  • 21. Data: 2017-04-11 12:40:12
    Temat: Re: uzywane lampy
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 2017-04-11 o 11:18, HF5BS pisze:
    > czy deszcz był zbyt intensywny, by silniki to
    > przetrzymały (mało, ale realne),

    Silniki to nie, ale marznący deszcz kiedyś doprowadził do katastrofy
    poprzez zmianę właściwości aerodynamicznych skrzydeł.
    P.G.

  • 22. Data: 2017-04-11 12:54:12
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Paweł Pawłowicz" napisał w wiadomości grup
    pl...
    W dniu 2017-04-11 o 10:21, J.F. pisze:
    > IMO - wlasnie klistrony czy podobne, magnetronow mam wrazenie, ze
    > wojsko
    > juz nie uzywa.

    >O ile wiem, chodzi o coś takiego:
    >https://pl.wikipedia.org/wiki/Lampa_o_fali_bie%C5%B
    C%C4%85cej

    Klistron to jeden z przedstawicieli takich lamp.

    P.S.

    http://3brt.wp.mil.pl/pl/12_31.html
    http://www.zabytki-techniki.org.pl/index.php/muzeum-
    sil-powietrznych-w-deblinie-wirtualny/176-radary/112
    3-stacja-radiolokacyjna-nur-31

    No i sam nie wiem, ktory link lepiej opisuje :-)

    A moze oba sa dobre - ale tylko Tatra i antena jest wspolna ? :-)

    J.

  • 23. Data: 2017-04-11 12:58:07
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Paweł Pawłowicz" napisał w wiadomości grup
    pl...

    >O ile wiem, chodzi o coś takiego:
    >https://pl.wikipedia.org/wiki/Lampa_o_fali_bie%C5%B
    C%C4%85cej

    A dokladniej to pewnie o cos z tego
    http://www.pitow.wroc.pl/pitradwarsaow/lampy.html

    J.

  • 24. Data: 2017-04-11 13:07:20
    Od: "V.L.Pinkley" <f...@g...com>

    użytkownik J.F. napisał:
    > Macierewicz oszukany
    >
    > http://www.msn.com/pl-pl/wiadomosci/polska/mon-oszuk
    any-na-lampach-do-radar%C3%B3w/ar-BBzFakd

    Na dwoje babka wróżyła z tym przekrętem albo "przekrętem".
    Tak czy siak można sobie popatrzeć na noty katalogowe.
    http://www.pitow.wroc.pl/pitradwarsaow/karty_kat.htm
    l#lampy

    Wyglądają trochę inaczej niż lampy mocy na allegro, te są w osłonach.

  • 25. Data: 2017-04-11 13:09:24
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Paweł Pawłowicz napisał:

    > O ile wiem, chodzi o coś takiego:
    >
    > https://pl.wikipedia.org/wiki/Lampa_o_fali_bie%C5%BC
    %C4%85cej

    Lampy o fali bieżącej były używane w transponderach do telewizji
    satelitarnej. Nie tak bardzo dawno, za czasów telewizji analogowej.

    --
    Jarek

  • 26. Data: 2017-04-11 13:14:09
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    J.F. wrote:

    > A dokladniej to pewnie o cos z tego
    > http://www.pitow.wroc.pl/pitradwarsaow/lampy.html

    Jakieś słabe te lampy. 25W@1,9GHz powinno się dziś dać
    obskoczyć w pełni na solid-state. Tylko ta ostatnia ma
    jakiś sens 400W@5GHz.

    Pozdrawiam, Piotr

  • 27. Data: 2017-04-11 13:30:29
    Od: "HF5BS" <h...@...pl>

    Użytkownik "Piotr Wyderski" <p...@n...mil> napisał w wiadomości

    > W latach 80. to było zrobione mechanicznie?! 8-O

    Ano, mechanicznie! Objaśniający potwierdził. Podpytałem, jak to rozkminiają,
    żeby odchylić wiązkę we właściwym kierunku. Zamiast pieprzyć się z
    liniowościami, kombinacjami, prądami korygującymi, dali mechanizm i kręcącą
    się cewkę. Pewnie jakieś szczotki, aby zasilić zwojnicę, zębatka aby
    napędzić, na pewno zadbali o to, aby cewka nie obiła się o szyjkę lampy.
    Płyty ze scalakami, OIDP, oczywiście modułowe, do łatwej wymiany w razie
    potrzeby. O ile dobrze zrozumiałem, to te scalaki obrabiały te 10 GHz, choć
    tego akurat już nie byłbym taki pewien. Choć to mechaniczne, to było całkiem
    ciche.
    Nie mogę też wykluczyć, że z racji czasów (stan wojenny!) wypowiedź została
    podkoloryzowana.

    --
    Wyobraź pan sobie taką sytuację, pracujesz pan do 67 roku życia,
    co miesiąc wpłacasz 1000 złotych na ZUS, później dostajesz

  • 28. Data: 2017-04-11 13:37:15
    Od: "HF5BS" <h...@...pl>

    > Pamietaj, ze projekt jeszcze z lat 70, nie tak latwo to zrobic
    > elektronicznie, szczegolnie jak ma byc precyzyjne, bo kto wie, czy z tego
    > sie nie strzela,

    Coby powiedzieć, produkcja wojskowa! Że nas tam ze szkoły w stanie wojennym
    wpuścili... Ale widać babka od preorientacji miała gadane i załatwiła.

    > no i ma zalete - latwiej w polu naprawic przygodnemu chlopu na sluzbie :-)

    Ja widzę tak - otwieram, zdejmuję podstawkę lampy, luzuję i zdejmuję
    mechanizm z cewką, lub samą cewkę, jeśli da się wypiąć, zakłądam nową,
    mocuję, wkładam podstawkę, zamykam szafkę, done! A robię to jadąc autobusem
    na zakupy. Z pewnością tak to przewidziano, jak ruskie łady, (i w ogóle
    ruskie) w razie awarii (uwaga - słowo fałszywy przyjaciel(1)) ma się móc
    doturlać do najbliższego warsztatu chociażby.

    (1)
    Awaria - wypadek
    Połomka - awaria
    (po rosyjsku - po polsku)

  • 29. Data: 2017-04-11 13:45:47
    Od: "HF5BS" <h...@...pl>

    Użytkownik "Piotr Gałka" <p...@c...pl> napisał w
    wiadomości news:ocibqb$j5p$1@news.chmurka.net...

    > Silniki to nie, ale marznący deszcz kiedyś doprowadził do katastrofy
    > poprzez zmianę właściwości aerodynamicznych skrzydeł.

    A skrzydła to tak, jak się odladzanie nie wyrobiło i to nie raz, nie dwa,
    było to przyczyną problemów. Ale mi chodzi o mało realną, ale możliwość, gdy
    opad deszczu będzie na tyle intensywny, bądź z dodatkiem w postaci gradu,
    itp, że dostanie się do środka i czy to zgasi silnik (pół biedy, można
    próbować ponownie odpalać, choć nie wiem, czy nie istnieje ryzyko pompażu
    wtedy), czy go uszkodzi, to już trudno jednoznacznie przewidzieć, niestety,
    bywało. No, w końcu kręci się to ok. 4 krpm... Bywały przypadki, że wada
    fabryczna układu paliwowego doprowadzała do czegoś w rodzaju "zawału serca".

  • 30. Data: 2017-04-11 13:47:19
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    HF5BS pisze:

> [...]
    > dali mechanizm i kręcącą się cewkę. Pewnie jakieś szczotki, aby
    > zasilić zwojnicę, zębatka aby napędzić, na pewno zadbali o to,

    A nie, raczej nie zębatka. Podejrzewam parę selsynów -- ten przy
    cewce odtwarza kierunek tego, który jest przy antenie.

    --
    Jarek