  • 101. Data: 2010-03-11 19:06:11
    Temat: Re: wkurzające sytuacje drogowe
    Od: Franc <k...@s...wp.pl>

    Dnia Thu, 11 Mar 2010 16:14:41 +0100, Arek (G) napisał(a):

    > Trochę słuszne. Jeden i drugi ponosi winę w takim przypadku.

    Bez kozery, walczyłbym do upadłego w Sądzie o uniewinnienie w tym
    przypadku.

    --
    Franc

  • 102. Data: 2010-03-11 19:06:45
    Od: to <t...@a...xyz>

    Icek wrote:

    > dlatego napisal kolumne.

    Ja tylko pokazuje przeciwny punkt widzenia, niekoniecznie mój. ;-)
    Niestety często irytujące sytuacje na drodze są prowokowane przez samych
    "zirytowanych".

    --
    cokolwiek

  • 103. Data: 2010-03-11 19:07:20
    Od: to <t...@a...xyz>

    MadMan wrote:

    > Kierunkowskaz w lewo chroni przed wyprzedzaniem, więc po co patrzeć w
    > lusterko?

    ROTFL! Ty masz prawo jazdy?

    --
    cokolwiek

  • 104. Data: 2010-03-11 19:08:14
    Od: Franc <k...@s...wp.pl>

    Dnia Thu, 11 Mar 2010 16:15:59 +0100, Arek (G) napisał(a):

    > A dlaczego? Mowa o wyprzedzającym motorze.

    Jest zawsze szansa, że moto będzie sadził z 200 na godzinę. Wtedy namet
    sekunda różnicy pomiędzy spojrzeniem w lusterko i ruszenie może skończyć
    się bum...
    --
    Franc

  • 105. Data: 2010-03-11 19:09:27
    Od: "Icek" <i...@d...pl>

    > Ja też, w momencie gdy skręcający w lewo nie będzie miał włączonego
    > kierunkowskazu.
    > Jakieś inne są? Bo ja nie potrafię sobie wyobrazić.

    jezeli wyprzedzajacy wyprzedza kolumne pojazdow. Rozpoczyna manewr. Jedzie
    juz ze znacznie wyzsza predkoscia niz kolumna.

    Nagle czlonek kolumny zatrzymuje sie. Nie patrzy w lusterko. Rozpoczyna
    manewr skretu w lewo. Wlcza migacz i rusza prosto pod maske wyprzedzajacego.

    Kto jest winny?

    Ten kto podczas zmiany pasa/kierunku nie ustapil pierwszenstwa przejazdu

    Icek

  • 106. Data: 2010-03-11 19:11:00
    Od: "Icek" <i...@d...pl>

    > Kierunkowskaz w lewo chroni przed wyprzedzaniem, więc po co patrzeć w
    > lusterko?

    oj nie. Jak wyprzedzajacy rozpoczal manewr wczesniej to nawet jak wlaczysz
    migacz to conajwyzej sygnalizujesz, ze chcesz rozpoczac manewr.

    Wlaczenie migacza przed niczym nie chroni.

    Icek

  • 107. Data: 2010-03-11 19:15:34
    Od: Franc <k...@s...wp.pl>

    Dnia Thu, 11 Mar 2010 19:03:04 +0100, Icek napisał(a):

    > dlatego napisal kolumne.
    >
    > W momencie gdy rozpoczal manewr wyprzedzania zakazu nie bylo. Znaku nie
    > widac bo juz pojawil sie podczas wyprzedzania. Dokancza wiec manerw gdy ma
    > juz linie.
    >
    > Debil skrecajacy w lewo nie patrzy w lusterko (podwojna ciagla chroni przed
    > zderzeniem) i powoduje wypadek.

    Zauważ, że wyłącznym problemem wyprzedającego jest to, że nie skończył
    manewru wyprzedania przed skończeniem się linii przerywanej. Problemem w
    sensie złamaniu przepisów PROD. W normalnych warunkach za taki nawewr
    dostaje się mandat i nie pomoże tłumaczenie, że jak rozpocząłem manewr
    wyprzedzania kolumny, to była przerywana.

    --
    Franc

  • 108. Data: 2010-03-11 19:17:17
    Temat: Re: wkurzaj?ce sytuacje drogowe
    Od: "Icek" <i...@d...pl>

    > Ja tylko pokazuje przeciwny punkt widzenia, niekoniecznie mój. ;-)
    > Niestety często irytujące sytuacje na drodze są prowokowane przez samych
    > "zirytowanych".

    ale ten punkt widzenia nie przewiduje widze mozliwosci ze ktos zaczyna
    wyprzedzanie i nie jest to samochod tuz zaraz naszym

    ;)

    Kiedys mialem podobna sytuacje. Na trasie Lubin - Wroclaw. Jade w kolumnie
    za ciagnikiem. Auto przedemna zaczyna wyprzedzanie. Jade zaraz za nim. Nagle
    okazuje sie, ze ciagnik zaczyna skret w lewo.

    Zderzenie doprowadza do upadku wyprzedzajacego samochodu do rowu z
    cysternami w Kawicach. Ja bylem tuz tuz za. Centymetry brakowaly abym
    podzielil los poprzedzajacego mnie auta.

    Cud, ze nie bylo ofiar smiertelnych.

    Winny? Kierowca ciagnika rolniczego.

    Icek

  • 109. Data: 2010-03-11 19:17:58
    Od: MadMan <m...@n...wp.pl>

    Dnia Thu, 11 Mar 2010 19:09:27 +0100, Icek napisał(a):

    > Nagle czlonek kolumny zatrzymuje sie. Nie patrzy w lusterko. Rozpoczyna
    > manewr skretu w lewo. Wlcza migacz i rusza prosto pod maske wyprzedzajacego.
    >
    > Kto jest winny?

    Nieprawidłowo skręcający członek kolumny - nie zasygnalizował zamiaru
    wykonania manewru zawczasu i wyraźnie.
    Poza tym dlaczego się odłącza od kolumny? To się kupy nie trzyma.

    --
    Pozdrawiam,
    Tlen: madman1985, GG: 2283138

  • 110. Data: 2010-03-11 19:20:34
    Od: MadMan <m...@n...wp.pl>

    Dnia Thu, 11 Mar 2010 19:11:00 +0100, Icek napisał(a):

    > oj nie. Jak wyprzedzajacy rozpoczal manewr wczesniej to nawet jak wlaczysz
    > migacz to conajwyzej sygnalizujesz, ze chcesz rozpoczac manewr.
    >
    > Wlaczenie migacza przed niczym nie chroni.

    Od włączenia kierunkowskazu do rozpoczęcia manewru mija jakiś czas -
    dajmy na to 5 sekund. Jest to czas wystarczający na zakończenie
    rozpoczętego manewru wyprzedzania.

    --
    Pozdrawiam,
    Tlen: madman1985, GG: 2283138