  • 41. Data: 2020-03-09 06:30:18
    Temat: Re: uwaga na pieszych
    Od: Przemek Jedrzejczak <p...@g...com>

    -nie

    Oczywiście że tak. Prędkość w obszarze zabudowanym to 50 km/h więc jeśli organizator
    ruchu ja obniżył tzn że zachodziły ku temu przesłanki. W tej sytuacji (miejsce kultu
    religijnego, wzmożony ruch pieszych) logiczne jest zachowanie szczególnej ostrożności
    czego kierowca nie uczynił ba przekroczył dozwolona prędkość. Sąd nie miał w tej
    sytuacji wyjścia :-)

  • 42. Data: 2020-03-09 07:45:23
    Od: WS <L...@c...pl>

    On Monday, March 9, 2020 at 6:30:20 AM UTC+1, Przemek Jedrzejczak wrote:
> [...]
    (miejsce kultu religijnego, wzmożony ruch pieszych) logiczne jest zachowanie

    Obowiazuje PoRD a nie logika ;)
    Jest tam (+ rozp. o znakach) dokładnie opisane, kiedy nalezy zachowac "szczegolna
    ostroznosc". Znak ogr. predkosci nie jest na tej liscie
    https://www.arslege.pl/rozporzadzenie-ministrow-infr
    astruktury-oraz-spraw-wewnetrznych-i-administracji-w
    -sprawie-znakow-i-sygnalow-drogowych/k1026/

  • 43. Data: 2020-03-09 08:02:48
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    No to będą specjalne cele dla tych, co jechali spokojnie i nie zauważyli.
    Zamiast specjalnych alejek na cmentarzu dla tych, co przechodząc przez pasy zostali
    zamordowani przez tych spokojnych.
    Choć z punktu widzenia czwórki dzieci zamordowanego na pasach ojca może lepiej by
    było, żeby poseł/minister/dziennikarz nadal robił
    na karuzeli i płacił tym dzieciom miesięcznie 8-12 tys. zł niż dostawał państwowe
    żarcie w kantynie.
    No ale jakoś orzecznictwo nie idzie w kierunku słusznych rent - kaście przez gardło
    przechodzi kilkanaście tysięcy jedynie wtedy,
    gdy domagają się podwyżek dla siebie.

    -----

  • 44. Data: 2020-03-09 08:36:50
    Od: Przemek Jedrzejczak <p...@g...com>

    --Obowiazuje PoRD a nie logika ;)

    Decyduje sąd. Wyrok jest i pozamiatane. Reklamacja zostala odrzucona ;-)

  • 45. Data: 2020-03-09 11:15:15
    Od: "BaX" <n...@g...com>

    Użytkownik "Mateusz Viste" <m...@x...invalid> napisał w wiadomości
    2020-03-08 o 09:59 GMT, Budzik napisał:
    > Użytkownik Mateusz Viste m...@x...invalid ...

    > Jeżeli dla ciebie potracenie kogoś kto ci wyszedł spomiedzy
    > samochodów pod koła jest zabijaniem to ciezko bedzie nam znaleźć
    > platforme porozumienia.
    > Ale tego typu manipulacje są dobrze widziane na polityce.

    Manipulację w tej chwili uprawiasz ty. Opisujesz teraz przypadek
    samobójcy, a omawiany wypadek takim nie był - bo gdyby był, nie byłoby
    wątpliwości co do nieuchronności zdarzenia.

    "Dziada" wychodzącego zza samochodu należy traktować jak samobójcę albo
    debila. Nikt normalny kto szanuje zdrowie własne nie zachowuje się w ten
    sposób.

  • 46. Data: 2020-03-09 11:37:24
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    7.0.0.1...
    Użytkownik Przemek Jedrzejczak p...@g...com ...

    >Przyznam ze mnie zaskoczyłes. Kazde ograniczenie czy tylko takie do
    >40km/h?
    >Mozesz podac odpowiedni przepis ktory narzuca taki obowiazek?
    >(pomijam to ze nawet zachowanie szczególnej ostroznosci nie implikuje
    >zauwazenia kazdej sooby wychodzacej z kazdej luki pomiedzy
    >samochodami
    >ale ustalmy najpierw stan prawny :)

    Ograniczenie jak ograniczenie, ale znak ostrzegawczy naklada,
    a jesli Przemek dobrze zgaduje, to powinien tam jakis stac ...

    J.

  • 47. Data: 2020-03-09 13:58:02
    Od: Przemek Jedrzejczak <p...@g...com>

    Ograniczenie 40! z czegoś wynika choć inicjały twierdzą że jest inaczej ;-) sąd
    podszedł do sprawy logicznie i wynik był przesądzony.

  • 48. Data: 2020-03-09 16:12:40
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    No niestety nie, ponieważ w bardzo wielu miejscach nie ma innej lepszej organizacji
    ruchu niż wyjście pieszego spomiędzy stojących
    aut.
    Jako debila należy traktować kierowcę samochodu jadącego 50-60 km/h wzdłuż szpaleru
    zaparkowanych np. wzdłuż chodnika aut.
    Nikt normalny, kto szanuje życie cudze lub własne (spytać, czy to nie wasza matka),
    nie jeździ w ten sposób.

    -----

  • 49. Data: 2020-03-09 16:28:04
    Od: "BaX" <n...@g...com>

    Użytkownik "ąćęłńóśźż" <...@...pl> napisał w wiadomości
    No niestety nie, ponieważ w bardzo wielu miejscach nie ma innej lepszej
    organizacji ruchu niż wyjście pieszego spomiędzy stojących
    aut.

    Ale, że co, ślepy, głuchy czy głupi, że nie patrzy czy coś go nie przejedzie
    jak wychodzi spomiędzy stojących pojazdów?
    Pizda jest jak się da przejechać na własne życzenie i przez własną głupote.
    /a czy w sądzie go pośmiertnie uniewinnią to jemu raczej obojętne/

  • 50. Data: 2020-03-09 17:42:11
    Od: Przemek Jedrzejczak <p...@g...com>

    Tu raczej chodzi o współwinę kierowcy i w dodatku tylko finansową (bo nie dostał np
    zawiasów) ale tak pieszy może być niewidomy, niesłyszący czy upośledzony psychicznie
    ale w żadnym wypadku nie zwalnia to kierowcy z jego obowiązków i sąd tylko to tym
    wyrokiem potwierdza.