  • 11. Data: 2011-07-20 14:54:45
    Temat: Re: wiadomo już do kogo należą zdjęcia zrobione przez małpę
    Od: John Smith <u...@e...net>

    marek augustynski napisał(a):

    > Poziom, słowo kluczowe;)

    Większość leży? :-)

    --
    Mirek

  • 12. Data: 2011-07-20 18:16:37
    Od: marek augustynski <m...@g...com>

    > Większość leży? :-)

    ;)

    To ludzie okreslaja co jest na poziomie a co nie. Ten fotograf od malp
    zrobil wybor pod siebie i w zasadzie pod swoje wyobrazenie jak powinno
    wygladac zdjecie nie malpy tylko czlowieka. "Malpa zagladajaca i
    szczerzaca się do aparatu", "malpa pozujaca", "David Slater wśród
    małp"
    http://futomaki.pl/2011/07/06/kazda-malpa-moze-robic
    -zdjecia/
    Zauwaz, ze fotografia na ktorej jest David jest inna. To on stawia sie
    na niej w roli czlowieka a malpa schodzi do roli maskotki lub
    dziecinnej istoty. Jesli usuniemy Davida bedziemy mieli wyobrazenia
    jak mogly wygladac inne zdjecia "z zycia malp" nie sprowadzonych do
    roli zwierzecia lub czlowieka.

    To jest przyklad jak ludzie dostosowuja cos do wlasnego wyobrazenia co
    z reszta ma miejsce w dyskusjach miedzy nimi samymi, np. na tej
    grupie;)

    To jest ważne:
    "Dźwięk migawki, chociaż początkowo wywołał popłoch, to najwyraźniej
    wzbudził również duże zainteresowanie, ponieważ małpy kontynuowały
    robienie zdjęć."
    Dlaczego nie mogę zobaczyć pierwszego zdjęcia.. zanim jeszcze został
    wywołany poploch?
    Czy malpy od razu zaczely pozowac i wyglupiac się?

    I dalej:
    "Zanim Slater odzyskał aparat, małpy zrobiły kilkaset zdjęć. Okazało
    się, że kilka z nich jest naprawdę dobrych."
    Ktos okresla za malpe co jest dobre?

    "Zresztą zobaczcie sami (oczywiście obróbką i przekadrowaniem zdjęć
    zajął się już David Slater)."
    No oczywiście:)

    Podejzewam, ze jest tam duuuza ilosc wazniejszych zdjec.

    marek