  • 11. Data: 2012-06-10 16:26:39
    Temat: Re: trochę rozrywki
    Od: "Plumpi" <a...@a...pl>

    wiadomości news:8001971115$20120610143247@squadack.com...
    > Hello sundayman,

    > Ale wszystko można popsuć pomieszczeniem i w tym konkretnym przypadku
    > słuchawki moga okazać się znacznie lepsze.

    To spróbuj dokonać masteringu nagrań używając słuchawek. Życzę powodzenia,
    bo choćbyś miał niewiadomo jak dobre słuchawki i tak wyjdzie ch...nia.
    Po to własnie stosuje się tzw. monitory bliskiego pola, które ustawia się w
    odpowiedniej odległości, co w znacznym stopniu niweluje wpływ pomieszczenia.
    Ale oczywiście wytłumienie pomieszczenia studia muzycznego czy też
    audiofilskiego ma ogromne znaczenie.

  • 12. Data: 2012-06-10 16:28:36
    Od: "Irek N." <j...@t...tajny.jest>

    > Wystarczy naprawdę odrobina osłuchania. A w takim pomieszczeniu już
    > klaśnięcie w dłonie ujawni koszmar :(

    No, to już wiecie dlaczego sprzedaje :)

    __
    Pzd,
    Irek.N.

  • 13. Data: 2012-06-10 16:33:00
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Plumpi,

    Sunday, June 10, 2012, 4:26:39 PM, you wrote:

    > To spróbuj dokonać masteringu nagrań używając słuchawek.

    Czy rozumiesz napis "w tym konkretnym przypadku"? Czy w czymkolwiek
    pokazane pomieszczenie przypomina studio? Przypomnę kontekst:
    http://allegro.pl/audiofilski-zestaw-odsluchowy-audi
    o-hi-end-i2385460146.html

    [...]

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 14. Data: 2012-06-10 16:33:48
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Irek,

    Sunday, June 10, 2012, 4:28:36 PM, you wrote:

    > No, to już wiecie dlaczego sprzedaje :)

    Nawet tak małe pomieszczenie dałoby sie poprawić.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 15. Data: 2012-06-10 16:40:29
    Od: "Plumpi" <a...@a...pl>

    Użytkownik "sundayman" <s...@g...pl> napisał w wiadomości

    > W naszym studio, reżyserka była taka dość niewielka, i podłużna. Jakieś
    > 5x4m. Całość wygłuszona gąbką, którą przywiózł właściciel z Holandii, też
    > jakiś "specmateriał". I wszystko cacy, ale mieliśmy problem z basem
    > (właśnie z tymi Genelecami). Żadne pułapki basowe nie pomagały.

    Testowaliście dyfuzory narożnikowe?
    W większości przypadków dyfuzory dają o wiele lepsze rezultaty od pułapek, a
    przy tym są o wiele łatwiejsze do wykonania.

  • 16. Data: 2012-06-10 16:43:50
    Od: "Irek N." <j...@t...tajny.jest>

    > Nawet tak małe pomieszczenie dałoby sie poprawić.

    Ależ oczywiście że tak, nawet narożniki puste, więc można z basem powalczyć.
    Tylko że tutaj zabrakło wszystkiego, poza kasą, tak na pierwszy rzut oka.

    Swoją drogą ja mam podobnie, nie dogadam się z moim pokojem, więc
    praktycznie przestałem słuchać. Zresztą czasu zero zostaje na tego typu
    przyjemności.

    Miłego.
    Irek.N.
    ps. mnie aukcja wygląda na ustawkę, nie wierzę że tak było w rzeczywistości.

  • 17. Data: 2012-06-10 16:49:59
    Od: "Plumpi" <a...@a...pl>

    wiadomości news:7202135528$20120610163301@squadack.com...

    > Czy rozumiesz napis "w tym konkretnym przypadku"? Czy w czymkolwiek
    > pokazane pomieszczenie przypomina studio? Przypomnę kontekst:
    > http://allegro.pl/audiofilski-zestaw-odsluchowy-audi
    o-hi-end-i2385460146.html

    Oczywiście, że nie przypomina i o to w tym wszystkim chodzi.
    Jeżeli ktoś chce słuchać audiofilsko to powinien zacząć od przygotowania
    akustycznego pomieszczenia.
    Słuchawki natomiast posiadają szereg wad, których nie da się wyeliminować, a
    z kolei nie posiadają ich głośniki.
    Natomiast głośniki posiadają wady, które można wyeliminować poprzez
    poprawienie akustyki pomieszczenia.

  • 18. Data: 2012-06-10 17:25:47
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 10 Jun 2012 16:43:50 +0200, Irek N. napisał(a):
> [...]
    > Swoją drogą ja mam podobnie, nie dogadam się z moim pokojem, więc
    > praktycznie przestałem słuchać. Zresztą czasu zero zostaje na tego typu

    Swoja droga - bywalem niedawno w roznych pomieszczeniach niewykonczonych, a
    tylko w jednym cos strasznie dudnilo.

    Co to moglo byc - szerokosc dokladnie rowna wysokosci a dlugosc dokladnie
    dwa razy wieksza, czy jakies zle cegly w scianach ?

    > ps. mnie aukcja wygląda na ustawkę, nie wierzę że tak było w rzeczywistości.

    Na razie czeka na chetnego.

    J.

  • 19. Data: 2012-06-10 17:39:06
    Od: "Krzysztof Tabaczyński" <k...@w...pl>

    wiadomości news:8001971115$20120610143247@squadack.com...

    > Ja do dzisiaj nie spotkałem lepszych niż produkowane w latach 50-tych
    > w Polsce, przez Fonię, profesjonalne odsłuchy bass-reflex o pojemności
    > kilkuset litrów, z głośnikami Goodmans. Ot, takie dwudrożne
    > pierdziawki o wysokosci 1.5metra, szerokosci jakiegoś metra i
    > głębokości przy podstawie jakieś pół metra (na górze znacznie płytsze
    > - obudowa trapezowa. Ja ich używałem, gdy juz miały 25 lat a wiem, że
    > jeszcze przez kilka lat były używane.

    No to miały około 750 litrów.
    A jaki był wzmacniacz do napędzania tych kolumn? Lampowy?

    Najlepsze kolumny jakie słyszłem były wymurowane
    w salonie z cegły. Oczywiście "ustawione" na stałe.
    Ale głosniki tez miały "Goodmans".

    Pozdrowienia. Krzysztof z Tychów.

  • 20. Data: 2012-06-10 17:49:11
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Krzysztof,

    Sunday, June 10, 2012, 5:39:06 PM, you wrote:

    > No to miały około 750 litrów.

    Mniej - w przekroju trapez a na dole miejsca na wzmacniacz. Myślę, że
    z 500l. I tak wystarczy. Mały i płytki otwór, ściany wzmacniane
    skośnymi poprzeczkami, lekkie tłumienie filcem.

    > A jaki był wzmacniacz do napędzania tych kolumn? Lampowy?

    Lampowy o mocy ledwie 17W. Ale za to efektywność całości 117dB przy
    klasycznym pomiarze z 1m w półprzestrzeni otwartej. W pomieszczeniu
    nie dało się słuchać na full...
    Głosnik nisko-średniotonowy 38cm, z krótka cewką nawet przypelnej mocy
    cała w strumieniu magnetycznym - ledwie 20W.
    Głośnik wysokotonowy, tubowy z cewka z taśmy aluminiowej i z
    transformatorem.

    > Najlepsze kolumny jakie słyszłem były wymurowane
    > w salonie z cegły. Oczywiście "ustawione" na stałe.
    > Ale głosniki tez miały "Goodmans".

    Słyszałem, że w Polsce był tylko jeden taki szaleniec ale nie mogę
    skojarzyć, kto to taki...

    --
    Best regards,
    RoMan