  • 1. Data: 2011-11-01 16:43:16
    Temat: usztywnienie poduszki silnika
    Od: "uciu" <g...@i...pl>

    Witam, chciałbym zrobić coś podobnego u siebie

    http://www.mazdas247.com/forum/showthread.php?123654
    918-Stiffen-your-Mazda-3-rear-engine-mount-for-4&day
    sprune=365

    Pomimo sprawnych poduszek silnik ewidentnie za bardzo "się rusza" - poza tym
    zauważyłem, że te same poduszki są w 1,4 i 2.0??? Najbardziej wkurza to
    podczas jazdy w korku, gdzie co chwile wachluje się 0-1,1-2 - wtedy
    najbardzij to czuć w połączeniu za ruszaniem z małą ilością gazu.

    Nie chciałbym jednak używac żywicy epoksydowej a czegoś bardziej
    elastycznego.

    Polećcie jakiś klej, którym mógłbym zalać otwory w poduszce.

    Może jakiś silikon? ale czy on nie bedzie za długo schnął?

    Może jakoś zalać to gumą - jaką? czego szukać na googlach?

    Dzieki:)

    --
    ---
    adam uttecht

  • 2. Data: 2011-11-01 18:09:47
    Temat: Re: usztywnienie poduszki silnika
    Od: ".Peeter" <p...@n...gazeta.pl>

    "uciu" wrote:
    > Może jakiś silikon? ale czy on nie bedzie za długo schnął?

    Jako user Mazdy 3, zaznajomiony z problemem gównianości poduszek
    silnika w tym aucie, naczytałem się na forum mazdaspeed, że ludzie
    radzą sobie z tym za pomocą silikonu. Nie wiem ile to schnie i na
    ile pomaga, ale temat jest na pewno do znalezienia na forum.

    Ja się za to będę brał dopiero na wiosnę, przez zimę jakoś przeżyję.
    Pewnie pójdzie do wymiany prawa poduszka boczna (ta olejowa) i jakaś
    rzeźba z tylną.

    Póki co nauczyłem się mięciusio zmieniać biegi. :-)

    Ale fakt, denerwuje to w korkach...

    Pozdrawiam
    .Peeter

  • 3. Data: 2011-11-01 18:52:59
    Od: "uciu" <g...@i...pl>

    > Póki co nauczyłem się mięciusio zmieniać biegi. :-)
    >
    > Ale fakt, denerwuje to w korkach...

    ja już też to opanowałem ale szkoda sprzęgła bo dłużej trzeba je
    przytrzymać.

    Dałem dziś poduche teściowi bo ma znajomego, który zajmuje się gumowaniem
    (napeawa taśmociągów, jakieś rolki kopalniane, regenaeracji kółek itp). Ma
    to jutro zobaczyć i zaproponowac czym to wypełnić by nie było na sztywno a
    trochę elastycznie:-)

    Aha u mnie chodzi o 5tke ale konstrukcja poduszki ta sam...

    uciu:)

  • 4. Data: 2011-11-01 20:40:22
    Od: " " <a...@g...pl>

    Witam serdecznie.

    ..
> [...]
    > to jutro zobaczyć i zaproponowac czym to wypełnić by nie było na sztywno a
    Od silikonu lepszy będzie np. FixAll Soudala.
    W przeciwieństwie do tego pierwszego ma właściwości klejące i doskonale trzyma
    się podłoża.
    Pozdrawiam.

    Sebastian
    http://speedyelise.fora.pl

  • 5. Data: 2011-11-01 21:09:31
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    W dniu 2011-11-01 16:43, uciu pisze:
> [...]
    > elastycznego.
    >
    > Polećcie jakiś klej, którym mógłbym zalać otwory w poduszce.

    Klej poliuretanowy do szyb - do wklejania szyb samochodowych w uszczelki.
    Dostępny w tubach do pistoletów (takich samych jak silikony itp.)

    Taki klej po utwardzeniu staje się po prostu gumą o całkiem dobrych
    właściwościach na różne takie silentbloki (spokojnie wytrzymuje nawet w
    tulejach zawieszenia).

    Jeżeli zaklejasz dziury w poduszce nie zapomnij o dokładnym
    odtłuszczeniu całej gumy.
    Jak wypełnisz nim duże dziury to schnie dość długo - na taką większą
    poduszkę spokojnie zarezerwuj sobie weekend na schnięcie.

  • 6. Data: 2011-11-01 21:51:32
    Od: "uciu" <g...@i...pl>

> [...]
    >
    > Taki klej po utwardzeniu staje się po prostu gumą o całkiem dobrych
    > właściwościach na różne takie silentbloki (spokojnie wytrzymuje nawet w

    o, i to może być dobry pomysł;-)

    dzięki;)
    uciu

  • 7. Data: 2011-11-01 21:56:36
    Od: ".Peeter" <p...@n...gazeta.pl>

    "uciu" wrote:

    > o, i to może być dobry pomysł;-)

    Podsuwany też w podawanym przez Ciebie wątku:
    "best thing is 3m windshield urethane"

    Koniecznie daj znać jak to wyszło, mnie też to czeka i chętnie poznam
    kolejną opinię. :-)

    Pozdrawiam
    .Peeter

  • 8. Data: 2011-11-01 21:58:50
    Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-11-01 21:56, .Peeter pisze:

    > Koniecznie daj znać jak to wyszło, mnie też to czeka i chętnie poznam
    > kolejną opinię. :-)

    Koniecznie koniecznie! Też jestem bardzo ciekaw efektu, jak będzie
    zadowalający zrobię taki zabieg u siebie.

    --
    Części do A6 C4 sprzedam
    Lewis

  • 9. Data: 2011-11-02 01:36:11
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    W dniu 2011-11-01 21:58, Lewis pisze:

    > Koniecznie koniecznie! Też jestem bardzo ciekaw efektu, jak będzie
    > zadowalający zrobię taki zabieg u siebie.

    Ja takiego kleju używałem już nie raz i za każdym razem działało doskonale.

    Tylko tak jak już pisałem - kleić trzeba na dokładnie oczyszczoną i
    odtłuszczoną gumę. Element poprawiany najlepiej sobie do tego wymontować.
    Potem dość długo schnie (myślę że na grubość około 1cm/dobę, albo i
    trochę mniej).

  • 10. Data: 2011-11-02 01:56:11
    Od: to <t...@x...abc>

    begin uciu

> [...]
    > to podczas jazdy w korku, gdzie co chwile wachluje się 0-1,1-2 - wtedy
    > najbardzij to czuć w połączeniu za ruszaniem z małą ilością gazu.

    Czyli nie są sprawne. Zmień na sprawne, problem zniknie. To, że poduszka
    nie jest popękana i ma kształt zbliżony do sprawnej wcale NIE OZNACZA, że
    jest sprawna.

    > Nie chciałbym jednak używac żywicy epoksydowej a czegoś bardziej
    > elastycznego.
    >
    > Polećcie jakiś klej, którym mógłbym zalać otwory w poduszce.

    Można zalać klejem do szyb, ale to jest opcja do jakichś niskobudżetowych
    wydumek czy strucli KJS-owych, a nie do normalnego auta używanego na co
    dzień.