  • 1. Data: 2011-02-07 21:25:29
    Temat: pomiar kompresji - benzyna - dziwny odczyt
    Od: Bucz <a...@a...pl>

    mierzylem sobie dzisiaj kompresje w jednym z moich trupow (1.4 benzyna)
    i na 3 garach mialem prawidlowy odczyt ~11 atmosfer a na ostatnim tylko 3
    zalalem "slaby" cylinder 50ml oleju i powtorzylem probe
    kolega krecil rozrusznikiem a ja patrzylem na wskazowke - po pierwszymn
    obrocie wskazowka zatrzymala sie na 3 po drugim na 6 a po kolejnych na
    9,13,16,20,23 i skonczyla sie skala...

    czy ktos jest w stanie zinterpretowac ten odczyt?

    --
    Bucz
    "Walk softly and carry a big gun"

  • 2. Data: 2011-02-08 21:53:01
    Temat: Re: pomiar kompresji - benzyna - dziwny odczyt
    Od: "..:maniek:.." <m...@p...onet.pl>

    za duzo oleju nalales :-) do proby olejowej wlewa sie kilka ml ("na oko" max
    naparstek) a nie flaszke lotosa :-)

    pozdrawienia ..:Maniek:.. gg:841630
    American dream 3,5V6 + 3,8V6=7300ccm w garazu :-)

  • 3. Data: 2011-02-10 19:43:53
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    W dniu 2011-02-08 21:53, ..:maniek:.. pisze:
    > za duzo oleju nalales :-) do proby olejowej wlewa sie kilka ml ("na oko" max
    > naparstek) a nie flaszke lotosa :-)

    Czterocylindrowy 1.4 ma 350ccm pojemności skokowej cylindra.
    Przy kompresji 1:10 oznacza to objętość nad tłokiem w GMP 38ccm.

    A jak wlał 50ccm to nic dziwnego że zmierzone ciśnienie "dąży do
    nieskończoności" :)

    Zastanawiam się czy mając manometr wkręcony w gwint nie da się w ten
    sposób nawet pokrzywić korbowodu - jak rozrusznik silny, to teoretycznie
    mogłoby się udać.

    W każdym razie zakładając że fartem najpierw był suw wydechu i nadmiar
    oleju został wypchnięty do kolektora wydechowego, to i tak pomiar jest
    zupełnie bezwartościowy.

    Oleju wlewa się minimalną ilość - tak żeby wypełnił przestrzeń między
    tłokiem a cylindrem powyżej górnego pierścienia. 1ccm wystarczy :)