  • 11. Data: 2011-05-16 18:43:44
    Temat: Re: uszkodzenie sony alfa 100
    Od: dominik <u...@d...net.pl>

    On 2011-05-16 20:16, Maciek wrote:
    > Jaki jest efekt włączenia aparatu bez obiektywu?

    Co to znaczy efekt i co to ma do rzeczy?
    Jak właczysz bez obiektywu to jedyna zmiana to dwie kreski w miejscu,
    gdzie jest parametr przysłony. Jeśli masz włączone zabezpieczenie przed
    wyzwoleniem bez obiektywu to dopiero przy próbie zrobienia zdjęcia
    pokazuje się komunikat i braku obiektywu. Zabezpieczenie można wyłaczyć i
    zrobić zdjęcie choćby denkiem od słoika.

    > Jedną z teoretycznych
    > możliwości jest uszkodzenie obiektywu, wpływające na start body.

    To chyba nie w sony - w takim wypadku na LCD pojawia się błąd w zależności
    od tego co jest uszkodzone - czy transmisja czy np. nie da się domknąć
    przysłony (to już w trakcie robienia zdjęć).

    > Ewentualnie zanieczyszczenie styków. Można wyjąć obiektyw i włączyć.
    > Napisz tylko jaki jest prawidłowy efekt, bo nie znam efektów w Sony.
    > Powinien coś napisać na wyświetlaczu. Gdyby było zwarcie, to może na
    > wszelki wypadek przerwać start i "ciemność widzę".

    Nawet jak zewrzesz styki na których jest zasilanie to jest komunikat o
    błędzie obiektywu i musisz wyłączyć i włączyć aparat.

    --
    ,~
    |\ dominik, gg:919564

  • 12. Data: 2011-05-17 06:43:56
    Od: animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

    W dniu 2011-05-16 14:23, dominik pisze:

> [...]
    > jak był zwarty to on mógł ulec uszkodzeniu. Zobacz czy ładowarka go
    > poprawnie ładuje (czy przyjmuje prąd i czy po naładowaniu ładowarka go
    > odłącza). Jak to wypadnie ok to włóż akumulator do aparatu i raz jeszcze
    > spróbuj bez karty - jeśli dalej jest bez życia to pewnie uszkodziła się
    > jakoś płyta aparatu, może to coś prostego (bezpiecznik?) i zrobi każdy
    > elektronik, a może trzeba będzie wymienić cały układ, co już wiąże się z
    > większymi kosztami,

    >chociaż to wychodzący model i sam kupiłem cały,
    > kompletny i pełnosprawny (ale brudny) aparat za 123zł.

    Ja kradzionego i brudnego bym nie kupiła w przeciwieństwie do Ciebie.

    --
    animka

  • 13. Data: 2011-05-17 07:01:40
    Od: Marek Wyszomirski <w...@t...net.pl>

    W dniu 2011-05-17 08:43, animka pisze:

    > Ja kradzionego i brudnego bym nie kupiła w przeciwieństwie do Ciebie.

    A na jakiej podstawie twierdzisz, że kupił kradziony? Bo... jest to z
    Twojej strony sugerowanie nieuczciwości Dominika - a bezpodstawne
    stawianie takich sugestii jest bardzo nieładne.

    --
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)

  • 14. Data: 2011-05-17 07:28:15
    Od: Andrzej Libiszewski <a...@g...USUNTO.pl>

    W dniu 2011-05-17 09:01, Marek Wyszomirski pisze:

    > A na jakiej podstawie twierdzisz, że kupił kradziony? Bo... jest to z
    > Twojej strony sugerowanie nieuczciwości Dominika - a bezpodstawne
    > stawianie takich sugestii jest bardzo nieładne.

    Zastanowienie się nad tym wymagałoby od Animki posiadania więcej niż
    jednej komórki mózgowej. A tego nie stwierdzono.

    --
    Andrzej Libiszewski; GG: 5289118

    Andrzej

  • 15. Data: 2011-05-17 08:24:50
    Od: animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

> [...]

    > Twojej strony sugerowanie nieuczciwości Dominika - a bezpodstawne
    > stawianie takich sugestii jest bardzo nieładne.

    A na takiej podstawie, że jak brudny i prawie za darmo to na 99% kradziony.
    No chyba, że to jakiś aparat na klisze taki tani. Tylko dlaczego brudny.

    --
    animka

  • 16. Data: 2011-05-17 08:28:31
    Od: animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

    W dniu 2011-05-17 09:28, Andrzej Libiszewski pisze:

    > Zastanowienie się nad tym wymagałoby od Animki posiadania więcej niż
    > jednej komórki mózgowej. A tego nie stwierdzono.

    Udowodnij. Zaświadczeniem od lekarza lub jakąś wiarygodną kartą choroby.
    A jak tam twój lekarz? Nie stwierdził, że masz sześć i pół komórki?

    --
    animka

  • 17. Data: 2011-05-17 09:25:56
    Od: Pawel Gancarz <y...@t...pl>

    W dniu 11-05-17 08:43, animka pisze:

    > Ja kradzionego i brudnego bym nie kupiła w przeciwieństwie do Ciebie.

    Ludzkie pobłażanie dla niezbyt lotnego rozumku nie zawsze będzie Cię
    ratować przed skutkami podobnych odzywek. Lepiej przystopuj.
    --
    "We all go a little mad sometimes."
    Norman Bates

  • 18. Data: 2011-05-17 09:40:41
    Od: Andrzej Libiszewski <a...@g...USUNTO.pl>

    W dniu 2011-05-17 10:28, animka pisze:

    > Udowodnij. Zaświadczeniem od lekarza lub jakąś wiarygodną kartą choroby.
    > A jak tam twój lekarz? Nie stwierdził, że masz sześć i pół komórki?

    Wystarczy że się udzielasz na grupach w ten sposób, nie potrzeba żadnego
    innego dowodu.

    --
    Andrzej Libiszewski; GG: 5289118

  • 19. Data: 2011-05-17 09:55:49
    Od: Marek Wyszomirski <w...@t...net.pl>

    W dniu 2011-05-17 10:24, animka pisze:

    > A na takiej podstawie, że jak brudny i prawie za darmo to na 99%
    > kradziony.
    > No chyba, że to jakiś aparat na klisze taki tani. Tylko dlaczego brudny.

    Czyli poza tym, co napisał Dominik w swoim mailu nie masz żadnych
    przesłanek aby domniemywać nielegalne pochodzenie aparatu. Bezpodstawne
    oskarżanie kogoś o kupowanie kradzionego sprzętu to świństwo dużego
    kalibru. Co więcej - z prawnego punktu widzenia jest to pomówienie za
    które Dominik może ci wytoczyć sprawę sądową. Z mojej strony koniec
    dyskusji z tobą - uważam, ze swoimi wypowiedziami w tym wątku
    kompletnie się skompromitowałaś.

    --
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)

  • 20. Data: 2011-05-17 12:41:07
    Od: animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

    W dniu 2011-05-17 11:25, Pawel Gancarz pisze:

    > Ludzkie pobłażanie dla niezbyt lotnego rozumku nie zawsze będzie Cię
    > ratować przed skutkami podobnych odzywek. Lepiej przystopuj.

    Nie rozumiem jak można się nie domyślać kupując tanio jakiś używany
    aparat, telefon itp, że to akurat nie z kradzieży.

    --
    animka