  • 1. Data: 2013-01-22 10:45:48
    Temat: uszkodzenie kontrolera PATA/SATA po podlaczeniu do innego kontrolera
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Ave!

    "Zdolny" młodziak dostał dysk SATA, kontroler PATA/SATA i polecenie
    zgrania obrazu dysku przy pomocy odpalonego z płyty linuxa live.

    "Zdolny" wziął kontroler (wyraźnie jest to karta PCI - ze śledziem i
    wszystkim) po czym podłączył kontroler PATA na płycie (stara, SATA nie
    miała) do tego kontrolera a dysk do SATA na kontrolerze (i liczył, że
    zadziała).

    W sumie dawno tego kontrolera nie używałem, ale teraz przy próbie startu
    przy podłączonym dysku nie może wczytać BIOS... i kostka z BIOS ma na
    sobie jakąś taką plamkę, której wcześniej chyba nie widziałem.

    Stąd podejrzenie, że to skutek działania zdolniachy. Ale żeby dymek z
    BIOS poszedł? Ciekawe...

  • 2. Data: 2013-01-22 14:54:10
    Od: Swift <p...@g...com>

    Według mnie, bardzo dziwne, że akurat "poszedł" BIOS od tej operacji.
    Skoro płyta stara, to sprawdził bym baterię. Wszystkie napięcia zasilacza także.
    PP

  • 3. Data: 2013-01-22 14:56:50
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 22.01.2013 14:54, Swift pisze:
    > Według mnie, bardzo dziwne, że akurat "poszedł" BIOS od tej operacji.
    > Skoro płyta stara, to sprawdził bym baterię. Wszystkie napięcia zasilacza także.

    Nie chce się wczytać BIOS tej karty PCI :)

    Płyta jako taka startuje - tylko kontroler na PCI już nigdzie nie działa.

  • 4. Data: 2013-01-22 16:03:38
    Od: "Q" <n...@s...org>

    > Skoro płyta stara, to sprawdził bym baterię. Wszystkie napięcia zasilacza
    > także.

    Bo co?
    Bo jak bateria slaba, albo wyjeta to sie komputer nie odpali?
    Przestan.

  • 5. Data: 2013-01-22 16:05:01
    Od: "Q" <n...@s...org>

    > Płyta jako taka startuje - tylko kontroler na PCI już nigdzie nie działa.

    To plytka a nie plyta (glowna)? - teraz jasne.

  • 6. Data: 2013-01-23 14:00:20
    Od: "Mrzafka" <m...@d...com.pl>

    I byś się zdziwił.
    Też się kiedyś zdziwiłem, kiedy stary komp z P233MMX
    z zasiłką AT (nie ATX) nie chciał wstać.
    Poodłączałem wszystko, inny zasilacz i nic.
    Dopiero tknęło mnie, aby sprawdzić baterię.
    Miała poniżej 1V. Po wymianie ruszył z kopyta.
    I co?
    --
    Mrzafka
    m...@d...com.pl

  • 7. Data: 2013-01-23 14:22:24
    Od: "M1SLQ" <m...@m...o2.pl>

    > Poodłączałem wszystko, inny zasilacz i nic.
    > Dopiero tknęło mnie, aby sprawdzić baterię.
    > Miała poniżej 1V. Po wymianie ruszył z kopyta.
    > I co?

    I to, że pewnie potrzebny był reset CMOS, który zrobiłeś wyciągając
    baterię :)

  • 8. Data: 2013-01-23 14:43:12
    Od: "Mrzafka" <m...@d...com.pl>

    Użytkownik "M1SLQ" <m...@m...o2.pl> napisał w wiadomości

    > I to, że pewnie potrzebny był reset CMOS, który zrobiłeś wyciągając
    > baterię :)

    Przy takim napięciu baterii miał permanentny reset.
    --
    Mrzafka
    m...@d...com.pl

  • 9. Data: 2013-01-23 19:57:55
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 23.01.2013 14:43, Mrzafka pisze:

    > Przy takim napięciu baterii miał permanentny reset.

    Niekoniecznie.

  • 10. Data: 2013-01-23 22:36:03
    Od: "Q" <n...@s...org>

> [...]
    > Poodłączałem wszystko, inny zasilacz i nic.
    > Dopiero tknęło mnie, aby sprawdzić baterię.
    > Miała poniżej 1V. Po wymianie ruszył z kopyta.

    Ostatnio (tydzien temu?) pchnalem za 8.99zl kompa P233 MMX
    podkrecony do 250 MHz, z 128+256MB SDRAM
    (widzial tylko 2*128MB), z dyskiem 700MB,
    kartami (AGP, PCI, ISA) i wyobraz sobie,
    ze bateria tam nie byla zmieniana od 1997/1998 roku
    i co sie wylaczylo kompa to trza bylo ustawiac date i czas.
    Komp wstawal.
    I co teraz? :)