  • 31. Data: 2010-12-26 11:22:01
    Temat: Re: `webasto`
    Od: "Plumpi" <p...@o...pl>

    Użytkownik "Filip KK" <n...@n...pl> napisał w wiadomości
    news:if645n$94m$3@news.net.icm.edu.pl...

    > Nie zapomnieć tylko o OC. ;)

    Nie dotyczy.
    Co najwyżej tylko AC, o ile ubezpieczyciel nie zorientuje się, że to z
    własnej głupoty.

  • 32. Data: 2010-12-26 11:25:55
    Od: "Plumpi" <p...@o...pl>

> [...]
    v-i1342236549.html

    > Patrzcie na to :D
    > Ale ktoś siano zarabia!!!! Producent skacze w niebiosa.
    > http://allegro.pl/mini-webasto-grzalka-ogrzewanie-po
    stojowe-automat-i1365387377.html

    Ale zauważ, ze tam na zdjeciach jest dowód na to, ze to działa. Masz zdjęcie
    szyby całej zaśnieżonej, a na nastepnym zdjęciu szyby pięknie odśnieżonej.
    To nie może być przypadek ;D

  • 33. Data: 2010-12-26 12:14:18
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    W dniu 2010-12-26 11:25, Plumpi pisze:

    > Ale zauważ, ze tam na zdjeciach jest dowód na to, ze to działa. Masz
    > zdjęcie szyby całej zaśnieżonej, a na nastepnym zdjęciu szyby pięknie
    > odśnieżonej. To nie może być przypadek ;D

    Ale tylko przednia i tam gdzie chodzą wycieraczki ;)

  • 34. Data: 2010-12-26 14:16:33
    Od: Filip KK <n...@n...pl>

    W dniu 2010-12-26 11:22, Plumpi pisze:
    > Użytkownik "Filip KK" <n...@n...pl> napisał w wiadomości

    > Nie dotyczy.
    > Co najwyżej tylko AC, o ile ubezpieczyciel nie zorientuje się, że to z
    > własnej głupoty.

    Jak to nie dotyczy?! W takim razie niech Twój sąsiad nie wykupuje OC,
    niech zamontuje takie ustrojstwo, niech mu się zapali samochód obok
    Twojego.. Zobaczymy czy będziesz nadal na grupę pisał, że nie dotyczy ;)

  • 35. Data: 2010-12-26 14:17:15
    Od: Filip KK <n...@n...pl>

> [...]
    > zdjęcie szyby całej zaśnieżonej, a na nastepnym zdjęciu szyby pięknie
    > odśnieżonej. To nie może być przypadek ;D

    No bo ktoś włączył wycieraczki, nie widzisz? :P :D

  • 36. Data: 2010-12-26 18:43:02
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    W dniu 2010-12-26 02:50, Filip KK pisze:

    > Jestem po prostu zaskoczony.. Jak można żarówkę sprzedać za 250 zł.
    > Wystarczy tylko plastikowa obudowa i pomysł.

    Jak z pilota odrygluje zamek, to mi się światełka zapalają w kabinie.
    W sumie też zawsze coś nagrzeje, bo mam z 6 żarówek, a każda pewnie po 5W.
    Czyli już 1/5 tego "webasto".

  • 37. Data: 2010-12-26 23:01:55
    Od: "Plumpi" <p...@o...pl>

    > Jak to nie dotyczy?! W takim razie niech Twój sąsiad nie wykupuje OC,
    > niech zamontuje takie ustrojstwo, niech mu się zapali samochód obok
    > Twojego.. Zobaczymy czy będziesz nadal na grupę pisał, że nie dotyczy ;)

    Poczytaj dokładnie "Ustawę z dnia 22 maja 2003 r. o ubezpieczeniach
    obowiązkowych, Ubezpieczeniowym Funduszu Gwarancyjnym i Polskim Biurze
    Ubezpieczycieli Komunikacyjnych" wraz z późniejszymi zmianami.

    Dokładniej:
    Art. 4.
    Ubezpieczeniami obowiązkowymi są:
    1) ubezpieczenie odpowiedzialności cywilnej posiadaczy pojazdów mecha-
    nicznych za szkody powstałe w związku z ruchem tych pojazdów, zwane
    dalej "ubezpieczeniem OC posiadaczy pojazdów mechanicznych",

    Zwróć uwagę na zapis: "... w związku z ruchem tych pojazdów..."

    Teraz już wiesz, dlaczego niedotyczy i dlaczego w razie wyrządzenia szkód na
    skutek zapalenia się samochodu od używanego w nim grzejnika bez nadzoru
    będziesz musiał wypłacić odszkodowanie z własnej kieszeni ?

  • 38. Data: 2010-12-27 09:47:16
    Od: "Artur\(m\)" <m...@i...pl>

    Użytkownik "nadia" <r...@g...pl> napisał w wiadomości
    > Mam takie cos, nic nie warte. Cos tam dmucha ale napewno nie nagrzeje
    > samochodu. Pozatym uwazaj na tego sprzedawce, przewalil wiele osob w tym
    > mnie. Zobacz komenty.
    >
    > Sprzedawca zupełnie przypadkowy
    > interesuje mnie tylko przedmiot a
    > w zasadzie interesował /dzięki/
    > Tyle że w aucie nadal zimno ;/
    > to tak diesle mają że tak długo się nagrzewają ?
    > Mam 15 km do pracy a z dmuchaw ledwo letnie.

    Jak jest -19stC to może nawet nie bardzo przesadzasz
    Jak jest -10 to po 2 km "letnim dmuchem" mi dmucha:)

  • 39. Data: 2010-12-28 01:35:31
    Od: "nadia" <r...@g...pl>

    Jak jest -19stC to może nawet nie bardzo przesadzasz
    Jak jest -10 to po 2 km "letnim dmuchem" mi dmucha:)

    Baardzo lekkim.
    Malo jak dla mnie.
    Nic to czekam do wiosny ;)

  • 40. Data: 2010-12-28 09:11:36
    Od: Filip KK <n...@n...pl>

    W dniu 2010-12-26 23:01, Plumpi pisze:

> [...]
    > szkód na skutek zapalenia się samochodu od używanego w nim grzejnika bez
    > nadzoru będziesz musiał wypłacić odszkodowanie z własnej kieszeni ?

    Bzdura, bzdura i jeszcze raz bzdura. To jest ogólnie sformułowane, które
    źle interpretujesz. Gdyby tak było jak piszesz, mógłbyś ubiegać się o
    zwrot kosztów za ubezpieczenie OC jeżeli Twój pojazd by stał cały czas
    zaparkowany i byś nim nie jeździł. Czyli nie tylko opłacasz ruch pojazdu
    ale również i jego postój/garażowanie.

    "Każdy postój jest traktowany na potrzeby odpowiedzialności zakładu
    ubezpieczeń z tytułu ubezpieczenia OC jako ruch pojazdu."

    "Studentka zaparkowała samochód na parkingu przy uniwersytecie. Obok
    zatrzymał się właściciel forda. Kiedy kupował telefon w pobliskim
    salonie, jego samochód spłonął. Ogień pochłonął także zaparkowane obok
    auto studentki. Ubezpieczyciel odmówił pokrycia strat, wskazując, że
    szkoda w samochodzie powoda nie powstała w związku z ruchem pojazdu.
    Tymczasem, zdaniem poszkodowanej, pojazd w czasie zdarzenia wprawdzie
    stał w miejscu, ale nie było to jego miejsce postoju docelowego.
    Znajdował się więc w ruchu. Sąd pierwszej instancji przychylił się
    jednak do argumentacji ubezpieczyciela. Poszkodowana wniosła apelację.

    Zgodnie z art. 34 ustawy o ubezpieczeniach obowiązkowych, (Dz.U. z 2003
    r. nr 124, poz. 1152) z ubezpieczenia OC przysługuje odszkodowanie,
    jeżeli posiadacz lub kierujący pojazdem są obowiązani do odszkodowania
    za szkodę wyrządzoną w związku z ruchem tego pojazdu. Za szkodę powstałą
    w związku z ruchem uważa się również szkodę powstałą przy wsiadaniu do
    auta i wysiadaniu z niego, przy załadowaniu i rozładowaniu samochodu,
    podczas zatrzymania, _postoju_ lub _garażowania_ .

    Zdaniem Sądu Okręgowego w Białymstoku redakcja tego przepisu daje
    podstawy do przyjęcia, że każdy postój pojazdu, bez względu na czas jego
    trwania, jak również to, czy miał miejsce na trasie jazdy, czy też po
    osiągnięciu przez pojazd miejsca przeznaczenia, jest przez ustawodawcę
    traktowany, na potrzeby odpowiedzialności zakładu ubezpieczeń z tytułu
    ubezpieczenia OC, jako ruch pojazdu. Odmienna wykładnia prowadziłaby do
    sytuacji, w których, jeśli posiadacz samochodu zaparkowałby pojazd przed
    swoim domem, a następnie doszłoby do wyrządzenia szkody, poszkodowanemu
    nie przysługiwałoby odszkodowanie. Jeśli zaś wprowadziłby samochód do
    garażu i doszłoby do analogicznej sytuacji, odszkodowanie z
    ubezpieczenia OC by przysługiwało. Studentka powinna więc dostać
    odszkodowanie za spalony samochód.

    Co jest objęte ubezpieczeniem?

    Ubezpieczenie chroni kierowcę pojazdu przed skutkami materialnymi
    spowodowanych przez siebie wypadków czy też kolizji.

    Oznacza to, że w sytuacji spowodowania szkody przez kierowcę pojazdu,
    poszkodowany może domagać się wypłaty odszkodowania bezpośrednio od
    ubezpieczyciela.

    Ubezpieczenie OC działa podczas ruchu pojazdu na drogach, przy czym
    ochroną objęte jest _nie_tylko_samo_poruszanie_się_pojazdu_ , ale także:

    * wsiadanie do pojazdu mechanicznego i wysiadanie z niego,
    * załadunek i rozładunek pojazdu mechanicznego,
    * zatrzymanie, _postój_ lub _garażowanie_ .

    Kiedy uruchamiane jest ubezpieczenie?

    Ubezpieczenie obejmuje sytuację:

    * w której powstała szkoda na osobie lub mieniu,
    * powstanie szkody jest zawinione przez kierowcę (wynika z jego
    zachowania celowego lub niedbalstwa),
    * wina nie leży wyłącznie po stronie poszkodowanego."