    From: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: ten drugi cię zabije
    Date: Tue, 20 Jul 2021 22:55:53 +0200

    > - Na drugim pasie
    > kierowca się zatrzymał, a więc widział pieszego i zareagował, to w
    > takiej sytuacji nie możemy mówić na przykład o wtargnięciu tego pieszego
    > na jezdnię.
    nie. na pierwszy pas - nie. na drugi.... ja bym się kłócił

    > Widząc, że kierowca pierwszego auta się zatrzymał,
    > prawdopodobnie pieszy poczuł się bezpiecznie.
    na dwupasmówce? przed torowiskiem?
    > Może przez to, że ten
    > pierwszy pojazd się zatrzymał, zrobił się mniej ostrożny, ale tu nie
    > można zrzucać winy na pieszego.
    a na kogo? Kaman! jadę autem po autostradzie, ktoś po prawej nagle
    zwalnia - mam hamować bo może przepuszcza inwalidę?
    Sraty pierdaty. Albo będziemy mieli podział pierwszeństwa na drogę i
    pasy, albo rowerzysta z czerwoną chorągiewką będzie jechał przed każdym
    samochodem.

    > Gdyby kierowca porsche jechał z
    > dozwoloną prędkością albo przynajmniej bliską dozwolonej, to tego
    > wypadku by nie było.
    a co by było jakby jechał przepisowe 50km/h i też się nie zatrzymał?
    Moim zdaniem byłby winny pieszy w 100%. Więc jak najbardziej zasłużył na
    mandat za prędkośc, może jakiś zajebisty, ale nie za zabójstwo

    > W terenie zabudowanym kierowca ma obowiązek
    > zachować ostrożność podczas jazdy.
    aaaa w terenie zabudowanym... Czyli jakby go "skasował" poza terenem
    zabudowanym to byłoby spoko? Znaczy rodzina inwalidy denata musiałaby
    klepac porsche? Bo nie rozumiem

    > Musi być przygotowany na to, że
    > napotka na swojej drodze różnych uczestników ruchu, w tym pieszych -
    > powiedział gazecie Mnich.
    no i jak napotka to co? na serio pytam
    jakby go napotkał i zahamował, capnął inwalidę i zadzwonił na policję.
    Inwalida dostałby mandat? Na 100% by dostał. Ale jak podczas nieudanego
    przejścia przez jezdnię zginął to jest niewinny? bo ostatnie zdanie to
    potwierdza.

    > - Gdyby taki wypadek rozpatrywano w zachodniej Europie, to być może
    > kierowca usłyszałby zarzut graniczący z zabójstwem - dodał w rozmowie z
    > gazetą."
    brakło w tej sentencji: "moim zdaniem"

    żal mi każdej istoty która traci życie. ale bardziej żal mi istot, które
    przez nasze zachowanie, normy obyczajowe stracą życie w przyszłości. bo
    zmiana naszego zachowania może te życia ocalić, ale nie. robimy po staremu.

    a w tym przypadku normy wyglądają mniej więcej tak:
    Pobiło się dwóch gówniarzy. nie ważne kto zaczął, jaki był powód, ale
    przeprosić (i wziąć winę na siebie) musi ten który drugiemu nakopał do dupy

    ToMasz