  • 21. Data: 2011-02-08 14:00:15
    Temat: Re: warto? ford focus 2005r ?
    Od: "Robert_J" <d...@o...pl>

    > "Czy warto kupowac forda focusa 1.6 TDCI 110KM? Czy fordy
    > naprawde sa tak awaryjne? Droge czesci, brak zamiennikow?"
    >
    > A co wg Ciebie jest tu zle sformulowane? Pytam jasno czy
    > warto kupic TAKI samochod z TAKIM silnikiem.

    Jest źle sformułowane ponieważ nie podajesz ceny. Tak
    naprawdę to prawie każdy samochód warto jest kupić i prawie
    każdy nie warto, zależnie od ceny za konkretny egzemplarz.
    Nie rozumiesz o co chodzi? Nawet bardzo awaryjne auto warto
    będzie kupić za 1/20 ceny rynkowej, nieprawdaż? A nie warto
    za 150% ceny rynkowej :-)

    > Nie pytam o dana oferte z ogloszenia. Pytam o TEN samochod
    > z TYM silnikiem.

    I to jest właśnie źle sformułowane pytanie. Bo w takim
    przypadku lepiej byłoby zapytać co najczęściej psuje się w
    tym modelu i ile może kosztować naprawa. A nie "czy warto go
    kupić"...

    > "Mam 25tys zl na wydanie,

    To niczego nie przesądza akurat. Uwziąłeś się że każdy ma
    rozumować w Twój sposób? ;-)

    > Naprawede tak ciezko cos konkretnego odpowiedziec, ale
    > pewnie zawsze latwiej sie poczepiac troche.

    Nikt się nie czepia, tylko zwraca uwagę na nielogicznie
    napisanego posta :-)

    > Czy problem z czytaniem ze zrozumieniem?

    Zdecydowanie łatwiej jest czytać ze zrozumieniem tekst,
    który napisany jest ze zrozumieniem ;-)). A nie używający
    "skrótów myślowych"...

  • 22. Data: 2011-02-08 17:52:20
    Od: AL <a...@s...tam>

    Maciek pisze:

    > Jak nim szorowal po czym sie da i nie zabezpieczal to nie dziwota. Mogl
    > miec nawet dziury na wylot.

    mam Ci wystawic zdjecia Focusa sasiada?
    auto 6 lat a podzarty w paru miejsach - a ze kolor bialy (ladnie
    wyglada), to i ruda (obecnie poprawki lakierskie) ladnie widac.

    Krawedzie tylnej klapy oraz drzwi (niemal wszystkich).

    auto 'bezwyadek' od poczatku w jednych rekach (i nie firmowe, mimo, ze
    bialy)

    --
    pozdr
    Adam (AL)

  • 23. Data: 2011-02-08 17:55:01
    Od: AL <a...@s...tam>

    AL pisze:

> [...]
    >
    > Krawedzie tylnej klapy oraz drzwi (niemal wszystkich).
    >
    > auto 'bezwyadek' od poczatku w jednych rekach (i nie firmowe, mimo, ze

    do autora:
    - focus wydaje sie byc autkim ok, ale wszystko zalezy jaki stan zastaniesz.

    --
    pozdr
    Adam (AL)

  • 24. Data: 2011-02-08 19:30:22
    Od: Maciek <k...@g...pl>

> [...]
    >
    > Krawedzie tylnej klapy oraz drzwi (niemal wszystkich).
    >
    > auto 'bezwyadek' od poczatku w jednych rekach (i nie firmowe, mimo, ze

    A teraz napisz co to ma wspolnego z podwoziem.

  • 25. Data: 2011-02-08 20:22:52
    Od: AL <a...@s...tam>

    Maciek pisze:

    > A teraz napisz co to ma wspolnego z podwoziem.

    mowa byla o rudej na fordach - stad przyklad.
    Rozumiem, ze masz forda i ciezko Ci to zroumiec?

    Mam jeszcze dwa przypadki z wlasnego podworka:
    Mondeo 2005r - ruda juz dobiera sie do drzwi (brrr)

    kiedys mialem escorta - w 4-ro letnim aucie ruda juz byla na tylnych
    nadkolach (ten przyklad pomijam, bo escorta 5-cio letniego sprzedawalem
    w 2000r, wiec wowczas blachy jeszcze ford nie umial zabezpieczac).

    Ale we wspolczesnych autach to nie przystoi by tak ruda atakowala blachy.

    --
    pozdr
    Adam (AL)

  • 26. Data: 2011-02-08 21:30:46
    Od: Maciek <k...@g...pl>

    > mowa byla o rudej na fordach - stad przyklad.

    Pokaz gdzie w mojej wypowiedzi i Przedmowcy byla mowa o blacharce drzwi,
    klapy etc. o ktorej wyskoczyles. Mowa byla konkretnie o zgnitym
    podwoziu. Jak masz to chetnie zobacze zdjecia zezartego podwozia, Focusa
    5cio letniego, ktore nie szorowalo o krawezniki i podobne.

    > Rozumiem, ze masz forda i ciezko Ci to zroumiec?

    No tak, jakos nie moge uwierzyc, ze tak mlode auto moze miec zgnita podloge.

> [...]
    > nadkolach (ten przyklad pomijam, bo escorta 5-cio letniego sprzedawalem
    > w 2000r, wiec wowczas blachy jeszcze ford nie umial zabezpieczac).

    Jedno i drugie to nie Focus, a stary Escort no i inna "liga" blacharki.

  • 27. Data: 2011-02-09 09:00:18
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "AL" <a...@s...tam> napisał w wiadomości grup

    > mowa byla o rudej na fordach - stad przyklad.

    a wiesz ty ze ford ma 12 letnia gwarancje na perforacje blachy?
    i jesli ktos ma ruda jak to opowiadasz, a jest wlascicielem auta od
    poczatku, to jest zwykla pi...a, ktora przyoszczedzila niecale 100 zeta
    rocznie na przegladzie lakierniczym

  • 28. Data: 2011-02-09 09:25:31
    Od: AL <a...@s...tam>

    szerszen pisze:

> [...]
    > i jesli ktos ma ruda jak to opowiadasz, a jest wlascicielem auta od
    > poczatku, to jest zwykla pi...a, ktora przyoszczedzila niecale 100 zeta

    1. inne marki tez maja taka gwarancje i nie trzeba robic nic - a ruda
    nie wychodzi.

    2. ta gwarancja, o ktorej mowisz nie dotyczy 'rudej' ale.... perforacji
    blachy - dziure musisz miec na wylot. Gwarancja ta obowiazuje pod
    warunkiem, ze co roku pojedziesz na oglad blach do ASO (11 razy jesli
    chcesz miec ta gwaracje na 12 lat).

    Z tego co widze, wiekszosc osob omija ASO jak tylko sie skonczy
    gwarancja na samochod. Wowczas gwarancja nawet 50lat na perforacje blach
    zostaje tylko marketingowym hitem na papierze :)

    --
    pozdr
    Adam (AL)

  • 29. Data: 2011-02-09 09:29:44
    Od: n...@o...pl

    Witam serdecznie.

    > Użytkownik "mateusx6" <m...@g...pl> napisał w wiadomości grup
    > awaryjne?
    > mam focusa 2000/2001, 1,6 benzyna, obecnie ma 250kkm i jezdze nim juz 6 rok,
    > przez ten czas jedyna awaria to bylo pekniecie "portek", oczywiscie dalo sie
    > jezdzic tylko glosniej ;)
    > pozatym co robilem to byly przednie i tylne hamulce, linka, bebny,
    > okladziny, tarcze i klocki, sprzeglo, co nie jest niczym dziwnym przy tym
    > przebiegu, sonda lambda... jesli to jest awaryjne
    > auto, to chcialbym takie kolejne...
    Kiedy czyta to były użytkownik służbowej, katowanej przez 300kkm Hondy z 2002r,
    to się trochę zdumiewa, jak można uważać auto za bezawaryjne po czymś takim. W
    świetle zupełnego braku jakichkolwiek usterek w Hondzie w takim samym czasie i
    większym przebiegu, to brzmi co najmniej zabawnie.
    Pozdrawiam.

    Sebastian
    http://www.speedyelise.fora.pl/

  • 30. Data: 2011-02-09 09:29:44