  • 81. Data: 2011-05-07 19:10:03
    Temat: Re: typologia errorow aplikacji (a jeszcze leipaj i realoki)
    Od: g...@p...onet.pl

    > Opłaca się sortować same wskaźniki - zamieniasz wtedy tylko pojedyncze
    > słowa procesora a nie całe struktury.

    no wiem - w moim przypadku inty-indeksy w tablicach - mysle
    ze moze byc dosyc szybko, zobacze w swoim czasie

    > Tu masz sprawozdanie, które popełniłem z kumplem na pierwszym roku:
    > http://prowizorka.da.ru/~michoo/sprawozdanie.pdf
    > Przy okazji na końcu masz porównanie o ile udało mi się ulepszyć
    > heapsort kompilując go ręcznie - zajęło mi to 'tylko' ~tydzień
    > projektowania "przy okazji" i 3 godziny kodowania w pociągu. A
    > optymalizacje obejmowały m.i. testowania które zmienne i w jakiej
    > kolejności umieścić pod [esp], [esp+4], [esp+8].

    no super, aczkolwiek tam jest napisane ze quicksort wymaga
    duzo pamieci, co chyba wogole nie jest prawda, nie pamietam
    dokladnie, ale na co mialby wykorzystywac te pamiec, o ile
    slabo pamietam nie potrzebuje jej prawie wcale

    quicksort dzieli 'logarytmicznie' tak ze nawet poziomow
    zaglebien w wywolaniach na stosie nie jest tak duzo: log2(N)

  • 82. Data: 2011-05-07 19:52:19
    Od: g...@p...onet.pl

    > quicksort dzieli 'logarytmicznie' tak ze nawet poziomow
    > zaglebien w wywolaniach na stosie nie jest tak duzo: log2(N)

    tzn 'srednio' fakt zapomnialem o niewygodnych przypadkach

  • 83. Data: 2011-05-07 20:21:12
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    W dniu 07.05.2011 21:52, g...@p...onet.pl pisze:

    > tzn 'srednio' fakt zapomnialem o niewygodnych przypadkach

    Nie pamiętam już dokładnie - to było 3 lata temu, ale implementacja oidp
    miała być "podręcznikowa z rekurencją" a ta wersja używa n dodatkowego
    miejsca. W takiej sytuacji można użyć mergesort, który jest równie
    złożony pamięciowo a stabilny i dobrze się zrównolegla. Dla porównania
    heapsort, którego bardzo lubię, działa w miejscu.

    Michoo

  • 84. Data: 2011-05-08 06:45:49
    Od: g...@p...onet.pl

> [...]
    > złożony pamięciowo a stabilny i dobrze się zrównolegla. Dla porównania
    > heapsort, którego bardzo lubię, działa w miejscu.
    jak sie zastanowic quicksort nie jest
    wcale taki dobry i defakto mozna by
    przynajmniej poprobowac z liniowym
    sortem na histogramie) - dla 10 tys log2 jest
    13 (czyli jest to x13 wolniej) do tego jest
    to dla rownomiernych podzialow a nie
    wiem jak w przypadkach realnych wypaczen
    moze jest jeszcze ze 2x wolniej) czyli
    x20 powiedzmy - w liniowym trzebaby
    pozaokraglac wspolrzedne i ograniczyc
    przedzial np do 50 tys jest tez problem
    ze skladowaniem zderzonych w histogramie
    indeksow jako list no i pozniej z przeleceniem
    histogramu ale powinno byc kilka razy
    szybciej - choc problem z tym zawezonym
    polem - moze metoda kombinowana sektory
    i histogramsort

  • 85. Data: 2011-05-08 07:05:29
    Od: g...@p...onet.pl

> [...]
    > przedzial np do 50 tys jest tez problem
    > ze skladowaniem zderzonych w histogramie
    > indeksow jako list no i pozniej z przeleceniem

    w sumie poniewaz w quicksorcie jest duzo
    kosztownych swapow nie zdziwilbym sie
    jakby bylo >10 razy szybciej - ale trzeba
    poczekac az sprawdze - no i nie mozna
    detektowac calej przestrzeni na floatach
    tylko jakis sektor rzedu 20tys x 20tys x 20 tys

  • 86. Data: 2011-05-08 09:28:02
    Od: " " <f...@W...gazeta.pl>

    > w sumie poniewaz w quicksorcie jest duzo
    > kosztownych swapow nie zdziwilbym sie
    > jakby bylo >10 razy szybciej - ale trzeba
    > poczekac az sprawdze - no i nie mozna
    > detektowac calej przestrzeni na floatach

    ciekawe spostrzezenie ze z grubsza te
    wszystkie log we wzorkach mozna
    przetlumaczyc jako x15 (wolniej)
    czyli ni jest to tak malo

    (wlasnie sie zastanawiam kiedy ja
    w zyciu ostatni raz czulem sie naprawde
    (jako tako) fizycznie dobrze - w lipcu 2008 - przed tym
    cholernym kleszczem - czy te czasy kiedys
    wroca... bo od 3 lat pieklo pociecia i stalych
    wewnetrznych jakby paralizow i poparzen)
    mam totalnie przerabane

  • 87. Data: 2011-05-08 09:29:03
    Od: " " <f...@W...gazeta.pl>

  • 88. Data: 2011-05-08 09:39:36
    Od: " " <f...@W...gazeta.pl>

    nie, to byl lipiec 2007, swietnie mi sie
    mieszkalo w poznanskiej dzielnicy ogrody
    - 4 lata meki a to ciagle nie mija