-
1. Data: 2011-02-07 21:25:29
Temat: pomiar kompresji - benzyna - dziwny odczyt
Od: Bucz <a...@a...pl>
mierzylem sobie dzisiaj kompresje w jednym z moich trupow (1.4 benzyna)
i na 3 garach mialem prawidlowy odczyt ~11 atmosfer a na ostatnim tylko 3
zalalem "slaby" cylinder 50ml oleju i powtorzylem probe
kolega krecil rozrusznikiem a ja patrzylem na wskazowke - po pierwszymn
obrocie wskazowka zatrzymala sie na 3 po drugim na 6 a po kolejnych na
9,13,16,20,23 i skonczyla sie skala...
czy ktos jest w stanie zinterpretowac ten odczyt?
--
Bucz
"Walk softly and carry a big gun"
-
2. Data: 2011-02-08 21:53:01
Temat: Re: pomiar kompresji - benzyna - dziwny odczyt
Od: "..:maniek:.." <m...@p...onet.pl>
za duzo oleju nalales :-) do proby olejowej wlewa sie kilka ml ("na oko" max
naparstek) a nie flaszke lotosa :-)
--
_______________________________
pozdrawienia ..:Maniek:.. gg:841630
American dream 3,5V6 + 3,8V6=7300ccm w garazu :-)
-
3. Data: 2011-02-10 19:43:53
Temat: Re: pomiar kompresji - benzyna - dziwny odczyt
Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
W dniu 2011-02-08 21:53, ..:maniek:.. pisze:
> za duzo oleju nalales :-) do proby olejowej wlewa sie kilka ml ("na oko" max
> naparstek) a nie flaszke lotosa :-)
Czterocylindrowy 1.4 ma 350ccm pojemności skokowej cylindra.
Przy kompresji 1:10 oznacza to objętość nad tłokiem w GMP 38ccm.
A jak wlał 50ccm to nic dziwnego że zmierzone ciśnienie "dąży do
nieskończoności" :)
Zastanawiam się czy mając manometr wkręcony w gwint nie da się w ten
sposób nawet pokrzywić korbowodu - jak rozrusznik silny, to teoretycznie
mogłoby się udać.
W każdym razie zakładając że fartem najpierw był suw wydechu i nadmiar
oleju został wypchnięty do kolektora wydechowego, to i tak pomiar jest
zupełnie bezwartościowy.
Oleju wlewa się minimalną ilość - tak żeby wypełnił przestrzeń między
tłokiem a cylindrem powyżej górnego pierścienia. 1ccm wystarczy :)