  • 11. Data: 2011-08-23 21:56:49
    Temat: Re: warto lać droższego diesla?
    Od: "marcin" <m...@m...ru>

    Użytkownik "s2p" <s...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:4e53bf95$0$3497$65785112@news.neostrada.pl...

    > Samochód spala BioEstra więcej, następuje oczywisty spadek mocy, stąd jego
    > niższa cena.

    Oczywisty tzn. o ile ? O pół mocy czy dwa KM ? Pojechałeś na hamownię czy
    powtarzasz _pierdoły_ ? A nawet jak spadnie o ciut, to niektórzy używają
    auta do jeżdżenia, a nie ścigania :]

    Z "oczywistych" wniosków różnych znajomych wynika też jasno, że na paliwach
    premium "auto jeździ szybciej" a na "stacjach supermarketowych rozrzedzają
    paliwo" :]

    Co do rozszczelniających się pomp i rozpuszczanych przewodów,
    > to pierdoły.

    Pierdoły powtarzasz nie mając pojęcia o rzeczy. W niektórych starszych
    dieslach _występują_ usterki spowodowane biokomponentem w paliwie - nie
    wytrzymują elementy układu zasilania silnika w paliwo. Rozpuściły się nam
    kiedyś wężyki w mercedesowskim 2,4D i z pompy pociekło. Uprzedzam pytanie -
    tak, pociekło dlatego, że zaczął być lany biodesel. Teoretycznie w nowszych
    autach (okolice 2000 i młodsze) nie powinno być problemu.

    pozdr

  • 12. Data: 2011-08-23 22:08:19
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 23 Aug 2011 16:43:42 +0200, McRella napisał(a):

    > nie rozszczelniła się pompa, nie ciekną przewody?

    VW zwykle bywaly odporne. Inne marki niekoniecznie.

    J.

  • 13. Data: 2011-08-23 22:27:28
    Od: Dominik <d...@g...com>

    W dniu 2011-08-23 16:41, Maciej Browarczyk pisze:

    > Kompletnie nie warto. Zamiast wydawać bez sensu na supeł-vi-pałeł ON
    > zalej raz na jakiś czas do tego common raila STP do czyszczenia
    > wtryskiwaczy diesla (...)

    A w instrukcji obsługi do Octavii którą jeżdżę - TDI 1,6 CR piszą że NIE
    WOLNO ( i mocno to podkreślają) nic dolewać do paliwa celem czyszczenia
    czegokolwiek. Tylko lać paliwo i jeździć :)

    --
    Dominik

  • 14. Data: 2011-08-23 22:54:53
    Od: Krzysztof 45 <m...@v...pl>

    McRella napisał(a):
    > Verva
    Opał ma więcej werwy niż Verwa i tym podobnym.
    W zimie mój lepiej odpalał na opale niz na verwie, a na wzniesieniach
    moje padło 1.6D na czwórce przyspieszał na opale, a na verwie tylko
    utrzymywał prędkość.
    IMHO gówno warto.
    --
    Krzysiek

  • 15. Data: 2011-08-23 23:09:59
    Od: Mateusz <m...@g...com>

    W dniu 2011-08-23 22:54, Krzysztof 45 pisze:
> [...]
    > W zimie mój lepiej odpalał na opale niz na verwie, a na wzniesieniach
    > moje padło 1.6D na czwórce przyspieszał na opale, a na verwie tylko

    http://www.orlenowcy.pl/topics4/sprzedaz-paliw-verva
    -vt241.htm

  • 16. Data: 2011-08-23 23:13:19
    Od: lukz <l...@v...pl>

    W dniu 2011-08-23 15:46, McRella pisze:
    > Witam. Jak w temacie - czy warto lać droższe paliwo, mam na myśli np
    > Verva czy V-power lub Lotos dynamic. Jedno auto z common rail, drugie
    > stary klekot VW... Na pełnym zbiorniku to różnica kilkunastu złotych, a
    > to już kilka litrów paliwa więcej :]

    Znam bardzo blisko osobe pracujaca w krakowskim Instytucie Nafty i Gazu,
    gdzie opracowano sklad orlenowskiej vervy. Wg ich badan ma rzeczywiscie
    lepsze parametry i smialo je ichniejsi pracownicy tankuja, bo wiedza co
    jest warte ;) Natomiast moja bliska osoba pytana czy je tez tankuje,
    odpowiedziala ze tak, ale tylko jak jest promocja i cena za 98 jest taka
    sama jak za 95 :)

    Pozdrawiam

  • 17. Data: 2011-08-23 23:14:11
    Od: s2p <s...@o...pl>

    W dniu 2011-08-23 17:15, McRella pisze:

> [...]
    > bioestra lub OR

    > nie wiem, w każdym razie czytałem kiedyś na stronie VW, że stosowanie
    > bioestrów czy dodatków oleju roślinnego do tego silnika bez przeróbek
    > jest "no reccomended"
    > Ostatnio byłem zmuszony w grudniu ub roku wlać toto i zaraz pociekł
    > przewód od pompy do wtryskiwacza a podgrzany na głowicy biodiesel
    > wydawał przedziwny zapach, dużo milszy niż zapach ON i to jedyna jego
    > przewaga IMO ;)
    > Poza tym rano miałem duże trudności z uruchomieniem busa.

    oleju roślinnego do tego silnika bez przeróbek

    Chłopaku bo do oleju roślinnego trzeba podgrzewacz, inaczej wszystko się
    zatka.
    Jeszcze raz powtarzam, poczytaj BP poczytaj Orlen, w każdym ON nawet
    super duper V-Power Ultimate jest domieszka minimum 5% estra;]

    Skoro pociekl przewó to znaczy że już dojechany a nie dlatego że lałeś
    Bio. Lałem Bio do Fiesty 1.8 D na F Forda ;] i nic nie ciekło!

  • 18. Data: 2011-08-23 23:16:21
    Od: s2p <s...@o...pl>

    W dniu 2011-08-23 21:56, marcin pisze:
> [...]
    > tak, pociekło dlatego, że zaczął być lany biodesel. Teoretycznie w nowszych
    > autach (okolice 2000 i młodsze) nie powinno być problemu.

    Ta;) Ja mieć Ford Fiesta 1.8 D 1991 rok czyli długo przed problemem 2k:)
    i normalnie lać Bio estra i nic nie cieknąć. Jak samochód dojeb@#$,
    mercedes 1988 po milionie kilometrów to co się dziwić że ciekło.

  • 19. Data: 2011-08-23 23:17:54
    Od: s2p <s...@o...pl>

> [...]
    > W zimie mój lepiej odpalał na opale niz na verwie, a na wzniesieniach
    > moje padło 1.6D na czwórce przyspieszał na opale, a na verwie tylko

    To śmieszne, ale od praktyka, nie teoretyka, z diesla service co ma POLO
    2000r 1.4 tdi to samo słyszałem po 100 000 km:)

  • 20. Data: 2011-08-23 23:18:57
    Od: s2p <s...@o...pl>

    W dniu 2011-08-23 23:14, s2p pisze:

> [...]
    >
    > Skoro pociekl przewó to znaczy że już dojechany a nie dlatego że lałeś
    > Bio. Lałem Bio do Fiesty 1.8 D na F Forda ;] i nic nie ciekło!

    wytrawny rocznik 1991 napomnę;]