  • 1. Data: 2010-10-20 14:16:20
    Temat: Konstruktor i lista inicjalizacyjna
    Od: krzysztof posłuszny <w...@w...pl>

    Mamy taki sobie programik zbudowany z dwóch klas, klasy Baza i klasy Base. W
    klasie Baza obiekty są inicjalizowane w ciele konstruktora a w klasie Base
    obiekty są inicjalizowane przy pomocy listy inicjalizacyjnej konstruktora.
    Czy oba te sposoby inicjalizacji są sobie równoważne czy też nie? A jeżeli
    nie to dlaczego? Mógłby to ktoś w przystępny sposób wyjaśnić? A tutaj kod
    programiku:

    //kode
    #include <iostream>
    using namespace std;

    class Baza
    {
    private:
    int num;
    int bum;
    public:
    Baza();
    int func();

    };

    Baza::Baza()
    {
    num=0;
    bum=0;
    }
    int Baza::func()
    {
    cout<<num<<endl;
    cout<<bum<<endl;

    return 0;
    }

    class Base
    {
    private:
    int num;
    int bum;
    public:
    Base(int a, int b);
    int func();

    };
    Base::Base(int a, int b):num(a),bum(b)
    {

    }

    int Base::func()
    {
    cout<<num<<endl;
    cout<<bum<<endl;

    return 0;
    }

    int main()
    {
    int a=0,b=0;
    Baza ba;
    cout<<"Funkcja z klasy Baza"<<endl;
    ba.func();
    Base bas(a,b);
    cout<<"Funkcja z klasy Base"<<endl;
    bas.func();

    cin.get();
    return 0;

    }

  • 2. Data: 2010-10-20 14:18:27
    Temat: Re: Konstruktor i lista inicjalizacyjna
    Od: krzysztof posłuszny <w...@w...pl>

    Przez przypadek umieściłem ten post nie na tej grupie której chciałem.
    Sorry!!!