  • 1. Data: 2012-06-10 14:29:50
    Temat: szablony do smd
    Od: sundayman <s...@g...pl>

    Gdzie można w terminie tygodnia/dwóch zrobić - nie rujnując się -
    szablon do SMD ?

    Wiem że Unidruk (który robi mi płytki) robi szablony, ale nie wiem jak
    tam będzie u nich z terminem, więc na wszelki wypadek pytam Was.

    Hm ?

  • 2. Data: 2012-06-10 15:02:49
    Temat: Re: szablony do smd
    Od: Dykus <d...@s...wp.pl>

    Witam,

    W dniu 2012-06-10 14:29, sundayman pisze:

    > Gdzie można w terminie tygodnia/dwóch zrobić - nie rujnując się -
    > szablon do SMD ?

    A dlaczego nie chcesz, by zrobiła Ci to firma, która będzie montowała
    dla Ciebie PCB?

    --
    Pozdrawiam,
    Dykus.

  • 3. Data: 2012-06-10 15:08:25
    Od: JS <b...@p...onet.pl>

    http://www.komalaser.pl/

  • 4. Data: 2012-06-10 15:10:42
    Od: sundayman <s...@g...pl>

    > A dlaczego nie chcesz, by zrobiła Ci to firma, która będzie montowała
    > dla Ciebie PCB?

    nie mówię, że nie chcę. Tylko dziś się zdecydowałem, napisałem do nich,
    ale nie wiem jaki mi podadzą termin. Więc pytam na wszelki wypadek, bo
    muszę mieć te szablony jak najszybciej.

  • 5. Data: 2012-06-10 15:42:12
    Od: Dykus <d...@s...wp.pl>

    Witam,

    W dniu 2012-06-10 15:10, sundayman pisze:

    > nie mówię, że nie chcę. Tylko dziś się zdecydowałem, napisałem do nich,
    > ale nie wiem jaki mi podadzą termin. Więc pytam na wszelki wypadek, bo
    > muszę mieć te szablony jak najszybciej.

    W firmie w której my zamawiamy zajmuje im to 1-2 dni. Pliki gerber pasty
    wysyłam za nim wyślę do nich elementy (gdy PCB zostało zaakceptowane i
    już się produkuje w innej firmie), tak, że jak dojdą elementy, to
    szablony już dawno czekają na półce. :)
    Nie dziaduj. Oszczędź im roboty i pozwól im zrobić to po swojemu. :)

    --
    Pozdrawiam,
    Dykus.

  • 6. Data: 2012-06-10 15:45:18
    Od: Dykus <d...@s...wp.pl>

    Witam,

    W dniu 2012-06-10 15:42, Dykus pisze:

    > W firmie w której my zamawiamy zajmuje im to 1-2 dni.

    Chodziło mi o firmę, w której zamawiamy montaż obwodów (z elementów
    powierzonych). Sami przed montażem wykonują sobie szablony
    (niewykluczone, że zlecają to na zewnątrz) i zajmuje im to 1-2 dni
    roboczych.

    --
    Pozdrawiam,
    Dykus.

  • 7. Data: 2012-06-10 17:32:25
    Od: "sundayman" <s...@p...onet.pl>

    > szablony już dawno czekają na półce. :)
    > Nie dziaduj. Oszczędź im roboty i pozwól im zrobić to po swojemu. :)

    Nie o to chodzi. Ja montaż robię sam. Unidruk robi mi tylko PCB.
    Jak będę zlecał z montażem, to nie będę robił takich kombinacji :)

  • 8. Data: 2012-06-10 22:09:33
    Od: Dykus <d...@s...wp.pl>

    Witam,

    W dniu 2012-06-10 17:32, sundayman pisze:

    > Nie o to chodzi. Ja montaż robię sam. Unidruk robi mi tylko PCB.
    > Jak będę zlecał z montażem, to nie będę robił takich kombinacji :)

    Aha. :) Myślałem, że jednak zlecasz montaż, bo w poprzednim wątku
    (przyznaję - nie czytałem całego) gdzieś chyba pisałeś, że Ci się nie
    opłaca montować samemu... :) W każdym razie - powodzenia.

    --
    Pozdrawiam,
    Dykus.

  • 9. Data: 2012-06-10 22:20:14
    Od: sundayman <s...@g...pl>

    > Aha. :) Myślałem, że jednak zlecasz montaż, bo w poprzednim wątku
    > (przyznaję - nie czytałem całego) gdzieś chyba pisałeś, że Ci się nie
    > opłaca montować samemu... :) W każdym razie - powodzenia.

    dopiero się przymierzam do montażu automatycznego.

    Chociaż, z uwagi na to, że moje serie nie przekraczają na razie
    kilkudziesięciu szt., to najchętniej to bym sobie zrobił takie coś

    http://buildyourcnc.com/PickandPlaceMachineTheredFro
    g.aspx

    Znaczy - mniej więcej takie , nie bardzo mi się podoba wykonanie ze
    sklejki, i parę innych rzeczy... Ale, przy moich obecnych potrzebach to
    jakieś DIY byłoby niezłym rozwiązaniem. Koszt to będzie ułamek ceny
    nawet jakiegoś półautomatu zapewne. Mam trochę części do CNC, jakieś
    silniki. Muszę pomyśleć nad takim dynksem.

  • 10. Data: 2012-06-11 00:01:53
    Od: Dykus <d...@s...wp.pl>

    Witam,

    W dniu 2012-06-10 22:20, sundayman pisze:

    > Chociaż, z uwagi na to, że moje serie nie przekraczają na razie
    > kilkudziesięciu szt.,

    A to za mało, aby na automat się opłacało? My rzucamy nawet serie po
    kilkanaście sztuk i się opłaca. :) Pytanie raczej ile i jakie elementy
    masz na PCB...

    > to najchętniej to bym sobie zrobił takie coś
    > http://buildyourcnc.com/PickandPlaceMachineTheredFro
    g.aspx

    Fajna zabawka. Tylko ile czasu zejdzie Ci na zrobienie tego,
    dopieszczenie, no i jak z trwałością... Do tego trzeba nałożyć pastę i
    po ułożeniu włożyć wszystko do pieca. No i postawić przy tych maszynach
    przynajmniej jednego człowieka odpowiedzialnego za to wszystko. Nadal
    się opłaca...? :)

    --
    Pozdrawiam,
    Dykus.