-
1. Data: 2010-11-30 00:18:55
Temat: tuning ESP?
Od: "PaweL" <l...@i...pl>
cześć
To moja pierwsza zima z samochodem z ESP.System działa prawie fajnie, bo
elegancko podcina tył na zakręcie (subtelniej niż ręcznym), ale po chwili
niestety dławi silnik. Pytanie: czy można przeprogramować, lub w inny sposób
zachęcić do bardziej sportowej pracy ESP? Żeby tak silnika nie dławił.
Słyszeliście o modyfikacjach tych systemów?
Na ręcznym już sobie nie pojeżdżę, bo to auto ma elektryczny "ręczny".
(Laguna II ph2)
--
pozdrawiam
Paweł
-
2. Data: 2010-11-30 00:55:20
Temat: Re: tuning ESP?
Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
W dniu 2010-11-30 00:18, PaweL pisze:
> cześć
> To moja pierwsza zima z samochodem z ESP.System działa prawie fajnie, bo
> elegancko podcina tył na zakręcie (subtelniej niż ręcznym), ale po
> chwili niestety dławi silnik. Pytanie: czy można przeprogramować, lub w
> inny sposób zachęcić do bardziej sportowej pracy ESP? Żeby tak silnika
> nie dławił. Słyszeliście o modyfikacjach tych systemów?
Trudno powiedzieć na ile Twój samochód jest pod tym względem rozpoznany,
ale wiele tych bardziej sportowych i zarazem popularnych wózków ma
systemy przeciwpoślizgowe rozpracowane przez tunerów.
Zmienić można pewnie wszystko - pytanie tylko czy znajdziesz kogoś kto
wie gdzie w pamięci układu szukać których parametrów.
Szukaj po jakiś bardziej zaawansowanych firmach grzebiących w elektronice.
Prawdopodobnie chodzi o funkcjonalność ASR która jest realizowana przez
ESP, czyli zmniejszenie mocy silnika w sytuacji kiedy przednie koło
zaczyna buksować.
Ale nie wiem czy to ma sens - to są dość skomplikowane systemy,
zrobienie tego dobrze może być żmudne i co za tym idzie drogie.
A testowanie czy czasem nie zrobiło się czegoś co w krytycznym momencie
zawiedzie też nie będzie takie łatwe.
Bo program był napisany przy założeniu że ESP w razie potrzeby sobie
silnik zdławi żeby mu nie przeszkadzał. Pytanie co się stanie jak
silnika się nie da zdławić - może się okazać że ESP wykończy przy tym
hamulce, próbując zahamować koło które Ty będziesz napędzał silnikiem.
> Na ręcznym już sobie nie pojeżdżę, bo to auto ma elektryczny "ręczny".
> (Laguna II ph2)
Jeżeli bardzo Ci zależy, można zamontować hydrauliczny hamulec ręczny.
-
3. Data: 2010-11-30 01:01:06
Temat: Re: tuning ESP?
Od: to <t...@a...xyz>
begin PaweL
> (Laguna II ph2)
Raczej nic z tym nie zrobisz. W tym aucie mało kto dłubie. No chyba, ze
ESP jest identyczne jak w jakimś innym, bardziej sensownym modelu, ale
jak się tego dowiesz?
--
ignorance is bliss
-
4. Data: 2010-11-30 13:07:13
Temat: Re: tuning ESP?
Od: "kamil" <k...@s...com>
"PaweL" <l...@i...pl> wrote in message
news:id1cci$nad$1@usenet.news.interia.pl...
> cześć
> To moja pierwsza zima z samochodem z ESP.System działa prawie fajnie, bo
> elegancko podcina tył na zakręcie (subtelniej niż ręcznym), ale po chwili
> niestety dławi silnik. Pytanie: czy można przeprogramować, lub w inny
> sposób zachęcić do bardziej sportowej pracy ESP? Żeby tak silnika nie
> dławił. Słyszeliście o modyfikacjach tych systemów?
>
> Na ręcznym już sobie nie pojeżdżę, bo to auto ma elektryczny "ręczny".
> (Laguna II ph2)
LOL, kupic kanapowoz, zeby potem tuningowac go do jazdy bokami.. Kup po
prostu samochod, ktory sie do tego nadaje.
Pozdrawiam
Kamil
-
5. Data: 2010-11-30 14:01:06
Temat: Re: tuning ESP?
Od: "PaweL" <l...@i...pl>
>
> LOL, kupic kanapowoz, zeby potem tuningowac go do jazdy bokami.. Kup po
> prostu samochod, ktory sie do tego nadaje.
>
Tego auta na pewno nie można nazwać kanapowozem. Ma całkiem sztywne
zawieszenie, "kubełkowe" fotele, 173KM, 380Nm.
-
6. Data: 2010-11-30 14:05:52
Temat: Re: tuning ESP?
Od: "kamil" <k...@s...com>
"PaweL" <l...@i...pl> wrote in message
news:id2sil$6np$1@usenet.news.interia.pl...
>>
>> LOL, kupic kanapowoz, zeby potem tuningowac go do jazdy bokami.. Kup po
>> prostu samochod, ktory sie do tego nadaje.
>>
>
> Tego auta na pewno nie można nazwać kanapowozem. Ma całkiem sztywne
> zawieszenie, "kubełkowe" fotele, 173KM, 380Nm.
Rozmiar, naped na przod i reczny pod przyciskiem dopelniaja sportowego
obrazu..
Pozdrawiam
Kamil
-
7. Data: 2010-11-30 18:39:45
Temat: Re: tuning ESP?
Od: " Michał" <m...@W...gazeta.pl>
> > LOL, kupic kanapowoz, zeby potem tuningowac go do jazdy bokami.. Kup po
> > prostu samochod, ktory sie do tego nadaje.
> >
>
> Tego auta na pewno nie można nazwać kanapowozem. Ma całkiem sztywne
> zawieszenie, "kubełkowe" fotele, 173KM, 380Nm.
Taaa a Vel Satis to już sam sport ;) 245koni i jeszcze
sztywniejsze zawieszenie ;)
Była taka starsza 1.8tonowa renówka co jeszcze hamulec miała ręczny
na 2 linkach, ASR/ESP wyłączalne, 4x4, blokady tyłu i szperę (lub2) :)
265koni.
pozdrawiam.
--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/
-
8. Data: 2010-11-30 18:47:06
Temat: Re: tuning ESP?
Od: R2r <b...@m...net.pl>
W dniu 2010-11-30 00:18, PaweL pisze:
> Na ręcznym już sobie nie pojeżdżę, bo to auto ma elektryczny "ręczny".
> (Laguna II ph2)
Trochę trudniej (przynajmniej dla mnie, bo jednak ręczny wolałbym mieć
pod prawą ręką i nie na tak dalekie wyciągnięcie), ale można się tego
nauczyć.
Zauważ, że ten hamulec w czasie jazdy puszcza gdy tylko ty puścisz
rączkę. :-)
--
Pozdrawiam. Artur.
____________________________________________________
__
-
9. Data: 2010-12-01 14:43:28
Temat: Re: tuning ESP?
Od: "kamil" <k...@s...com>
" Michał" <m...@W...gazeta.pl> wrote in message
news:id3ct1$69e$1@inews.gazeta.pl...
>> > LOL, kupic kanapowoz, zeby potem tuningowac go do jazdy bokami.. Kup po
>> > prostu samochod, ktory sie do tego nadaje.
>> >
>>
>> Tego auta na pewno nie można nazwać kanapowozem. Ma całkiem sztywne
>> zawieszenie, "kubełkowe" fotele, 173KM, 380Nm.
>
> Taaa a Vel Satis to już sam sport ;) 245koni i jeszcze
> sztywniejsze zawieszenie ;)
>
> Była taka starsza 1.8tonowa renówka co jeszcze hamulec miała ręczny
> na 2 linkach, ASR/ESP wyłączalne, 4x4, blokady tyłu i szperę (lub2) :)
> 265koni.
I jeszcze te ogromna zalete, ze kiedy przyjdzie ochota pojezdzic bokami na
recznym, wystarczy z armatki wodnej na dachu polac asfalt. :)
Pozdrawiam
Kamil
-
10. Data: 2010-12-01 19:51:04
Temat: Re: tuning ESP?
Od: nalesnik <m...@o...o2.o2.o2.pl>
PaweL wrote:
> Pytanie: czy można przeprogramować, lub w inny sposób zachęcić do bardziej
sportowej pracy ESP? Żeby tak silnika
> nie dławił.
Wyłącz ESP guziołem.