    From: sundayman <s...@g...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: trochę rozrywki
    Date: Sun, 10 Jun 2012 15:22:15 +0200

    > Wystarczy naprawdę odrobina osłuchania. A w takim pomieszczeniu już
    > klaśnięcie w dłonie ujawni koszmar :(

    W naszym studio, reżyserka była taka dość niewielka, i podłużna. Jakieś
    5x4m. Całość wygłuszona gąbką, którą przywiózł właściciel z Holandii,
    też jakiś "specmateriał". I wszystko cacy, ale mieliśmy problem z basem
    (właśnie z tymi Genelecami). Żadne pułapki basowe nie pomagały.

    Okazało się, że głośniki, które były powieszone na ścianie, przed
    mikserem (jak to odsłuchy), trzeba było delikatnie pochylić, bo się
    tworzyła jakaś fala stojąca (mimo że wszystkie ściany i sufit
    wytłumione). Wystarczyło kilka stopni pochylenia i problem znikł.

    Czasem czegoś takiego nie da się przewidzieć żadnymi symulacjami (w
    firmie, w której pracowałem używaliśmy właśnie EASE do projektowania
    nagłośnienia).