  • 1. Data: 2010-10-19 14:26:28
    Temat: Re: norma na dlugosc plikow z kodem
    Od: klops <k...@k...pl>

    Ja się mogę zgodzić żebyś miał pliki o ograniczonej ilości lini pod
    warunkiem, że będziesz je liczył skryptami ze strony linecounter.cba.pl.

  • 2. Data: 2010-10-19 14:54:56
    Temat: norma na dlugosc plikow z kodem
    Od: "fir" <p...@p...onet.pl>

    [kopia tez na pl.comp.lang.c, wrzucam tez tu bo kwestia
    dotyczy chyba wielu jezykow]

    powszechnie mowi sie o dlugosciach funkcji (w c lub innych jezykach)
    (i mowi sie ze nie powinny byc zbyt dlugie kilka kilkanascie lub
    co najwyzej kilkadziesiat linijek tam gdzie wynika to naturalnie -
    i mz slusznia jak ja piszę to takie dlugosci wynikają dosyć naturalnie,
    czesc funkcji ma kilka czesc kilkanascie a niektore (takie np bardziej
    'blokowe' po kilkadziesiat liniejek co tez jest uzasadnione)

    jakos jednak nie slyszalem by mowilo sie o normach na dlugosci plikow ze
    zrodlem; Jak wspominalem osobiscie wydzielem sobie zwiazane instancje i
    funkcje w takzwane 'przestrzenie' czyli w odzielne pliki zwykle kilkaunastu
    czy kilkudziesieciu funkcji + jakies instancje itp

    czy ktos dorobil sie jakiejs 'normy' na dlugosc w linijkach plikow ze
    zrodlami ? osobiscie wydaje mi sie ze sie wlasnie takiej normy dorobilem
    i wynosi ona 'do ok tysiaca czy maks 2tys linijek na plik) - to chyba jest
    ok; wiekszosc moich plikow ('przestrzeni') ma po kilkaset linijek -
    jak jakis rozrastał mi sie ostatnio do tysiaca z kawalkiem to zauwazylem ze
    da sie go podzielic dalej ładnie na dwa tematyczne bardziej specjalizowane

    fir

  • 3. Data: 2010-10-19 15:18:45
    Od: p...@p...onet.pl

> [...]
    > da sie go podzielic dalej ładnie na dwa tematyczne bardziej specjalizowane

    moglbym dodac ze dla mnie sa tu dwa aspekty

    1) jest jakos naturalne ze odrebne bloki zwiazanych tematycznie funkcji i
    instancji przynajmniej u mnie zajmuja zawsze kilkaset czy do tysiaca kilkuset
    linijek; co by to nie bylo - np prosty log, konsola, szkielet-inicjalizacja
    winapi, obsluga wnd_proc, obsluga myszy, inicjalizacja gl, czy tematyczne
    bliki obslugi kawalkow kodu - przynajmniej u mnie kazdy z tych tematow zajmuje
    oddzielny plik na kilkaset liniejek (az troche dziwne)

    2) drugi aspekt polaga na tym ze mz wlasnie takie pliki do tys czy 1.5 tys
    linijek są najczytelniejsze - taki pliczek to mw ok 40 funkcji - cos juz
    mozna zrobic i zarazem jest zwarte i czytelne

    fir

  • 4. Data: 2010-10-19 16:11:54
    Od: "slawek" <s...@h...pl>

    Użytkownik "fir" <p...@p...onet.pl> napisał w wiadomości grup
    > jakos jednak nie slyszalem by mowilo sie o normach na dlugosci plikow ze

    Bo niektórzy to tacy głupi są, że wszystko muszą im inni powiedzieć.

    Pliki źródłowe są takie duże, jakie są. Kiedyś ograniczeniem był rozmiar
    dyskietki - jakieś marne stokilkadziesiąt kilobajtów. Teraz może to i być
    paręnaście megabajtów. Lub więcej, jeżeli zajdzie taka potrzeba. Skąd tyle?
    A skąd się biorą motocykliści na skrzyżowaniach?