  • 1. Data: 2010-08-02 14:24:17
    Temat: utopiłem Nikona - zmiana systemu ?
    Od: crazy bejbi <t...@n...ma.wcale>

    Witam,

    ostatnio będąc na kajaku utopiłem Nikona D90 ze stabilizowanym tamronem
    18-55 ...

    oba są nieużywalne ...

    Muszę zatem coś kupić - ponieważ po Nikonie została mi tylko lampa
    błyskowa pojawił się pomysł na ew. zmianę systemu.

    Cenowo porównywalne z D90 jest Pentax K7 ... co ew. polecilibyście
    innego. Ew. na co zwrócić uwagę. Raczej nie chce wejść w Canona.

    Potrzebuję obiektyw raczej jasny (jak ten tamron 18-55 ze światłem 2.8).
    Korpus w sumie dowolny ... Czy jednak kolejnego Nikona D90 (miałem
    wcześniej daaaaaawno nikona 601, potem D80 a teraz utopionego D90)

    Wojtek

  • 2. Data: 2010-08-02 14:50:52
    Temat: Re: utopiłem Nikona - zmiana systemu ?
    Od: Miruś <m...@o...pl>

    kup sony NEX-5 !

  • 3. Data: 2010-08-02 14:56:15
    Od: StaM <q...@g...com>

    On 2 Sie, 16:50, Miruś <m...@o...pl> wrote:
    > kup sony NEX-5 !

    ...a jakies za.
    StaM

  • 4. Data: 2010-08-02 15:25:46
    Od: J-L-F <j...@o...pl>

    crazy bejbi pisze:
> [...]
    > Korpus w sumie dowolny ... Czy jednak kolejnego Nikona D90 (miałem
    > wcześniej daaaaaawno nikona 601, potem D80 a teraz utopionego D90)

    Przed zmianą systemu przestrzegałbym. To nie jest zmiana jednego gatunku
    piwa na inny lub sofy na wersalkę. Bardzo dużo osób po zmianie wróciło
    do pierwotnej firmy, dopłacając z lekka.

  • 5. Data: 2010-08-02 15:35:29
    Od: crazy bejbi <t...@n...ma.wcale>

    W dniu 2010-08-02 17:25, J-L-F pisze:

    > Przed zmianą systemu przestrzegałbym. To nie jest zmiana jednego gatunku
    > piwa na inny lub sofy na wersalkę. Bardzo dużo osób po zmianie wróciło
    > do pierwotnej firmy, dopłacając z lekka.

    Zmiana gatunku piwa to akurat bardzo ważna kwestia :)

    ale czemu tak mówisz? chodzi o kwestie przyzwyczajeń, że w "nowym" jest
    jakiś niewygodnie ?

    Wojtek

  • 6. Data: 2010-08-02 15:38:13
    Od: Les <s...@p...fm>

> [...]
    > piwa na inny lub sofy na wersalkę. Bardzo dużo osób po zmianie wróciło
    > do pierwotnej firmy, dopłacając z lekka.

    większość nie wróciła i nie zamierza wracać!
    W większosci przypadków były to swiadome wybory - nie tak często
    przecież uczy się pływać aparat.

    Pozdrawiam
    Les

  • 7. Data: 2010-08-02 15:40:10
    Od: TomekM <t...@g...com>

> [...]
    > Korpus w sumie dowolny ... Czy jednak kolejnego Nikona D90 (miałem
    > wcześniej daaaaaawno nikona 601, potem D80 a teraz utopionego D90)

    A co Ci nie pasowało w starym aparacie ??
    Jeśli tylko zmienić, żeby zmienić to moim zdaniem nie warto.
    Często okazuje się, że w nowym systemie zabraknie jakiejś oczywistej
    funkcji co miałeś w starym.
    Albo jakaś funkcja, która w starym działał ok i wydawało się to
    oczywiste w nowym działa beznadziejnie lub wyraźnie gorzej.

  • 8. Data: 2010-08-02 16:44:53
    Od: Czarna Skrzynka <c...@a...pl>

    TomekM pisze:

> [...]
    > Albo jakaś funkcja, która w starym działał ok i wydawało się to
    > oczywiste w nowym działa beznadziejnie lub wyraźnie gorzej.

    Przynajmniej trudniej będzie mu utopić K7...
    czarna skrzynka

  • 9. Data: 2010-08-02 17:18:29
    Od: "Adam Szewczak" <horses@usuń.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "crazy bejbi" <t...@n...ma.wcale> napisał w wiadomości
> [...]
    > Korpus w sumie dowolny ... Czy jednak kolejnego Nikona D90 (miałem
    > wcześniej daaaaaawno nikona 601, potem D80 a teraz utopionego D90)

    Odpowiadajac za siebie.

    Przez lata robilem Canonami zaczynajac od FD (czyli A1) potem EOS33,
    cyfrowki 10D, 40D. Potem nie utopilem ale tak sie potoczylo ze pozbylem sie
    wszystkiego.

    W tym roku zanabylem na wlasne zyczenie GX20, jestem mega zadowolony po tych
    wszystkich Canonach.

    Jakie sa moje za i przeciw bo tez bralem pod uwage Canona oraz Nikona w
    postaci S5pro. Cena, kupujac korpus GX20 jest tak uszczelniony jak znacznie
    drozszy 50D. Obiektywy sa drozsze ale tu jest duze pole ALE, bo np 60-250 do
    pentaxa kosztuje jakies chore pieniadze. Zreszta 50-135 tez.
    Nie musze sie bawic w jakies przejsciowki, szlifowanie, dorabianie, ide na
    gielde kupuje obiektyw zrobiony 30 lat temu zakladam i pasuje.

    Co do pentaxa to w sumie to juz innej beczki ale wokol jego uzytkownikow
    roztacza sie tak jakby elitarnosc - o ile moge tak napisac ;P w sensie ze
    pentax zyje wlasnym zyciem. Ale to tak z obserwacji z boku.

    A K7 fajne jest, nie robilem zdjec, ale w rekach lezy jak ulal zwlaszcza z
    gripem. No i jak reszta z Canonami i Nikonami sie schowa w razie niepogody
    to Ty mozesz pstrykac zdjecia z obiekrywami WR ;P

    PZDr
    Adam

  • 10. Data: 2010-08-02 18:49:17
    Od: JD <j...@g...com>

    On 2 Sie, 16:24, crazy bejbi <t...@n...ma.wcale> wrote:
> [...]
    > Korpus w sumie dowolny ... Czy jednak kolejnego Nikona D90 (miałem
    > wcześniej daaaaaawno nikona 601, potem D80 a teraz utopionego D90)

    Jestem w systemie Pentaxa, radzę- Ci - wracaj do Nikona jeśli stać Cię
    na obiektywy stabilizowane.
    AF Nikona wygrywa z AF pentax/samsung; w zasadzie w każdych warunkach
    oświetleniowych .
    JD