  • 31. Data: 2020-03-08 11:59:59
    Temat: Re: uwaga na pieszych
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Mateusz Viste m...@x...invalid ...

    > Manipulację w tej chwili uprawiasz ty. Opisujesz teraz przypadek
    > samobójcy, a omawiany wypadek takim nie był - bo gdyby był, nie byłoby
    > wątpliwości co do nieuchronności zdarzenia. Ja natomiast odnosiłem się
    > do twojego tłumaczenia o "nie posiadaniu 100% koncentracji przez 100%
    > czasu", jakoby było to jakiekolwiek usprawiedliwienie. Bycie tylko
    > człowiekiem nie zwalnia z odpowiedzialności.

    Alez oczywiście ze zwalnia w jakims zakresie.
    Gdyby było inaczej to zasady mowiłyby: jeżeli zareagowałes w czasie
    poniżej 0,3s to jestes winny wypadkowi. Albowiem idealny czas reakcji to
    jakies 0,3 a ty masz być cały czas nastawiony na własnie takie
    zachowanie.
    Tyle ze człowiek tak nie funkcjonuje a takie maksymalne napiecie mozna
    utrzymać przez krótki czas.
    Dlatego własnie ustalono pewne reguły ze w pewnych miejscach musimy tą
    uwage zwiekszyc, ale ustalono tez reguły dotyczące przechodzenia przez
    jezdnie.

    Cały czas odnosze sie do ogolnej sytuacji bo w omawianej nie wiemy ani
    jak szybko jechał kierowca, ani jak duzo czasu miał na reakcje i czy
    wyjscie pod koła mialo znamiona samobojczego zombie czy to jednak
    kierowca przesadził.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Kpić z filozofii to filozofować naprawdę."

  • 32. Data: 2020-03-08 18:36:42
    Od: kk <k...@o...pl.invalid>

    On 2020-03-08 07:49, Przemek Jedrzejczak wrote:
    > --Ze znaku wynika.
    >
    > A znak pojawił się tam z jakiegoś powodu prawda?

    Znaki bierze się z d..y. Nie dokładnie znaki, ale to co na nich jest.
    Przecież, w przypadku ograniczenia prędkości, nikt nie liczy, że tyle a
    tyle trzeba jechać by cośtam tylko sobie strzela, że jak jest
    skrzyżowanie to np 70 a jak przejście 50. Żadne obiektywne kryterium.

    > --Jak to?
    >
    > Tak to. Jeśli organizacja ruchu obniża prędkość dopuszczalną tzn że zachodzą mu
    temu przesłanki i należy zachować szczególną ostrożność.

    A ta szczególna ostrożność to jakie kryterium? Bo chyba nie prawne.

    > --Nie wiesz co zrobił
    >
    > Przegial i dostał w dupe. Edukacji suwerena ciąg dalszy

    No nie, edukacja jest w tym, że ten co wyszedł zza samochodów nie żyje.

  • 33. Data: 2020-03-08 18:37:54
    Od: kk <k...@o...pl.invalid>

    On 2020-03-08 09:20, Mateusz Viste wrote:

    > I jak już ci się zdarzy kogoś przejechać - płacisz za to. Tak to działa.
    > Chciałbyś darmową licencję na zabijanie?

    No nie, płaci ten co wyszedł. Niektórzy chcą by działało inaczej, ale to
    nie ma sensu.

  • 34. Data: 2020-03-08 19:24:33
    Od: Przemek Jedrzejczak <p...@g...com>

    Dziadek wtargnął i poległ jego wina ale skończyło się czarno-białe i polskie sądy
    coraz częściej będą orzekać współwinę. To dobry znak.

  • 35. Data: 2020-03-08 20:09:42
    Od: kk <k...@o...pl.invalid>

    On 2020-03-08 19:24, Przemek Jedrzejczak wrote:
    > Dziadek wtargnął i poległ jego wina ale skończyło się czarno-białe i polskie sądy
    coraz częściej będą orzekać współwinę. To dobry znak.

    No nie bo będą tak kuriozalne wyroki jak ten a nie sprawiedliwe.

  • 36. Data: 2020-03-08 22:13:39
    Od: Przemek Jedrzejczak <p...@g...com>

    Oczywiście. Sąd sądem a sprawiedliwość musi być po naszej stronie ;-)

  • 37. Data: 2020-03-08 22:24:41
    Od: m4rkiz <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    On 2020-03-07 20:07, Przemek Jedrzejczak wrote:
    > Ograniczenie prędkości z czegoś wynika (dom starców, przedszkole tu kościół) i
    zobowiązuje do zachowania szczególnej ostrożności.

    Nie.

  • 38. Data: 2020-03-08 22:26:42
    Od: m4rkiz <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    On 2020-03-08 19:24, Przemek Jedrzejczak wrote:
    > skończyło się czarno-białe i polskie sądy coraz częściej będą orzekać współwinę. To
    dobry znak.

    Też nie.

  • 39. Data: 2020-03-08 22:55:32
    Od: Kubuś Puchatek <k...@k...org>

    W dniu 08.03.2020 o 22:24 m4rkiz <m...@m...od.wujka.na.g.com> pisze:

    > Nie.

    Nie, bo "nie wynika", czy też nie, bo nie zobowiązuje do zachowania
    szczególnej ostrożności?
    A może 2x nie?
    Kamil

  • 40. Data: 2020-03-08 23:18:35
    Od: kk <k...@o...pl.invalid>

    On 2020-03-08 22:13, Przemek Jedrzejczak wrote:
    > Oczywiście. Sąd sądem a sprawiedliwość musi być po naszej stronie ;-)

    I na każdego znajdzie się paragraf. Reszta nieważna.