  • 171. Data: 2011-04-03 22:48:16
    Temat: Re: uda sie czy nie uda ? beda w unii cuda ?
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Sun, 03 Apr 2011 21:18:45 +0200, Krzysiek Kielczewski napisał(a):

    > Miejscami to już chyba sporo mocniej świeci...

    Wiesz, pewnie wewnątrz reaktora to tak. Ale na zewnątrz, to jednak nie za
    bardzo. Pamiętaj, że nawet gdyby sama promieniowała, to nie jest to wielko
    problem. Dopiero wydostające się substancje, które promieniują są takowym,
    bo one niosą źródło promieniowania gdzieś, gdzie może ono zaszkodzić.
    Jednak na razie jedyne co się wydostało na zewnątrz, to para oraz woda,
    które nie mają wielkich szans się przemieścić bez jednoczesnego mocnego
    rozproszenia.

    --
    ___________ (R)

  • 172. Data: 2011-04-04 08:31:56
    Od: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com>

    On 2011-04-03, Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl> wrote:

> [...]
    > Jednak na razie jedyne co się wydostało na zewnątrz, to para oraz woda,
    > które nie mają wielkich szans się przemieścić bez jednoczesnego mocnego

    Obecnie już donoszą o paru promieniotwórczych pierwiastkach na zewnątrz.

    Pzdr,
    Krzysiek Kiełczewski

  • 173. Data: 2011-04-04 10:30:36
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    > Przez 2 tygodnie nie ucieknie z powodu przenikalnosci a z powodu wzrostu
    temperatury i co za tym idzie cisnienia, ktore musi zostac upuszczone...

    Ale to mówisz o kriogenicznych chyba?

  • 174. Data: 2011-04-04 10:41:15
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    W dniu 2011-03-31 19:16, Kamil pisze:

    > Kopalnie w spokoju są od lat te nierentowne zamiast upaść, ciągną z twoich podatków
    kilkuzerowe kwoty co roku.

    Czyli nie są zostawione w spokoju. Zostawienie w spokoju = niech sobie radzą same,
    oczywiście.
    Aha i żadnych "szczególnych" warunków emerytalnych. No chyba że kopalnie same je
    zapewnią,
    co jest rozwiązaniem normalnym w zdrowszych gospodarkach.

  • 175. Data: 2011-04-04 10:53:08
    Temat: Re: uda sie czy nie uda ? beda w unii cuda ? [OT] dłuższe
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    W dniu 2011-03-31 16:36, GUB pisze:

    > W Chinach nie ma emeryturki, jak się zestarzejesz i nie ma kto cie utrzymywać i nie
    masz siły pracować, to amen i tyle.
    > Coś ci tu nie pasuje ?

    Nie masz dzieci które mogły by cię na starość wesprzeć, i na dodatek przez całe
    życie nic nie odłożyłeś, pomimo tego, że nikt nie zdzierał składek emerytalnych?
    Hmm jak to nazwać?

    Dla takich pechowców powinna być jakaś socjalna renta na poziomie zapewniającym
    mimimum egzystencji.

  • 176. Data: 2011-04-04 10:57:33
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    W dniu 2011-03-31 19:14, Kamil pisze:

    > A tu się w pełni zgadzam. :)

    Warto mysleć i mieć gotowe rozwiązania na podorędziu, do ew. szybkiego wprowadzania.

    Ale KE już udowodniła jakie potrafią być skutki ich "myślenia" na temat
    oszczędzania energii - na przykładzie żarówek "energooszczędnych".
    Dziękuję...

  • 177. Data: 2011-04-04 11:22:00
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    W dniu 2011-03-31 20:42, Cavallino pisze:
> [...]
    do przejechania po zatankowaniu za tę samą kwotę?

    > Aż tak dobrej pamięci to nie mam, chyba litr/galon.

    Jedyny sensowny wskaźnik do porównania to byłaby cena za jednostkę energii
    mechanicznej na wyjściu z silnika.

  • 178. Data: 2011-04-04 11:24:57
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

> [...]

    > emerytalnych?
    > Hmm jak to nazwać?
    >
    > Dla takich pechowców powinna być jakaś socjalna renta na poziomie

    A z jakiej okazji?
    Jeśli przez całe życie hulał i przehulał wszystko co zarabiał, to teraz ktoś
    ma mu za to premię wypłacać?

  • 179. Data: 2011-04-04 12:05:54
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    W dniu 2011-04-04 11:24, Cavallino pisze:
> [...]
    >
    > A z jakiej okazji?
    > Jeśli przez całe życie hulał i przehulał wszystko co zarabiał, to teraz ktoś ma mu

    Bo to nieestetyczne widzieć na ulicach umierających z głodu starców.
    Jestem twardy ale nie aż tak...

  • 180. Data: 2011-04-04 12:07:09
    Od: Kamil <k...@s...com>

    On 04/04/2011 09:53, Jakub Witkowski wrote:

> [...]
    > przez całe
    > życie nic nie odłożyłeś, pomimo tego, że nikt nie zdzierał składek

    Hmm.. wyzyskiem Chińskich robotników pracujących za 5 dolców dziennie,
    żebyś mógł na swoim tanim komputerze pisać takie pierdoły?

    > Dla takich pechowców powinna być jakaś socjalna renta na poziomie
    > zapewniającym mimimum egzystencji.

    W Chinach "minimum egzystencji" to umieranie na sienniku.

    Kamil