    From: Tatanka <t...@w...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: warto lać droższego diesla?
    Date: Tue, 23 Aug 2011 07:00:51 -0700 (PDT)

    On 23 Sie, 15:46, McRella <n...@c...pl> wrote:
    > Witam. Jak w temacie - czy warto lać droższe paliwo, mam na myśli np
    > Verva czy V-power lub Lotos dynamic. Jedno auto z common rail, drugie
    > stary klekot VW... Na pełnym zbiorniku to różnica kilkunastu złotych, a
    > to już kilka litrów paliwa więcej :]

    Z moich doswiadczen:
    1. Passat B3, '93, diesel 68 KM, 1Y
    2. Octavia II, '04, TDI-PD 105 PS, chyba BJB
    3. Kangoo, 1,5 dCi 85 KM - common rail

    Wynika ze we wszystkich przypadkach bylo (i jest) warto.
    Na tym lepszym paliwie chodzi ciszej i równiej, zwłaszcza jak zimny.
    Co do kosztów to tematu nie ma - tego lepszego paliwa po prostu pali
    nieco mniej, wychodzi na zero.
    A skoro wychodzi na zero to warto wg mnie lac ten lepszy, dla ciszej i
    rowniej oraz byc moze - czysciej - co zwlaszcza w przypadku PD i CR ma
    jednak zajebiste znaczenie.
    No i punktów na kartę lojalnościową często podwójnie ;-)