna ;-) (juz dokladnie nie pamietam co
>
> Ba, to jest i pewnie już będzie największy jednorazowy kawałek w asmie
> napisany z palucha ;-)
Nie jest największy.
Adam Klobukowski
-
8. Data: 2010-10-25 16:14:41
Temat: Re: ai czyli tryby
Od: Karol Y <k...@o...pl>
>>> dostepu do netu itd) bardzo chetnie zapoznalbym sie z kodem kultowej
>>> dla mnie gry ELITE sciagnalem chyba nawet kiedys zrodla ale to jest w
>>> asmie
>>> na bbc micro czy jakiegos acorna ;-) (juz dokladnie nie pamietam co
>>
>> Ba, to jest i pewnie już będzie największy jednorazowy kawałek w asmie
>> napisany z palucha ;-)
>
> Nie jest największy.
A co jest większego?
--
Mateusz Bogusz
-
9. Data: 2010-10-25 16:47:13
Temat: Re: ai czyli tryby
Od: Adam Kłobukowski <a...@k...pl>
On 25.10.2010 18:14, Karol Y wrote:
>>>> dostepu do netu itd) bardzo chetnie zapoznalbym sie z kodem kultowej
>>>> dla mnie gry ELITE sciagnalem chyba nawet kiedys zrodla ale to jest w
>>>> asmie
>>>> na bbc micro czy jakiegos acorna ;-) (juz dokladnie nie pamietam co
>>>
>>> Ba, to jest i pewnie już będzie największy jednorazowy kawałek w asmie
>>> napisany z palucha ;-)
>>
>> Nie jest największy.
>
> A co jest większego?
Naprawdę dużo innych rzeczy, znacznie większych od Elite napisano
ręcznie w asemblerze. Choćby praktycznie 100% produkcji scenowych na
komputery szesnastobitowe i sporo na PC do pewnego momentu. Zresztą i
dziś się wiele tak pisze - większość intr 96kb jest napisanych ręcznie w
asemblerze, a 96kb to nieco więcej pamięci nić miał bbc micro.
Adam Kłobukowski
-
10. Data: 2010-10-25 19:34:59
Temat: Re: ai czyli tryby
Od: Karol Y <k...@o...pl>
> Naprawdę dużo innych rzeczy, znacznie większych od Elite napisano
> ręcznie w asemblerze. Choćby praktycznie 100% produkcji scenowych na
> komputery szesnastobitowe i sporo na PC do pewnego momentu. Zresztą i
> dziś się wiele tak pisze - większość intr 96kb jest napisanych ręcznie w
> asemblerze, a 96kb to nieco więcej pamięci nić miał bbc micro.
Znaczy, z Twojego tekstu zrozumiałem, że każde intro z demosceny miało
napisane więcej linijek kodu w asm od Frontiera, którego pamiętam z
Amigi, a jego kod zajmował bodaj kilkaset KB.
--
Mateusz Bogusz