  • 11. Data: 2011-11-02 12:36:26
    Temat: Re: usztywnienie poduszki silnika
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    W dniu 2011-11-02 01:56, to pisze:

    > Można zalać klejem do szyb, ale to jest opcja do jakichś niskobudżetowych

    Dziwne - i ani słowa o wężu gumowym?

  • 12. Data: 2011-11-02 12:39:41
    Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-11-02 01:36, Tomasz Pyra pisze:

    > Ja takiego kleju używałem już nie raz i za każdym razem działało doskonale.
    >
    > Tylko tak jak już pisałem - kleić trzeba na dokładnie oczyszczoną i
    > odtłuszczoną gumę. Element poprawiany najlepiej sobie do tego wymontować.
    > Potem dość długo schnie (myślę że na grubość około 1cm/dobę, albo i
    > trochę mniej).

    A powiedz jaki był efekt akustyczny? Nagle wszystkie dźwięki ze skrzyni
    przeniosły się na budę czy nie miało to większego znaczenia?

    U siebie zachodziłem w głowę jak utwardzić poduszki skrzyni bo nie ma
    dostępnych poliuretanowych a wymiana wszystkich na nowe ale zwykłe
    gumowe nie dała zadowalającego rezultatu.
    Martwię się jedynie o możliwość okrutnego hałasu po takiej operacji.

    --
    Części do A6 C4 sprzedam
    Lewis

  • 13. Data: 2011-11-02 16:43:48
    Od: ".Peeter" <p...@n...gazeta.pl>

    "to" wrote:
    > Czyli nie są sprawne. Zmień na sprawne, problem zniknie. To, że poduszka
    > nie jest popękana i ma kształt zbliżony do sprawnej wcale NIE OZNACZA, że
    > jest sprawna.

    Akurat tylna poduszka silnika w Mazdach z silnikiem LF słynie ze swojej
    badziewności i kiepskiej sztywności już po wyjęciu z pudełka. Ten typ
    tak ma po prostu. W amerykańskim sklepie znalazłem fajne poliuretanowe
    usztywniacze tej właśnie poduszki. Gdyby poduszka sama z siebie była
    dobrej jakości, takich gadżetów by nikt nie produkował.

    Pozdrawiam
    .Peeter

  • 14. Data: 2011-11-02 21:59:14
    Od: 'Tom N' <n...@2...dyndns.org.invalid>

    Lewis w <news:j8ra60$cvl$2@news.onet.pl>:

> [...]

    > gumowe nie dała zadowalającego rezultatu.
    > Martwię się jedynie o możliwość okrutnego hałasu po takiej operacji.

    Skoro w głowę i kwestia hałasu, to sugeruje na wprost, że klejem w kanały
    słuchowe powinieneś...

    MSPANC

    --
    Tomasz Nycz

  • 15. Data: 2011-11-02 22:57:14
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    W dniu 2011-11-02 12:39, Lewis pisze:

    > A powiedz jaki był efekt akustyczny? Nagle wszystkie dźwięki ze skrzyni
    > przeniosły się na budę czy nie miało to większego znaczenia?

    Dźwięki?

    Usztywnianie poduszek powoduje przenoszenie drgań na budę, ale raczej
    nie towarzyszą temu dźwięki - no chyba że poduszka już taka kompletnie
    urwana i po prostu zespół lata w niej luzem i jedna część łomocze o drugą.

    Dźwięki to się chyba ewentualnie mogą przenosić jak się zespół napędowy
    wiesz na uniballach, ale wtedy to drgania już są takie, że wszystkie
    gwinty w samochodzie muszą być na klej, bo inaczej się samochód sam
    rozkręci :)

    > U siebie zachodziłem w głowę jak utwardzić poduszki skrzyni bo nie ma
    > dostępnych poliuretanowych a wymiana wszystkich na nowe ale zwykłe
    > gumowe nie dała zadowalającego rezultatu.

    W samochodach wrażliwych na stan poduszek, poduszki to najlepiej kupować
    w ASO, bo zamiennik to już będzie trochę inna guma, trochę inna
    sztywność i albo będzie przenosić za duże drgania, albo z kolei silnik
    będzie się telepał i szybko urwie poduszkę.

    Niestety - pogoń za ekonomią, bardzo niskie obroty biegu jałowego przy
    jak najlżejszym kole zamachowym i okazuje się że poduszki muszą być
    ściśle wystrojone. W niektórych samochodach przy poduszkach znajdują się
    nawet ciężarki doważające i to takie po góra kilkaset gram.

    Obawiam się że za pomocą kleju wiele nie zwojujesz, ale oczywiście można
    spróbować :)

    > Martwię się jedynie o możliwość okrutnego hałasu po takiej operacji.

    Raczej się to skończy masażem pleców na wolnych obrotach :)

  • 16. Data: 2011-11-03 09:41:42
    Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-11-02 22:57, Tomasz Pyra pisze:

> [...]
    > nie towarzyszą temu dźwięki - no chyba że poduszka już taka kompletnie
    > urwana i po prostu zespół lata w niej luzem i jedna część łomocze o drugą.

    No nie wiem, kiedyś u znajomego w audi wymieniliśmy poduszki na
    zamiennik toprana bo akurat na szybko chciał wymienić urwane stare
    poduszki to hałas i drgania były takie, że autem nie szło jechać. Po
    wymianie na używany oryginał jak ręką odjął.

    > Raczej się to skończy masażem pleców na wolnych obrotach :)

    Skoro będą drgania to pewnie będzie hałas, auto to puszka jak pudło
    rezonansowe :P

    --
    Części do A6 C4 sprzedam
    Lewis

  • 17. Data: 2011-11-03 09:42:05
    Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-11-02 21:59, 'Tom N' pisze:

    > Skoro w głowę i kwestia hałasu, to sugeruje na wprost, że klejem w kanały
    > słuchowe powinieneś...
    >
    > MSPANC

    Taniej wyjdzie stopery kupić ;P

    --