  • 1. Data: 2013-01-22 07:03:45
    Temat: hdd nie som wjeczne i sie psujom!
    Od: "h.w.d.p." <h...@i...yfd>

    wlasnie otworzylismy hale ktora byla zamknieta przez prokurature i
    komornika od lipca 1998 roku.
    nie wylaczono jednego komputera i chodzil on przez prawie 15 lat NON
    STOP z malymi przerwami w dostawie pradu. (zasilacz AT, nie wymaga
    klikniecia po wlaczeniu pradu i sam odpala kompa)

    dysk WD 2 GB ma przejechane 122401 godzin i status ogolny w smart OK,
    zero pending sectors, zero badow itp.

    Pozdrawiam posiadaczy SSD !

  • 2. Data: 2013-01-22 15:47:11
    Temat: Re: hdd nie som wjeczne i sie psujom!
    Od: "m4rkiz" <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    "h.w.d.p." <h...@i...yfd> wrote in message
> [...]
    > wlaczeniu pradu i sam odpala kompa)
    > dysk WD 2 GB ma przejechane 122401 godzin i status ogolny w smart OK, zero

    wiec zakladajac ze prad wylaczali dwa razy w roku i zaladowal wtedy system
    to faktycznie przepracowal z 15 godzin a reszte sie krecil...

    jaka jest obecna wartosc tego dysku? jakie znaczenie dla wlasciciela ma
    fakt ze 15 lat pozniej dalej on dziala? gdyby byl dyskiem w uzywanym sprzecie
    to 10 lat temu trafil by na wysypisko...

    i po raz kolejny - wspolczesne serie ssd samsunga i intela sa 3 razy
    mniej awaryjne niz dyski twarde ktore sa ich rowiesnikami (dane za okres
    ich obecnosci na rynku czyli ostatnich 2 lat a gwarancji maja 5 - a z
    piecioletniego i starszego sprzetu to mam chyba tylko jakiegos pada i joystick)

    akceptuje argument - "ja nie potrzebuje przyspieszac systemu o tyle o ile
    robi to ssd za tyle ile on kosztuje", w koncu nie kazdy chce wydawac 3-5 stow
    zeby system szybiciej sie odpalil i plynniej chodzil, ale "ssd ssie bo
    zabytkowy dysk krecil sie 15 lat" do mnie specajlnie nie przemawia

  • 3. Data: 2013-01-22 20:42:48
    Od: Michal Kawecki <k...@o...px>

    Dnia Tue, 22 Jan 2013 14:47:11 -0000, m4rkiz napisał(a):

> [...]
    > zeby system szybiciej sie odpalil i plynniej chodzil, ale "ssd ssie bo
    > zabytkowy dysk krecil sie 15 lat" do mnie specajlnie nie przemawia

    3 razy trwalsze? Hmm... mam w firmie kilkaset tradycyjnych dysków,
    głównie 160 GB. W ciągu 4 lat padło może z pięć. Tymczasem na dwa
    zakupione ostatnio dyski SSD do notebooków, jeden tydzień temu wyzionął
    ducha, a przepracował całe 3 miesiące. Zaiste, imponujący wynik ;-).
    --
    M.
    /odpowiadając na priv zmień px na pl/

  • 4. Data: 2013-01-22 20:54:09
    Od: Filip <f...@f...pl>

    On 22-01-2013 20:42, Michal Kawecki wrote:

> [...]
    >zakupione ostatnio dyski SSD do notebooków, jeden tydzień temu wyzionął
    >ducha, a przepracował całe 3 miesiące. Zaiste, imponujący wynik ;-).

    Chodzi o zawodność elektroniki.

    -----------------------------------
    Twoje źródło informacji na temat serii Grand Theft Auto! http://swiatgta.pl

    Filip454 = Filip dla nieuświadomionych

  • 5. Data: 2013-01-22 20:56:51
    Od: Saiko Kila <f...@b...cy>

    Proces m4rkiz <m...@m...od.wujka.na.g.com> zwrócił błąd:

> [...]
    > zeby system szybiciej sie odpalil i plynniej chodzil, ale "ssd ssie bo
    > zabytkowy dysk krecil sie 15 lat" do mnie specajlnie nie przemawia

    Ja zakładam że dane będę mógł odczytać z HDD zawsze - z moich osobistych
    kilkudziesięciu HDD żaden nigdy się nie zepsuł do końca (od czasów
    amigowych), bady się pojawiały, i inne problemy, ale dało się je zawsze
    odczytać. Z SSD mam pewność, że po jakimś czasie używania on się po
    prostu zużyje. Dlaczego ma mi zależeć? Jedno to może być wartość
    sentymentalna danych, np. zdjęć czy innych dokumentów (ja z tych co nie
    wyrzucają na śmieci i nie sprzedają starych złomów, więc wartość
    monetarna nie ma znaczenia), a druga to emerytalna funkcja HDD. Kiedy
    HDD zestarzeje się moralnie, to służy jako backup, czasem wieczny
    backup. Jak dotąd kilka razy z głupich powodów korzystać musiałem, i
    nigdy mnie nie to nie zawiodło. Nie to co backupy na nośnikach
    optycznych...

    HDD są chyba najbardziej długowiecznym nośnikiem z popularnych, choć
    nowsze modele mogą być w tym gorsze.

    Ile mnie SSD nie zawiodą to jeszcze nie wiem, ale już samo to, że wiem
    że starzeją się znacznie szybciej, powoduje u mnie pewien dyskomfort. A
    komfort uzyskany z przyspieszenia ładowania systemu (robionego i tak
    bardzo rzadko) czy niektórych operacji jest bardzo przereklamowany.

    --
    Saiko Kila
    My dog's name is Muhammad.

  • 6. Data: 2013-01-22 20:58:47
    Od: rs <n...@n...spam.pl>

    On Tue, 22 Jan 2013 20:42:48 +0100, Michal Kawecki <k...@o...px>
    wrote:

> [...]
    >zakupione ostatnio dyski SSD do notebooków, jeden tydzień temu wyzionął
    >ducha, a przepracował całe 3 miesiące. Zaiste, imponujący wynik ;-).

    no w takim porownaniu to faktycznie imponujacy. 5:1 dla SSD. <rs>

  • 7. Data: 2013-01-23 00:01:23
    Od: "m4rkiz" <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    "Michal Kawecki" <k...@o...px> wrote in message
> [...]
    > zakupione ostatnio dyski SSD do notebooków, jeden tydzień temu wyzionął
    > ducha, a przepracował całe 3 miesiące. Zaiste, imponujący wynik ;-).

    to co napisalem bazuje na linku z

    mi osobiscie problemy sprawial tylko vertex 2 (padly dwie sztuki, jeden po
    ok. roku, zostal wymieniony i ow wymieniony pochodzil 4 miesiace, poznej
    wymienili go na agility 3) z okolo 40 dyskow ssd z ktorymi mialem kontakt
    przez ostatnie trzy lata wszystkie inne dzialaja bez zarzutu

  • 8. Data: 2013-01-23 00:13:31
    Od: "m4rkiz" <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    "Saiko Kila" <f...@b...cy> wrote in message
    > Ja zakładam że dane będę mógł odczytać z HDD zawsze - z moich osobistych

    blad ;)

    > kilkudziesięciu HDD żaden nigdy się nie zepsuł do końca (od czasów
    > amigowych), bady się pojawiały, i inne problemy, ale dało się je zawsze
    > odczytać.

    ja mam doswiadczenia mniej przyjemne, problemy z ibm deskstar,
    problemy z seagate 7200.11, problemy z samsungami f1...

    owszem padala tylko, elektronika a dane tam dalej byly ale bez 3-5 kpln
    zazwyczaj nie do ruszenia

    > Z SSD mam pewność, że po jakimś czasie używania on się po
    > prostu zużyje.

    na ssd nie przechowywalbym nic na czym mi zalezy, to dyski na system
    a nie archiwum\backup

> [...]
    > komfort uzyskany z przyspieszenia ładowania systemu (robionego i tak
    > bardzo rzadko) czy niektórych operacji jest bardzo przereklamowany.

    az rzuce przykladem - ssd to spoiler, na seryjnym golfie 3 czy pelnoletnim
    bmw raczej do niczego sie nie przyda - nie ma sensu go pakowac do
    typowego komputera sluzacego jako przegladaka facebooka i player mp3

    ale w maszynie do gier czy wydajnej stacji roboczej robi to co spoilery w f1

  • 9. Data: 2013-01-23 07:35:43
    Od: "h.w.d.p." <h...@i...yfd>

    przy zalozeniu ze dysk zamontowano w dniu zamkniecia hali a to
    nieprawda. na dysku jest na naklejce 7 SEP 97. i z pewnoscia jego praca
    przez 15 lat nie polegala tylko na kreceniu sie. byl tam system win95 i
    masa smieci po uruchomieniu. czy windows nie mieli dyskiem nawet gdy nic
    sie nie dzieje?

  • 10. Data: 2013-01-23 07:38:38
    Od: "h.w.d.p." <h...@i...yfd>

    wartosc jest fundamentalna. odczytalismy z niego dokumenty ktore
    uniewaznily cala sprawe dotyczaca zajecia komorniczego i postepowania
    prokuratorskiego. i co ty na to ?