  • 11. Data: 2013-01-25 07:11:58
    Temat: Re: uszkodzenie kontrolera PATA/SATA po podlaczeniu do innego kontrolera
    Od: "Mrzafka" <m...@d...com.pl>

    Użytkownik "Q" <n...@s...org> napisał w wiadomości
    news:kdpl52$obn$1@node2.news.atman.pl...

    > Ostatnio (tydzien temu?) pchnalem za 8.99zl kompa P233 MMX
    > podkrecony do 250 MHz, z 128+256MB SDRAM
    > (widzial tylko 2*128MB), z dyskiem 700MB,
    > kartami (AGP, PCI, ISA) i wyobraz sobie,
    > ze bateria tam nie byla zmieniana od 1997/1998 roku
    > i co sie wylaczylo kompa to trza bylo ustawiac date i czas.
    > Komp wstawal.
    > I co teraz? :)

    Płyta płycie nierówna...
    --
    Mrzafka
    m...@d...com.pl

  • 12. Data: 2013-02-01 18:22:26
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 23 Jan 2013, Q wrote:

    > ze bateria tam nie byla zmieniana od 1997/1998 roku
    > i co sie wylaczylo kompa to trza bylo ustawiac date i czas.
    > Komp wstawal.
    > I co teraz? :)

    Teraz stwierdzamy, że na tej płycie było równoległe zasilanie
    CMOS z zasilania płyty :)
    Prawie zawsze jest... ale to nie znaczy że zawsze.
    Dodatkowy opornik i dioda plus ścieżka (która może być
    kłopotliwa) razy milion płyt... wiesz ile to pieniędzy?
    ;)

    pzdr, Gotfryd