  • 1. Data: 2011-08-23 09:26:19
    Temat: Problem z instalacją gazowa a szybka diagnoza
    Od: "AT" <d...@g...pl>

    Witam!

    Mam stare auto na gazniku, aby właczyć gaz
    musze troche pojechać na benzynie az zagrzeje się i na włączniku od gazu z 1
    dać na 0 wypalić paliwo i właczyc na 2 i powinno się
    przełaczyć, niestety nie załapuje, po prostu gaśnie auto,zatrzymuje się i
    odpalam je z kluczyka,
    wtedy jest wporządku.
    Trochę to męczące, więc w końcu podjechałem do gazownika,
    powiedział, ze ten włacznik trzeba wymienić ok 80zł kosztuje + wymiana.

    Czy to faktycznie tak prosta diagnoza, ze bez ogladania na pewno to jest to?

    Dodam ze wczesniej nawet z II dało się odrazu odpalic na gazie, teraz musi
    się zagrzać.

    pozdrawiam

  • 2. Data: 2011-08-23 09:47:23
    Temat: Re: Problem z instalacją gazowa a szybka diagnoza
    Od: "Tomek" <k...@w...pl>

    Użytkownik "AT" <d...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > to?
    >

    > Dodam ze wczesniej nawet z II dało się odrazu odpalic na gazie, teraz musi

    Ja miałem Poloneza gaźnikowego na gaz, ale odpalałem nawet w największe
    mrozy na gazie. Te teorie o wypalaniu paliwa, to... teorie.
    Prawdopodobnie wypalasz paliwo, więc Ci gaśnie. Zanim zdąży włączyć się gaz.
    Ps. Nowoczesne instalacje gazowe podają gaz w fazie ciekłej bezpośrednio do
    kolektora.
    Tomek

  • 3. Data: 2011-08-23 09:52:32
    Od: kan <k...@o...pl>

    On 2011-08-23 09:26, AT wrote:
> [...]
    >
    > Dodam ze wczesniej nawet z II dało się odrazu odpalic na gazie, teraz musi

    Jak chcesz przełącznik sam przetestować to dorób sobie dodatkowy przewód
    z wyłącznikiem od + samochodzie (najlepiej po jakimś bezpieczniku) do
    elektrozaworu instalacji gazowej. Po wypaleniu gazu w przełącznikiem LPG
    w pozycji 0 załączasz ten dodatkowy obwód i jeśli pojedzie na gazie to
    przełącznik jest do wymiany.

    --
    Pozdrawiam,
    kan

  • 4. Data: 2011-08-23 10:14:34
    Od: "PM" <x...@w...pl>

> [...]
    > Trochę to męczące, więc w końcu podjechałem do gazownika,
    > powiedział, ze ten włacznik trzeba wymienić ok 80zł kosztuje + wymiana.

    dziwna diagnoza
    tak jakby w pozycji 0 była załączona benzyna (bo 2 działa - przecież
    odpalasz potem)

    a jak od razu przełączysz na gaz, bez czekania na wypalenie benzyny? albo
    skrócisz czas oczekiwania (pozycja 0)?
    to co się stanie?

    obstawiam zamulony/uszkodzony parownik.
    lub jakieś nieszczelności przy mikserze.

  • 5. Data: 2011-08-23 10:26:34
    Temat: Re: Problem z instalacj? gazowa a szybka diagnoza
    Od: DoQ <p...@g...com>

    W dniu 23-08-2011 09:47, Tomek pisze:
    > Ps. Nowoczesne instalacje gazowe podaj? gaz w fazie ciek?ej bezpo?rednio do
    > kolektora.

    Tia, kosztują tyle co worek złota i psują się na potęgę.

    Pozdrawiam
    Paweł

  • 6. Data: 2011-08-23 10:40:30
    Od: "PM" <x...@w...pl>

    ?> obstawiam zamulony/uszkodzony parownik.
    > lub jakieś nieszczelności przy mikserze.

    ewentualnie filtr gazu.

  • 7. Data: 2011-08-23 10:54:55
    Od: "AT" <d...@g...pl>

    >?> obstawiam zamulony/uszkodzony parownik.
    >
    > ewentualnie filtr gazu.
    filtr nie byl wymieniany bardzo dawno juz
    jego diagnoza mi sie nei spodobala, jak by chcial wcisnac stary ostatni
    włacznik ktory mu zostal.

    Auto jak juz odpale na gazie, zgasze i chce odpalic np za 10min jak jest
    cieply
    to pali bez problemu na gazie.
    Ale jak silnik ostygnie to juz musze odpalac na benzynie.

    I znowu to samo, nagrzeje się daję 0 wypalam benzyne, przełączam na
    2, i gasnie, czasami zalapie, ale cięzko mu to idzie.
    więc zatrzymuję się odpalam na gazie juz z kluczyka i jedzie bardzo ładnie.

    Jak skróce czas i odrazu gam na gaz to też zgaśnie po chwili.

    pozdrawiam

  • 8. Data: 2011-08-23 12:34:27
    Od: "=Marcos=" <marcos.MALPA@.wyprawa.NIE.DLA.SPAMU.info>

> [...]
    > powiedział, ze ten włacznik trzeba wymienić ok 80zł kosztuje + wymiana.
    >
    > Czy to faktycznie tak prosta diagnoza, ze bez ogladania na pewno to jest

    Ja tak miałem, dokładnie to. Ale dość łatwo było zdiagnozować, bo po
    przełączeniu na gaz nie zaświecała się na przełączniku lampka kontrolna od
    gazu. Gdy go docisnąłem/walnąłem, jeszcze trochę działał - możesz spróbować
    ;)

    --
    Marcos
    marek [AT] microstock . pl

  • 9. Data: 2011-08-23 13:43:58
    Od: "PM" <x...@w...pl>

> [...]
    > 2, i gasnie, czasami zalapie, ale cięzko mu to idzie.
    > więc zatrzymuję się odpalam na gazie juz z kluczyka i jedzie bardzo

    teoretyzując, to wygląda tak jakby gaz bardzo długo pokonywał drogę od
    elektrozaworu
    do miksera np. z powodu:
    - słabego odparowania (zapowietrzony układ chłodzenia, zepsuty parownik)
    - uszkodzonego elektrozaworu lub jego zasilania (opcja przełacznika wraca)
    - zatkanego filtra

  • 10. Data: 2011-08-23 13:47:45
    Od: "AT" <d...@g...pl>

> [...]
    > - uszkodzonego elektrozaworu lub jego zasilania (opcja przełacznika wraca)

    dzięki za podpowiedź weznę to pod uwagę będąc u gazownika
    pozdrawiam