  • 11. Data: 2013-03-23 20:42:58
    Temat: Re: temperatura silnika
    Od: Szymon Machel <s...@g...com>

    popisałeś się wystarczająco miszczu

  • 12. Data: 2013-03-23 21:35:14
    Od: "Ministerstwo Propagandy" <...@...s>

    co ty "wy nie"...

  • 13. Data: 2013-03-24 03:05:32
    Od: _Michał <m...@g...pl>

    On 3/23/2013 5:09 PM, Ministerstwo Propagandy wrote:

    > no nie wiem, czy aby na pewno...
    >
    > jak żyję nie słyszałem wiatraka chłodnicy w ciężarówce, autobusie i
    > ciągniku albo jakimś urządzeniu do robót drogowych...

    miałem na myśli bardziej osobówkę - pomiędzy wersjami silnikowymi jest
    (zazwyczaj) tylko ta różnica że jak masz powiedzmy 2.5 a 3.0 to się
    wiatrak/wiatraki w 3.0 będzie częściej włączał.

    a co do ciężarówek, ale ekspertem nie jestem to gdzieś w jakimś starszym
    volvo widziałem wiatraki, chyba jakimś paskiem zasilane
    (nie elektrycznie) i duże były więc i pewnie ciche.

    autobusy powinny mieć zwykłe wiatraki, z tym że taki autobus to ma
    mooooże 2..3x więcej koni niż auto a chłodnice większe. chyba ze tez
    wielkie ciche wiatraki na pasku... ?

    a urządzenia do robót drogowych w ogóle mocy mogą mieć na tyle mało
    że sama chłodnica wystarczy

    tylko to tak na oko :)

  • 14. Data: 2013-03-24 21:50:02
    Od: Bydlę <p...@g...com>

    On 2013-03-23 17:09:08 +0100, "Ministerstwo Propagandy"
    <N...@g...pl> said:

    > no nie wiem, czy aby na pewno...
    >
    > jak żyję nie słyszałem wiatraka chłodnicy w ciężarówce, autobusie i
    > ciągniku albo jakimś urządzeniu do robót drogowych...

    Dawaj przepis, że wentylator musi być głośniejszy od silnika.

    (ot, pierwszy z brzegu:
    <http://www.truckauto.pl/wp-content/uploads/2012/03/
    12C259_01.jpg>)
    ;>