  • 21. Data: 2010-12-24 14:49:58
    Temat: Re: `webasto`
    Od: Maciek <k...@g...pl>

    > Zalezy do czego. Odpowiednio ustawiona moze chyba jedna raczke ogrzac.
    > Albo odmrozic szybe w dwie minuty - nie podejrzewam zeby oryginalne
    > ogrzewanie mialo wieksza moc.

    ...a raczke to moze ogrzeje :) o ile bedzie w stanie podgrzac mrozne
    powietrze do satysfakcjonujacej dla raczki temperatury :)

  • 22. Data: 2010-12-24 14:51:52
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    W dniu 2010-12-24 12:59, kamil pisze:

    > Kazdy solidny alarm ma swoj immobiliser, wiec w czym problem?

    To jest inna sprawa.
    Alarmy mają dodatkowe rozłączane obwody które mają uniemożliwić
    uruchomienie samochodu nawet kluczykiem, tak długo jak nie zostanie
    wyłączony alarm.

    Natomiast immobiliser w ECU samochodu działa tak, że nie pozwoli
    uruchomić silnika dopóki pętla indukcyjna (czy jakiś podobny układ) nie
    odbierze kodu zapisanego w kluczyku.

    Więc nie ma możliwości żeby silnik pracował, kiedy kluczyka nie ma w
    okolicach stacyjki.

    Żeby jednak była taka możliwość trzeba chip tam przykleić na stałe
    (zazwyczaj tak się robi, bo najprościej), albo immobiliser się wyłącza w
    komputerze

    > Nie wiem, czy to prosta sprawa, autoryzowany dystrybutor alarmow zalozyl
    > i dzialalo.

    No tak, ale po takiej operacji może być dużo łatwiej ukraść samochód.
    Bo akurat immobiliser to jedno z poważniejszych utrudnień w odjechaniu
    samochodem, bo wymaga od złodzieja żeby ten przyszedł z własnym ECU i
    podmienił je przed jazdą.

  • 23. Data: 2010-12-24 15:07:45
    Od: Ramok <c...@c...com>

    On 24.12.2010 12:51, nadia napisał(a)/has written:
    > Mam 15 km do pracy a z dmuchaw ledwo letnie.

    Odnośnie "żarówki" 150W już Ciebie naprostowali inni, więc odniosę się
    tylko do temp. silnika.

    Jeśli jedziesz baaardzo delikatnie, na dużych obrotach dmuchawy +max
    grzanie, to tak może być. Ale normalna jazda (2000obr./min. i więcej)
    powinna bardziej rozgrzać silnik (w 10-15 km płyn chłodniczy powinien
    osiągnąć temp. optymalną -piszę o nim, bo najczęściej to jego
    temperaturę może obserwować kierowca na tablicy wskaźników), a już na
    pewno po kilku kilometrach z nawiewów powinno lecieć co najmniej letnie,
    o ile już nie ciepłe, powietrze.

    Nie wiedząc nic więcej ani o trasie, ani sposobie jazdy, a ni aucie,
    stawiałbym an zepsuty termostat -uwaga, w dieslach często jest on
    bardziej "złożony" niż w "benzynach" i metoda sprawdzenia go "na
    rękę"/"na zimną rurę" może nie być wystarczająca... Więcej na ten temat
    można znaleźć w sieci, ja i tak nie pomogę, bo mechanikiem samochodowym
    nie jestem, a piszę jedynie z własnego doświadczenia i zażegnanych już
    na szczęście problemów z termostatami "w dieslu".

    Pozdro i wesołych!
    /Ramok

  • 24. Data: 2010-12-25 10:09:53
    Od: ToMasz <twitek4@.gazeta.pl>

    nadia pisze:
    > Mam ochotę kupić taką dmuchawkę
    > http://allegro.pl/nagrzewnica-grzalka-samochodowa-12
    v-i1342236549.html
    > co o tym urządzonku myślicie ?
    > Czy nie będzie to kasa w błoto/śnieg ?
    1. nie do tej firmy - napisz mejla i zobacz czy i po jakim czasie odpowiedzą
    2. 150w to za mało. Wiele lat temu miałem taki model z "makro" dający
    niby 250W. w praktyce dawał mniej, i wystarczało to do ogrzania dłoni, a
    nie auta albo odmrożenia szyby. odmrażało/ oszraniało obszar wielości
    małego talerzyka
    ToMasz

  • 25. Data: 2010-12-26 01:39:54
    Od: "amir" <a...@g...pl>

    > Mysle ze bedzie lepiej jak nachuchasz sobie w rece :) a pieniadze
    > przeznacz na WOSP :D

    Jak juz chce tanie webasto to
    moze z castoramy włacznik czasowy przedlużacz i grzejnik 1KW

  • 26. Data: 2010-12-26 01:58:46
    Od: Filip KK <n...@n...pl>

    W dniu 2010-12-26 01:39, amir pisze:

    > Jak juz chce tanie webasto to
    > moze z castoramy włacznik czasowy przedlużacz i grzejnik 1KW

    Nie zapomnieć tylko o OC. ;)

  • 27. Data: 2010-12-26 02:13:08
    Od: Filip KK <n...@n...pl>

    W dniu 2010-12-24 08:34, nadia pisze:
    > Mam ochotę kupić taką dmuchawkę
    > http://allegro.pl/nagrzewnica-grzalka-samochodowa-12
    v-i1342236549.html
    > co o tym urządzonku myślicie ?
    > Czy nie będzie to kasa w błoto/śnieg ?

    Patrzcie na to :D
    Ale ktoś siano zarabia!!!! Producent skacze w niebiosa.
    http://allegro.pl/mini-webasto-grzalka-ogrzewanie-po
    stojowe-automat-i1365387377.html

  • 28. Data: 2010-12-26 02:38:03
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    W dniu 2010-12-26 02:13, Filip KK pisze:
    v-i1342236549.html

    > Patrzcie na to :D
    > Ale ktoś siano zarabia!!!! Producent skacze w niebiosa.
    > http://allegro.pl/mini-webasto-grzalka-ogrzewanie-po
    stojowe-automat-i1365387377.html

    Grubo... Z akumulatora 6Wh "grzać" samochód.
    Bo taki mały niuans, ale przy wyłączonym kluczyku zapalniczka w
    większości samochodów nie ma prądu.
    A nawet jak ktoś ma, to całe 150W taką saunę zrobi w samochodzie że
    będzie para z dachu lecieć ;)

    Jak czytam takie opisy to z każdym wierszem jest coraz śmieszniej.
    Ale jak dojadę na sam dół to już kopara opada - na tą chwilę 7 osób
    zapłaciło za to cudo po 250zł.

  • 29. Data: 2010-12-26 02:50:04
    Od: Filip KK <n...@n...pl>

    W dniu 2010-12-26 02:38, Tomasz Pyra pisze:

    stojowe-automat-i1365387377.html

    > Grubo... Z akumulatora 6Wh "grzać" samochód.
    > Bo taki mały niuans, ale przy wyłączonym kluczyku zapalniczka w
    > większości samochodów nie ma prądu.

    Nie czepiaj się szczegółów :P

    > A nawet jak ktoś ma, to całe 150W taką saunę zrobi w samochodzie że
    > będzie para z dachu lecieć ;)

    Już dziś, tylko za 250 zł... A więc zadzwoń i zamów, skorzystaj z
    PROMOCJI, taka OKAZJA może się nie powtórzyć!

    > Jak czytam takie opisy to z każdym wierszem jest coraz śmieszniej.
    > Ale jak dojadę na sam dół to już kopara opada - na tą chwilę 7 osób
    > zapłaciło za to cudo po 250zł.

    Jestem po prostu zaskoczony.. Jak można żarówkę sprzedać za 250 zł.
    Wystarczy tylko plastikowa obudowa i pomysł.

  • 30. Data: 2010-12-26 08:36:15
    Od: "Yogi\(n\)" <y...@t...pl>

    Użytkownik "nadia" <r...@g...pl> napisał w wiadomości
    > Mam ochotę kupić taką dmuchawkę
    > http://allegro.pl/nagrzewnica-grzalka-samochodowa-12
    v-i1342236549.html
    > co o tym urządzonku myślicie ?
    > Czy nie będzie to kasa w błoto/śnieg ?

    Sprawdziłem tylko, ile gość uzbierał negatywów w samym grudniu. Omijałbym
    szerokim łukiem, niezależnie od tego, co sprzedaje.

    --
    Yogi(n)
    http://nczas.home.pl/wp-content/uploads/2010/10/wasi