  • 1. Data: 2013-03-22 18:08:46
    Temat: temperatura silnika
    Od: "Ministerstwo Propagandy" <...@...s>

    jako, że sztab PO inżynierów nie wyposażył mojego auta (Seicento 900) we
    wskaźnik temperatury silnika, zacząłem się nad tym zagadnieniem
    zastanawiać...

    kiedy silnik grzeje się bardziej, czy gdy chodzi na wysokich, czy gdy chodzi
    na niskich obrotach?

    jak rozwiązane jest chłodzenie w samochodach o dużej pojemności silnika i
    mało "ruchliwych" (jak autobusy, ciężarówki, ciągniki)?

    a jak to wygląda w samochodach sportowych kiedy silnik praktycznie 90% jazdy
    pracuje na maksymalnych obrotach silnika?

    słyszałem, że jakieś ferrari się paliły, co było powodem?

    ciekawi mnie to...

  • 2. Data: 2013-03-22 18:39:39
    Temat: Re: temperatura silnika
    Od: huri_khan <s...@s...pl>

    Dnia Fri, 22 Mar 2013 18:08:46 +0100, Ministerstwo Propagandy napisał(a):

    > jako, że sztab PO inżynierów nie wyposażył mojego auta (Seicento 900) we
    > wskaźnik temperatury silnika, zacząłem się nad tym zagadnieniem
    > zastanawiać...

    Zmień licznik na taki co pokazuje temp (około 30 zł) i wkręć zamiast
    obecnie istniejącego czujnika syngalizującego przegrzanie (podobno już po
    ptokach jak się ta lampka zapali), czujnik dostosowany do w/w licznika :)

    --
    [Pozdrawiam] [huri-khan][GG 177094]
    [SY] [Cruze 1,8 LT]

  • 3. Data: 2013-03-22 18:49:50
    Od: nazgul <x...@w...pl>

    W dniu 2013-03-22 18:39, huri_khan pisze:

    > Zmień licznik na taki co pokazuje temp (około 30 zł) i wkręć zamiast
    > obecnie istniejącego czujnika syngalizującego przegrzanie (podobno już po
    > ptokach jak się ta lampka zapali), czujnik dostosowany do w/w licznika :)

    ja też kiedyś tak właśnie uczyniłem w reanult 11.

  • 4. Data: 2013-03-22 23:03:41
    Od: Bydlę <p...@g...com>

    On 2013-03-22 17:08:46 +0000, "Ministerstwo Propagandy" <...@...s> said:

    > kiedy silnik grzeje się bardziej, czy gdy chodzi na wysokich, czy gdy
    > chodzi na niskich obrotach?

    A kiedy występuje więcej cykli spalania?
    Gdy jest ich mniej, czy gdy jest ich więcej?

    > jak rozwiązane jest chłodzenie w samochodach o dużej pojemności silnika
    > i mało "ruchliwych" (jak autobusy, ciężarówki, ciągniki)?

    Normalnie. Powietrze, woda i wentylatory.

    > a jak to wygląda w samochodach sportowych kiedy silnik praktycznie 90%
    > jazdy pracuje na maksymalnych obrotach silnika?

    Normalnie. Powietrze, woda, wentylatory.

    > słyszałem, że jakieś ferrari się paliły, co było powodem?

    Ogień.

    > ciekawi mnie to...

    Bo to jest ciekawe.

    --
    Bydlę

  • 5. Data: 2013-03-23 16:29:53
    Od: _Michał <m...@g...pl>

    On 3/22/2013 6:08 PM, Ministerstwo Propagandy wrote:
    > kiedy silnik grzeje się bardziej, czy gdy chodzi na wysokich, czy gdy
    > chodzi na niskich obrotach?

    wysokich

    > jak rozwiązane jest chłodzenie w samochodach o dużej pojemności silnika
    > i mało "ruchliwych" (jak autobusy, ciężarówki, ciągniki)?

    w typowych osobówkach, dają mocniejsze wiatraki i tyle, przy większych
    silnikach częściej się włączają przy powolnej jeździe

    > a jak to wygląda w samochodach sportowych kiedy silnik praktycznie 90%
    > jazdy pracuje na maksymalnych obrotach silnika?

    super sportowych nie wiem, normalne osobówki przy 180+ nie potrzebują
    już prawie niczego prócz jako takiej krążącej wody, bo powietrza jest
    strasznie dużo.
    Raz miałem sytuacje kiedy musiałem utrzymywać prędkość 160km/h+ bo się
    spitoliło chłodzenie i gotował wodę (w tym modelu działało wtedy albo
    0..40km/h albo 160..258km/h)

    > słyszałem, że jakieś ferrari się paliły, co było powodem?

    elektryka o ile pamiętam

  • 6. Data: 2013-03-23 17:09:08
    Od: "Ministerstwo Propagandy" <N...@g...pl>

    > w typowych osobówkach, dają mocniejsze wiatraki i tyle, przy większych
    > silnikach częściej się włączają przy powolnej jeździe

    no nie wiem, czy aby na pewno...

    jak żyję nie słyszałem wiatraka chłodnicy w ciężarówce, autobusie i ciągniku
    albo jakimś urządzeniu do robót drogowych...

  • 7. Data: 2013-03-23 17:14:57
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    [....]

    Uprasza się o niedokarmianie trolla.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 8. Data: 2013-03-23 17:17:42
    Od: "Ministerstwo Propagandy" <...@...s>

    > Uprasza się o niedokarmianie trolla.

    uprasz się o spierd... dziada z mojego wątku,
    proszę się tym moderatorem elektrody nie przejmować, zapisał się do PO i
    myśli, że wszycy już go popierają...

    cymbał i już

    moje pytania pozostają otwarte.

  • 9. Data: 2013-03-23 17:25:03
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Ministerstwo,

    Saturday, March 23, 2013, 5:17:42 PM, you wrote:

    > uprasz się o spierd... dziada z mojego wątku,

    Upraszać sobie możesz - komendanta, Karolku.

    [...]

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 10. Data: 2013-03-23 19:14:26
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Ministerstwo Propagandy" <...@...s> napisał w wiadomości grup

    > uprasz się o spierd... dziada z mojego wątku,
    > proszę się tym moderatorem elektrody nie przejmować, zapisał się do PO i
    > myśli, że wszycy już go popierają...

    PLONK