  • 31. Data: 2021-07-20 10:12:22
    Temat: Re: ten drugi cię zabije
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Tam jest cała masa przejść z windami (obydwie stacje metra).
    O 1:30 nie chodzi się do lekarza.
    Oczywiście można sobie siąść w kucki np. w tunelu Wisłostrady i dziwić się, że
    zostanie rozjechanym na śmierć.
    Nie usprawiedliwiam kierowcy, nie powinien wyprzedzać innego pojazdu tak blisko, mógł
    spokojnie zjechać na skrajny prawy pas to by
    zdążył zahamować.
    A kolo jak już zapewne przeczytałeś to internetowy zapierdalacz.

    -----

  • 32. Data: 2021-07-20 15:46:12
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 20.07.2021 o 10:12, ąćęłńóśźż pisze:
    > Tam jest cała masa przejść z windami (obydwie stacje metra).

    Problem w tym, że tylko z jednej strony:P

    > Nie usprawiedliwiam kierowcy, nie powinien wyprzedzać innego pojazdu tak
    > blisko, mógł spokojnie zjechać na skrajny prawy pas to by zdążył zahamować.
    > A kolo jak już zapewne przeczytałeś to internetowy zapierdalacz.

    Dokładnie - ciekaw jestem co mu przylepią.

    --
    Shrek

  • 33. Data: 2021-07-20 15:46:23
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Są kładki.
    Czyli prawie jak przejście podziemne.
    Mówisz, że niepełnosprawny kładką nie mógł, więc szedł jezdnią.

    -----

  • 34. Data: 2021-07-20 15:49:27
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    IMHO to, że przez 20 lat zapierdala nie może mieć wpływu na wyrok w tej konkretnej
    sprawie.

    -----

  • 35. Data: 2021-07-20 15:57:47
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 20.07.2021 o 15:46, ąćęłńóśźż pisze:
    > Są kładki.
    > Czyli prawie jak przejście podziemne.

    Czyli nie ma w poziomie. Czyli dla niepełnosprawnego jakby nie było.

    --
    Shrek

  • 36. Data: 2021-07-20 15:59:57
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 20.07.2021 o 15:49, ąćęłńóśźż pisze:
    > IMHO to, że przez 20 lat zapierdala nie może mieć wpływu na wyrok w tej
    > konkretnej sprawie.

    Może i będzie miało. Od 20 lat zapierdalał (chyba krócej) i zapierdalał
    wtedy - bo żeby noga odpadła to nie tradycyjne 70@50. Sąd kieruje się
    również "motywami" sprawcy - a te są jasne - szybko ale bezpiecznie -
    jak nic weźmie to pod uwagę. Raczej będzie grubo.

    --
    Shrek

  • 37. Data: 2021-07-20 17:38:56
    Od: ii <i...@o...invalid>

    W dniu 19.07.2021 o 19:41, ToMasz pisze:
    > odpisuję sam sobie:
    > pieszy przechodzący w niedozwolonym miejscu, został potrącony śmiertelnie.
    >
    > https://tvn24.pl/tvnwarszawa/ulice/warszawa-pieszy-p
    otracony-przez-porsche-na-marszalkowskiejbyly-naczel
    nik-drogowki-o-wypadku-5152203

    Smart

  • 38. Data: 2021-07-20 18:15:01
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 20.07.2021 o 17:38, ii pisze:

    > Smart

    Smart kulsony;) Ustalają czy "dera" to ten dera - jak ustalą to ustalą
    czy zachodzi wersja marczaka czy mnicha...

    "Z taką interpretacją nie zgadza się policja. Rzecznik komendy
    stołecznej Sylwester Marczak w rozmowie z "Gazetą Stołeczną" podtrzymał
    stanowisko, że pieszy przechodził w miejscu niedozwolonym. Powołał się
    na art. 13 pkt. 5 ustawy Prawo o ruchu drogowym: "Na obszarze
    zabudowanym, na drodze dwujezdniowej lub po której kursują tramwaje po
    torowisku wyodrębnionym z jezdni, pieszy przechodząc przez jezdnię lub
    torowisko jest obowiązany korzystać tylko z przejścia dla pieszych".

    "Stołeczna" poprosiła o komentarz do sprawy byłego naczelnika wydziału
    ruchu drogowego mazowieckiej policji Jacka Mnicha. Jego zdaniem fakt, że
    na Marszałkowskiej jest torowisko, faktycznie powoduje, że co do zasady
    pieszy nie powinien przez jezdnię przechodzić, jednak to nie zwalniało
    kierowcy porsche z obowiązku zachowania ostrożności. - Na drugim pasie
    kierowca się zatrzymał, a więc widział pieszego i zareagował, to w
    takiej sytuacji nie możemy mówić na przykład o wtargnięciu tego pieszego
    na jezdnię. Widząc, że kierowca pierwszego auta się zatrzymał,
    prawdopodobnie pieszy poczuł się bezpiecznie. Może przez to, że ten
    pierwszy pojazd się zatrzymał, zrobił się mniej ostrożny, ale tu nie
    można zrzucać winy na pieszego. Gdyby kierowca porsche jechał z
    dozwoloną prędkością albo przynajmniej bliską dozwolonej, to tego
    wypadku by nie było. W terenie zabudowanym kierowca ma obowiązek
    zachować ostrożność podczas jazdy. Musi być przygotowany na to, że
    napotka na swojej drodze różnych uczestników ruchu, w tym pieszych -
    powiedział gazecie Mnich.

    - Gdyby taki wypadek rozpatrywano w zachodniej Europie, to być może
    kierowca usłyszałby zarzut graniczący z zabójstwem - dodał w rozmowie z
    gazetą."

    --
    Shrek

  • 39. Data: 2021-07-20 22:29:32
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Nie widać tam tłumów niepełnosprawnych lecących na skróty na metę o 1:30.

    -----

  • 40. Data: 2021-07-20 22:55:53
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    > - Na drugim pasie
    > kierowca się zatrzymał, a więc widział pieszego i zareagował, to w
    > takiej sytuacji nie możemy mówić na przykład o wtargnięciu tego pieszego
    > na jezdnię.
    nie. na pierwszy pas - nie. na drugi.... ja bym się kłócił

    > Widząc, że kierowca pierwszego auta się zatrzymał,
    > prawdopodobnie pieszy poczuł się bezpiecznie.
    na dwupasmówce? przed torowiskiem?
    > Może przez to, że ten
    > pierwszy pojazd się zatrzymał, zrobił się mniej ostrożny, ale tu nie
    > można zrzucać winy na pieszego.
    a na kogo? Kaman! jadę autem po autostradzie, ktoś po prawej nagle
    zwalnia - mam hamować bo może przepuszcza inwalidę?
    Sraty pierdaty. Albo będziemy mieli podział pierwszeństwa na drogę i
    pasy, albo rowerzysta z czerwoną chorągiewką będzie jechał przed każdym
    samochodem.

    > Gdyby kierowca porsche jechał z
    > dozwoloną prędkością albo przynajmniej bliską dozwolonej, to tego
    > wypadku by nie było.
    a co by było jakby jechał przepisowe 50km/h i też się nie zatrzymał?
    Moim zdaniem byłby winny pieszy w 100%. Więc jak najbardziej zasłużył na
    mandat za prędkośc, może jakiś zajebisty, ale nie za zabójstwo

    > W terenie zabudowanym kierowca ma obowiązek
    > zachować ostrożność podczas jazdy.
    aaaa w terenie zabudowanym... Czyli jakby go "skasował" poza terenem
    zabudowanym to byłoby spoko? Znaczy rodzina inwalidy denata musiałaby
    klepac porsche? Bo nie rozumiem

    > Musi być przygotowany na to, że
    > napotka na swojej drodze różnych uczestników ruchu, w tym pieszych -
    > powiedział gazecie Mnich.
    no i jak napotka to co? na serio pytam
    jakby go napotkał i zahamował, capnął inwalidę i zadzwonił na policję.
    Inwalida dostałby mandat? Na 100% by dostał. Ale jak podczas nieudanego
    przejścia przez jezdnię zginął to jest niewinny? bo ostatnie zdanie to
    potwierdza.

    > - Gdyby taki wypadek rozpatrywano w zachodniej Europie, to być może
    > kierowca usłyszałby zarzut graniczący z zabójstwem - dodał w rozmowie z
    > gazetą."
    brakło w tej sentencji: "moim zdaniem"

    żal mi każdej istoty która traci życie. ale bardziej żal mi istot, które
    przez nasze zachowanie, normy obyczajowe stracą życie w przyszłości. bo
    zmiana naszego zachowania może te życia ocalić, ale nie. robimy po staremu.

    a w tym przypadku normy wyglądają mniej więcej tak:
    Pobiło się dwóch gówniarzy. nie ważne kto zaczął, jaki był powód, ale
    przeprosić (i wziąć winę na siebie) musi ten który drugiemu nakopał do dupy

    ToMasz