  • 81. Data: 2011-03-03 18:49:36
    Temat: Re: uwaga na odpadajšce koła:)
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    W dniu 2011-03-03 09:42, Marcin Stankiewicz pisze:

    > Problem podobno w tym, że do tego modelu, dedykowane stalowe felgi w
    > żądanym rozmiarze nie istnieją w przyrodzie. Dlatego kombinowali z
    > konwerterami.

    Jeżeli te 17" alu to standardowe felgi, to 16" stalówka powinna wejść.
    Bo stalówki w środku mają więcej miejsca niż typowe alufelgi.
    No chyba że te 17" to już jakieś takie z profilem sportowym żeby mieścić
    wielkie hamulce, no to może być gorzej.

    Tarcze tam są 330mm czyli 13", nie wiadomo tylko jaki duży jest zacisk.

  • 82. Data: 2011-03-03 19:12:24
    Od: Seba <s...@g...pl>

    Dnia Thu, 03 Mar 2011 18:49:36 +0100, Tomasz Pyra napisał(a):

    > Tarcze tam są 330mm czyli 13", nie wiadomo tylko jaki duży jest zacisk.

    Całość zestawu hamulcowego jest tak duża, że 16` felga nie podejdzie. Ja
    mam inny silnik aniżeli dostała Policja (chociaż mocowo zbieżny) i
    producent (w sensie instrukcji pojazdu) jasno zaznacza, iż w moim aucie
    mniejsze felgi aniżeli 17` nie zadziałają - w praktyce oznacza to, że po
    prostu hamulce się nie mieszczą (co sprawdziłem ubiegłej jesieni
    starając się zmieścić fabryczne koła 16` od innej 159).

    --
    Pozdrawiam,
    Sebastian S.

  • 83. Data: 2011-03-03 19:24:00
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 3 Mar 2011 11:34:29 +0000, Waldek Godel wrote:

    >Zapewne w SIWZ był podany rozmiar kół, zeby udupić konkurencję.

    Nie byl. A powinien byc - polskie drogi, minimalna wysokosc profilu
    opony 100 mm i maksymalna cena za felge 200zl :-)

    Za to mozliwe ze ich zabilo "zimowki zgodne z homologacja", a uto
    homologowane na jakims dupnym rozmiarze.

    J.

  • 84. Data: 2011-03-03 19:58:01
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Thu, 03 Mar 2011 19:24:00 +0100, J.F. napisał(a):

> [...]
    >
    > Za to mozliwe ze ich zabilo "zimowki zgodne z homologacja", a uto
    > homologowane na jakims dupnym rozmiarze.

    Podobno miały być stalówki na zimę, a ta Alfa - znów podobno - stalówek nie
    ma wcale
    Z drugiej strony nie wierzę, że nic innego fiatowskiego nie pasowało,
    siakieś scudo czy takie tam.

    Zresztą.. skoro już o tym myślę, to zajrzałem, co jest mozliwe. Otóż Alfa
    159 jeździ na felach 17, 18 i 19 cali. Więc wzięli najtańsze możliwe. No
    dobrze.
    Teraz rozmiar. Zgodnie z konfiguratorem felgi-opony.com alusy mają mieć 5
    śrub z roztawem 110 mm.
    Rozmiar felgi 8.0x17
    Przeglądam wszystkie felgi citroenowskie i nic sensownego nie umiem
    znaleźć. Po pierwsze zdecydowana większość jest na 4 śruby.
    Od osobówek te nieliczne na 5 śrub, śruby mają rozstaw 5x98. Od
    dostawczaków 5x108. Czyli dystanse musiałyby być adapterami śrub,
    kompletnie bez sensu.

    Żeby było jeszcze bardziej bez sensu, stalowe felgi do 159 są, bez
    problemu, co prawda szesnastki:
    http://www.felgi-opony.com/konfigurator_felg_stalowy
    ch.php?rok=09.05-&step=4&marka=Alfa+Romeo&model=159%
    2F159+Sport+Wagon

    Z drugiej strony niby tylko maksymalnie do 2.2
    Którą wersję ma policja? 2.2 czy V6? Ale V6 teoretycznie powinna być na
    felgach 19", więc znów nic się nie zgadza, jakaś kompletna paranoja.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    Zapytaj, czy mógłby tego nie robić.

  • 85. Data: 2011-03-03 19:59:35
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    W dniu 2011-03-03 19:12, Seba pisze:

> [...]
    > prostu hamulce się nie mieszczą (co sprawdziłem ubiegłej jesieni
    > starając się zmieścić fabryczne koła 16` od innej 159).

    Ale są modele felg które mają więcej miejsca wewnątrz - właśnie po to
    żeby się mieściły hamulce.

    Są nawet specjalne (ale to już drogie), takie 15" które wchodzą tam
    gdzie normalnie trzeba 17" - do rajdów szutrowych, gdzie 15" to wymóg
    regulaminowy i żeby nie wymieniać hamulców zakłada się takie dziwne felgi.

  • 86. Data: 2011-03-03 20:36:46
    Od: Marcin Stankiewicz <e...@...sigu.invalid>

    Dnia Thu, 03 Mar 2011 19:59:35 +0100, Tomasz Pyra na pl.misc.samochody
    napisał(a):

    > Ale są modele felg które mają więcej miejsca wewnątrz - właśnie po to
    > żeby się mieściły hamulce.

    A ja myślę, że ten przetarg ze strony wygranej firmy obsługiwały osoby
    zdecydowanie bardziej biegłe w tym co Alfa może mieć a co nie, i nasze
    gdybanie można o kant stołu ...

    Zresztą - jak zwykle okazało się, że to wszystko gówno prawda, bo panowie
    wjechali na krawężnik i rozwalili tą felgę, a nie że koło prawie odpadło bo
    się odkręciło.

    "Ignoranci są wszechstronni."

  • 87. Data: 2011-03-03 20:47:39
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 3 Mar 2011 20:36:46 +0100, Marcin Stankiewicz wrote:
    >A ja myślę, że ten przetarg ze strony wygranej firmy obsługiwały osoby
    >zdecydowanie bardziej biegłe w tym co Alfa może mieć a co nie, i nasze
    >gdybanie można o kant stołu ...

    I wymyslili dystanse ?

    >Zresztą - jak zwykle okazało się, że to wszystko gówno prawda, bo panowie
    >wjechali na krawężnik i rozwalili tą felgę, a nie że koło prawie odpadło bo
    >się odkręciło.

    Zdjecia z wypadkow pokazuja raczej ze mozna pogiac wahacze i rame, a
    felga sie nie urwie.

    J.

  • 88. Data: 2011-03-03 21:33:28
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    W dniu 2011-03-03 20:36, Marcin Stankiewicz pisze:

    > A ja myślę, że ten przetarg ze strony wygranej firmy obsługiwały osoby
    > zdecydowanie bardziej biegłe w tym co Alfa może mieć a co nie

    To były zapewne osoby bardzo biegłe, ale w marketingu i wybrały
    rozwiązanie najtańsze.
    Zapewne wyszło że taniej kupić za 150zł tanią felgę i go niej za 20zł
    najtańszy dystans niż np. za 200zł taką felgę jaka powinna być.

    600 sztuk kół i głupie 30zł oszczędności na jednym daje w sumie 18000zł,
    co przy bardzo ostrej konkurencji może okazać się nawet decydujące.

    > Zresztą - jak zwykle okazało się, że to wszystko gówno prawda, bo panowie
    > wjechali na krawężnik i rozwalili tą felgę, a nie że koło prawie odpadło bo
    > się odkręciło.

    Nie zmienia faktu, że w celach oszczędnościowych zdecydowano na jakieś
    wieś-tunerskie rozwiązanie.
    W dodatku jest to rozwiązanie raczej nieprzewidziane w homologacji,
    czyli z nią niezgodne - pomijając że ponoć im te koła wylazły poza obrys.

  • 89. Data: 2011-03-03 21:40:06
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 03 Mar 2011 21:33:28 +0100, Tomasz Pyra wrote:
> [...]
    >600 sztuk kół i głupie 30zł oszczędności na jednym daje w sumie 18000zł,
    >co przy bardzo ostrej konkurencji może okazać się nawet decydujące.

    premia niezla, ale czy przy 600szt nie mozna zbic ceny o 15-20% ?

    >W dodatku jest to rozwiązanie raczej nieprzewidziane w homologacji,
    >czyli z nią niezgodne - pomijając że ponoć im te koła wylazły poza obrys.

    Cos nie bardzo w to wierze - a letnie nie wychodzily ?
    Chyba ze dystanse dali zeby sruby dopasowac, a cienszych nie bylo.

    J.

  • 90. Data: 2011-03-03 21:49:34
    Od: Marcin Stankiewicz <e...@...sigu.invalid>

    Dnia Thu, 03 Mar 2011 20:47:39 +0100, J.F. na pl.misc.samochody napisał(a):

    > Zdjecia z wypadkow pokazuja raczej ze mozna pogiac wahacze i rame, a
    > felga sie nie urwie.

    Ale ona się nie urwała :)

    http://moto.onet.pl/1639034,1,policja-zapewnia-alfy-
    sa-bezpieczne,artykul.html?node=2

    "Nie wskrzesi racja zguby. Fredro Aleksander"