  • 1. Data: 2012-06-10 12:19:12
    Temat: trochę rozrywki
    Od: Włodzimierz Wojtiuk <w...@w...pl>

    http://allegro.pl/audiofilski-zestaw-odsluchowy-audi
    o-hi-end-i2385460146.html

    Czekam z niecierpliwościa na następne zdjecia.
    O ile dobrze widzę to na tych granitowych podstawach stoją jakies dwudrożne
    pierdziawki.

    --
    Włodek

    http://dino.inosak.org

  • 2. Data: 2012-06-10 12:34:17
    Temat: Re: trochę rozrywki
    Od: Mirek <i...@z...adres>

    On 10.06.2012 12:19, Włodzimierz Wojtiuk wrote:

    > O ile dobrze widzę to na tych granitowych podstawach stoją jakies
    > dwudroĹźne pierdziawki.

    Dwudrożne nie znaczy złe. Przegięcie pały to są te podstawki pod kable
    (jak od spawarki), ale jak ktoś lubi...

    Mirek.

  • 3. Data: 2012-06-10 12:36:29
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 10 Jun 2012 12:19:12 +0200, Włodzimierz Wojtiuk napisał(a):
> [...]
    > Czekam z niecierpliwościa na następne zdjecia.
    > O ile dobrze widzę to na tych granitowych podstawach stoją jakies dwudrożne

    no nie,
    "KOLUMNY - MONITORY wraz z oryginalnymi podstawami GECKO ...
    prod. austryjackiej, pokryte wielokrotnie ręcznie nakładanymi i
    polerowanymi warstwami lakieru fortepianowego w kolorze głębokiej
    czerni..., fabryczna para sygnowana certyfikatem produkcji o numerze 112 A
    i B..., łączna produkcja 120 par..."

    "Wszystko posadowione na blatach granitowych podwieszonych na szpilkach ze
    stali hartowanej, stolik wsparty na stopach chromowych wypełnionych
    olejem...,Waga stolika wraz z blatami to kilkaset...kilogramów...,

    Hm, chyba przesadzil z ta waga ...

    "całość sprzętu zasilana własną elektrownią - generatorem (produkcji jednej
    z najlepszych na Świecie manufaktur) czyszczącym i stabilizującym podawane
    napiecie...dla tego i tylko tego zestawu..., Generator o parametrach
    uwzględniających i zgodnych na potrzeby tego zestawu. "

    Za to usmialem sie

    "ODTWARZACZ LAMPOWY AYON CD - 3 produkcji austryjackiej, transport lampy 6
    H 30 x 4 sztuki ( dwie pary w sekcjach ) , stopy lamp złoto prod. Rosja...,
    zasilacz jedna lampa stabilizacji prądowej prod. azjatyckiej...Japonia....
    , łączna produkcja sto...kilkadziesiąt kompletów, oferowany nr 024."

    ech ten dekoder robiony na lampach, te C/A lampowe ... moze naprawde
    uwierzyc w setki kg ? :-)

    J.

  • 4. Data: 2012-06-10 13:06:29
    Od: Włodzimierz Wojtiuk <w...@w...pl>

    Mirek wrote:

    > Dwudrożne nie znaczy złe.

    Ale naprawde porzadnych to se ne da zrobić.
    A jeszcze do "wocalu" ni chu chu

    >Przegięcie pały to są te podstawki pod kable
    > (jak od spawarki), ale jak ktoś lubi...

    Produkcje podstawek czas zacząć.

    --
    Włodek

    http://dino.inosak.org

  • 5. Data: 2012-06-10 13:40:19
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Włodzimierz,

    Sunday, June 10, 2012, 12:19:12 PM, you wrote:

> [...]
    > Czekam z niecierpliwościa na następne zdjecia.
    > O ile dobrze widzę to na tych granitowych podstawach stoją jakies dwudrożne

    Myslę, że te dwudrożne pierdziawki nie są takie straszne. Bardziej
    przeraża mnie niemal puste pomieszczenie, z płytkami na podłodze, bez
    jakiegokolwiek tłumienia za słuchaczem. Tu już nawet fatalne
    kolumienki nie są w stanie wiele zepsuć.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 6. Data: 2012-06-10 13:57:17
    Od: " nenik" <n...@N...gazeta.pl>

> [...]
    > jakiegokolwiek tłumienia za słuchaczem. Tu już nawet fatalne
    > kolumienki nie są w stanie wiele zepsuć.

    Jak na moje ucho to zadne kolumny nie sa w stanie dorownac sluchawkom
    zamknietym nawet takim za 200 zeta. Snobow nie brakuje, znac sie nie musza,
    satysfakcje z wydania kilku tysi maja.
    Moze i te plytki sa audiofilskie kto wie:)

  • 7. Data: 2012-06-10 14:22:49
    Od: sundayman <s...@g...pl>

    Dwudrożne pierdziawki...
    Taaa....

    To proponuję spojrzeć np. GENELEC 1031A. Takie "dwudrożne pierdziawki"
    to jedne z najlepszych studyjnych monitorów (sam takie miałem w studio,
    kupione w roku 91 za jakieś koszmarne pieniądze).

    Do dzisiaj nie spotkałem lepiej brzmiących kolumn. Zresztą te głośniki
    to legenda. Porównywanie ich do słuchawek za 200 zł może wywołać
    najwyżej politowanie...

    Faktem natomiast jest, że ten pokoik na zdjęciu to się ma tak do
    pomieszczenia odsłuchowego jak pięść do ściany. RoMan ma 100% racji.
    Do tego nie trzeba analiz robionych w EASE, żeby mieć podstawowe pojęcie
    o wytłumieniu pomieszczenia...

  • 8. Data: 2012-06-10 14:32:45
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello sundayman,

    Sunday, June 10, 2012, 2:22:49 PM, you wrote:

> [...]
    > kupione w roku 91 za jakieś koszmarne pieniądze).
    > Do dzisiaj nie spotkałem lepiej brzmiących kolumn.

    Ja do dzisiaj nie spotkałem lepszych niż produkowane w latach 50-tych
    w Polsce, przez Fonię, profesjonalne odsłuchy bass-reflex o pojemności
    kilkuset litrów, z głośnikami Goodmans. Ot, takie dwudrożne
    pierdziawki o wysokosci 1.5metra, szerokosci jakiegoś metra i
    głębokości przy podstawie jakieś pół metra (na górze znacznie płytsze
    - obudowa trapezowa. Ja ich używałem, gdy juz miały 25 lat a wiem, że
    jeszcze przez kilka lat były używane.

    > Zresztą te głośniki to legenda. Porównywanie ich do słuchawek za 200
    > zł może wywołać najwyżej politowanie...

    Ale wszystko można popsuć pomieszczeniem i w tym konkretnym przypadku
    słuchawki moga okazać się znacznie lepsze.

> [...]
    > pomieszczenia odsłuchowego jak pięść do ściany. RoMan ma 100% racji.
    > Do tego nie trzeba analiz robionych w EASE, żeby mieć podstawowe pojęcie

    Wystarczy naprawdę odrobina osłuchania. A w takim pomieszczeniu już
    klaśnięcie w dłonie ujawni koszmar :(

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 9. Data: 2012-06-10 15:22:15
    Od: sundayman <s...@g...pl>

    > Wystarczy naprawdę odrobina osłuchania. A w takim pomieszczeniu już
    > klaśnięcie w dłonie ujawni koszmar :(

    W naszym studio, reżyserka była taka dość niewielka, i podłużna. Jakieś
    5x4m. Całość wygłuszona gąbką, którą przywiózł właściciel z Holandii,
    też jakiś "specmateriał". I wszystko cacy, ale mieliśmy problem z basem
    (właśnie z tymi Genelecami). Żadne pułapki basowe nie pomagały.

    Okazało się, że głośniki, które były powieszone na ścianie, przed
    mikserem (jak to odsłuchy), trzeba było delikatnie pochylić, bo się
    tworzyła jakaś fala stojąca (mimo że wszystkie ściany i sufit
    wytłumione). Wystarczyło kilka stopni pochylenia i problem znikł.

    Czasem czegoś takiego nie da się przewidzieć żadnymi symulacjami (w
    firmie, w której pracowałem używaliśmy właśnie EASE do projektowania
    nagłośnienia).

  • 10. Data: 2012-06-10 16:10:42
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello sundayman,

    Sunday, June 10, 2012, 3:22:15 PM, you wrote:

> [...]
    > tworzyła jakaś fala stojąca (mimo że wszystkie ściany i sufit
    > wytłumione). Wystarczyło kilka stopni pochylenia i problem znikł.

    Raczej stłumić falę stojącą niż ją wytworzyć. Na niskie czestotliwosci
    sama gabka to za mało - trzeba mieszanego tłumienia i/lub kombinacji z
    oszukaniem odbicia w kierunku czegoś, co mocno rozproszy.

    Dość ciekawym pomysłem były stosowane w polskich stdiach radiowych
    frezowane płyty wiórowe, tworzące w swoich wgłębieniach rezonatory
    odwracające fazę. Do tego wystarczyła kotara, żeby dla głosu ludzkiego
    uzyskać bardzo przyjemne brzmienie. Ale słabo to się sprawdzało przy
    muzyce a dla basu już w ogóle. Szczególnie dla basu z kolumny
    odsłuchowej z kilkaset litrami bass-relflexa - trzeba było tłumić dół
    juz na poziomie stołu, bo nie dało się wytrzymać :(

    > Czasem czegoś takiego nie da się przewidzieć żadnymi symulacjami (w
    > firmie, w której pracowałem używaliśmy właśnie EASE do projektowania
    > nagłośnienia).

    Ja ze starszego pokolenia - nie było ogólnodostępnych komputerów
    jeszcze wtedy a ZETO nie dysponowało żadnymi programami symulacji.
    trzeba było sobie radzić - dopiero co wchodziły tercjowe korektory
    i analizatory widma...

    --
    Best regards,
    RoMan