  • 1. Data: 2003-09-01 15:37:28
    Temat: uwagi do umowy proponowanej przez dostawcę
    Od: "Aleksander Grzebyta" <N...@t...pl>

    Witam

    Dostawca intyernetu w niedużej miejscowości proponuje umowę, ktorej niektóre
    punkty mnie zastanawiają. Uprzejmie proszę szanownych grupowiczów o
    podpowiedź czy sa to powszechne praktyki:

    ###########
    Usługobiorca zobowiązuje się do nie zamawiania usług w
    przedmiocie niniejszej umowy w innych serwisach obsługi bez zgody
    Usługodawcy chyba, że ten nie wywiąże się ze swoich obowiązków
    wynikających z umowy.
    ##############

    Co gościa obchodzi , że będę mial intenet innym kanałem ?

    ################
    Usługa wymieniona w §1 ust.1 polega na:
    -transferze, który odbywał się będzie drogą radiową max. 120 kbps.
    #################

    Czy oferent nie powinien podawać raczej minimalnej gwarantowanej predkości ?

    #####################
    Usługodawca będzie świadczył usługę dostępu do internetu w miarę
    możliwości technicznych. Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności
    za brak łącza z powodu siły wyższej lub z przyczyn leżących po
    stronie dostawcy internetu Usługodawcy.
    #######################

    Czyli nie będę miał internetu przez 2 miechy, Pan powie ze to nie jego wina
    a kasę będzie brał ?

    ######################
    W przypadku udostępnienia danych niezbędnych do uruchomienia usługi
    (załącznik 1) osobom trzecim nałożona zostanie kara finansowa w
    wysokości 50.000 EURO.
    #####################

    Przy niedużej opłacie instalacyjnej i abonamencie rzedu 50 wydaje się to
    astronomiczna kara ...

    pozdrawiam Olek

  • 2. Data: 2003-09-01 22:04:33
    Temat: Re: uwagi do umowy proponowanej przez dostawcę
    Od: Adam Kułagowski <f...@h...pl>

    On Mon, 1 Sep 2003 15:37:28 +0000 (UTC), Aleksander Grzebyta
    <N...@t...pl> wrote:
> [...]
    > wynikających z umowy.
    > ##############
    >
    > Co gościa obchodzi , że będę mial intenet innym kanałem ?

    Raczej gwarantuje sobie "przywiazanie" klienta.

> [...]
    > #################
    >
    > Czy oferent nie powinien podawać raczej minimalnej gwarantowanej predkości ?

    To akurat normalne - rzadko kiedy cos gwarantuja.

> [...]
    > #######################
    >
    > Czyli nie będę miał internetu przez 2 miechy, Pan powie ze to nie jego wina

    Sprawdz ew porozmawiaj co sie dzieje gdy inetu nie ma - gdy walnie
    priorun to czy odbija sie to na abonamencie (moze facte chce tylko
    uniknac odpowiedzialnosci karnej)

> [...]
    > wysokości 50.000 EURO.
    > #####################
    > Przy niedużej opłacie instalacyjnej i abonamencie rzedu 50 wydaje się to

    W Neo jest jeszcze smieszniej (abonament za kazda osobe razy ilosc
    miesiecy razy kara). Ale kara raczej wysoka.

    Adam Kułagowski GG:2039793 f...@p...pl

    He's dead, Jim. Grab his tricorder. I'll get his watch!

  • 3. Data: 2003-09-01 22:04:53
    Od: Andrzej Bursztynski <_...@p...pl>

    Aleksander Grzebyta wrote:
    > podpowiedź czy sa to powszechne praktyki:
    Zdecydowanie nie.

> [...]
    > przedmiocie niniejszej umowy w innych serwisach obsługi bez zgody
    > Usługodawcy chyba, że ten nie wywiąże się ze swoich obowiązków

    Ba, tutaj podpada nawet wykupienie dostępu do Internetu u
    operatora telefonii komórkowej czy też zakupienie usług dostępu
    Internetu np. w innej lokalizacji.

    > Usługa wymieniona w §1 ust.1 polega na:
    > -transferze, który odbywał się będzie drogą radiową max. 120 kbps.

    Przynajmniej uczciwie - więcej nie dostaniesz. Minimum - zero.

> [...]
    > stronie dostawcy internetu Usługodawcy.
    >
    > Czyli nie będę miał internetu przez 2 miechy, Pan powie ze to nie jego wina

    Jeśli chodzi o siłę wyższą - no to na powódź itp nie ma rady, oczywiście
    jak nie ma usługi to nie płacisz. To jest ok i łatwo weryfikowalne.
    Ale "przyczyny leżące po stronie dostawcy internetu Usługodawcy" to
    jest lekkie nieporozumienie.

> [...]
    > wysokości 50.000 EURO.
    > #####################
    >
    > Przy niedużej opłacie instalacyjnej i abonamencie rzedu 50 wydaje się to

    Wydaje się? Jak udowodnią, że ktoś wszedł w posiadanie tego załącznika
    i przegrasz w sądzie, to do końca życia będziesz im spłacał - absurd.

    Ja radzę zainwestować w poradę prawną bo ta umowa może oznaczać
    wpakowanie się w niezłą kabałę.

    --
    Andrzej Bursztynski, My personal opinions are just mine
    -crossout underlines and replace with first 3 letters of my first name-

  • 4. Data: 2003-09-01 22:05:52
    Od: "owz" <o...@N...pl>

    Użytkownik "Aleksander Grzebyta" napisał

    > ################
    > Usługa wymieniona w §1 ust.1 polega na:
    > -transferze, który odbywał się będzie drogą radiową max. 120 kbps.
    > #################

    Praktycznie żaden operator sieci radiowej nie zagwarantuje minimalnej
    prędkości, żadko który operator siecio kablowych czy innego typu łącz to
    gwarantuje.
    --
    /OWZ

  • 5. Data: 2003-09-02 20:53:37
    Od: Adam Wysocki <g...@a...org>

    01.09.03 N...@t...pl napisał:

> [...]
    > wysokości 50.000 EURO.
    >
    > Przy niedużej opłacie instalacyjnej i abonamencie rzedu 50 wydaje się to

    Jakie to sa dane?

    --
    Pozdrowienia * Adam Wysocki * g...@s...tpi.pl g...@g...pl
    GG 1234 * GSM +48505439030 * g...@l...net.pl * g...@s...pl

  • 6. Data: 2003-09-02 20:54:15
    Od: Ravel <a...@f...onet.pl>

    "owz" <o...@N...pl> napisał(a):

> [...]
    >
    >Praktycznie żaden operator sieci radiowej nie zagwarantuje minimalnej
    >prędkości, żadko który operator siecio kablowych czy innego typu łącz to
    jak se wykupisz CIR i zabulisz 2-3 razy więcje to będziesz miał sowje
    minimum ale na radiu raczej nie mam mowy.
    --
    Ravel [ ravel(NA)li.pl ] GG: 2488214

  • 7. Data: 2003-09-02 20:54:23
    Od: Ravel <a...@f...onet.pl>

    Adam Kułagowski <f...@h...pl> napisał(a):

    >W Neo jest jeszcze smieszniej (abonament za kazda osobe razy ilosc
    >miesiecy razy kara). Ale kara raczej wysoka.
    >
    >Pozdrawiam
    to tam gdzie ja to 450 zł (tyle wynosi opłata instalacyjna) + za każdy
    miesiąc udostęoniania 60 zł (tyle wynosi abonament)
    --
    Ravel [ ravel(NA)li.pl ] GG: 2488214

  • 8. Data: 2003-09-02 22:11:01
    Od: Adam Kułagowski <f...@h...pl>

    On Tue, 2 Sep 2003 20:53:37 +0000 (UTC), Adam Wysocki <g...@a...org> wrote:

    > Jakie to sa dane?

    Dobre pytanie - tutaj raczej chodzi pewnie o haslo/mac adres zeby ludzie
    nie wpinali sie piracko do Wi-Fi.

    Adam Kułagowski GG:2039793 f...@p...pl

    Bad command. Bad, bad command! Sit! Stay! Staaay...

  • 9. Data: 2003-09-03 09:21:22
    Od: l...@w...pdi.net (Dariusz K. Ladziak)

    <N...@t...pl> wrote:

> [...]
    >przedmiocie niniejszej umowy w innych serwisach obsługi bez zgody
    >Usługodawcy chyba, że ten nie wywiąże się ze swoich obowiązków
    Uzad Ochrony konsumenta i Konkurencji czy jak to sie nazywa - toz to
    proba wymuszenia pozycji monopolistycznej czystej wody!!!
    A ch.j providera obchodzi od kogo jeszcze klient uslugi kupuje - moze
    jeszcze wsadza w uowe ze Ruda Manka obciagac klientowi nie ma prawa???
    Ze tylko Grubej Ziucie uslugi seksualne zlecac moze?ISp moze co
    najwyzej ograniczyc mozliwosc dalszego udostepniania lacza bo inaczek
    kalkuluje sie srednie zajecie pasma przez lacze klienta
    indywidualnego, inaczej przez klienta instytucjonalnego z oszacowana
    iloscia maszyn dostepowych a zupelnie inaczej przez klienta bedacego
    kolejnym ISP.

    >##############
    >
    >Co gościa obchodzi , że będę mial intenet innym kanałem ?

    Dokladnie - puhw go obchodzi

> [...]
    >wysokości 50.000 EURO.
    >#####################
    >
    >Przy niedużej opłacie instalacyjnej i abonamencie rzedu 50 wydaje się to

    Co sugeruje ze nie mamy do czynienia z powazna firma - ani z powaznymi
    ludzmi... Poszukac stosownego dachu w zasiegu rzutu parabolicznego i
    cieplym, pienistym...

    --
    darek

  • 10. Data: 2003-09-03 09:22:02
    Od: Andrzej Bursztynski <_...@p...pl>

    Adam Kułagowski wrote:

    > Dobre pytanie - tutaj raczej chodzi pewnie o haslo/mac adres zeby ludzie
    > nie wpinali sie piracko do Wi-Fi.

    1. Czyli jak ktoś podejrzy przez lornetkę/ukradnie/sfotografuje to abonent
    jest spłukany do końca życia? Ja jednak usilnie doradzam kontakt z radcą
    prawnym - są w Kodeksie Cywilnym zapisy o nierównym traktowaniu stron
    które powodują, że pewne zapisy w umowach są z mocy prawa nieważne.

    2. Po coś WEP256 wymyślono - może nie jest idealny bo starcza zdaje się
    na tydzień ale można zmieniać hasło.