  • 1. Data: 2011-06-08 17:37:02
    Temat: telewizory z internetem
    Od: Gupik <brudas25@NIE_CHCE_SPAMUinteria.pl>

    jak w takich telewizorach posługuje się internetem, jest w komplecie
    klawiatura i myszka czy trzeba to dokupić no i jak z dostępem, kabel do
    routera czy jakoś inaczej ??

  • 2. Data: 2011-06-08 20:56:14
    Temat: Re: telewizory z internetem
    Od: boxfish <c...@g...pl>

    W dniu 2011-06-08 19:37, Gupik pisze:
    > jak w takich telewizorach posługuje się internetem, jest w komplecie
    > klawiatura i myszka czy trzeba to dokupić no i jak z dostępem, kabel do
    > routera czy jakoś inaczej ??

    googla nie mają tak jak i ty ....

    http://www.pcworld.pl/artykuly/364936/Telewizor.z.In
    ternetem.wszystko.co.powinienes.wiedziec.html

  • 3. Data: 2011-06-09 10:40:08
    Od: Kell a <k...@n...com>

    Gupik <brudas25@NIE_CHCE_SPAMUinteria.pl> napisał(a):

    >jak w takich telewizorach posługuje się internetem, jest w komplecie
    >klawiatura i myszka czy trzeba to dokupić no i jak z dostępem, kabel do
    >routera czy jakoś inaczej ??

    Hehe, chcialbys. Internet w TV mozesz traktowac jako ciekawostke
    a nie cos uzytecznego (w sensie zastapienia pc wtym temacie)

  • 4. Data: 2011-06-09 20:55:29
    Od: Jerzy Pastusiak <p...@s...pam.szczecin.pl>

    Kell a:
    | Internet w TV mozesz traktowac jako ciekawostke
    | a nie cos uzytecznego ...

    Niestety, mam dokladnie takie same odczucia
    i doswiadczenia.

    Dotyczy to tez odbiornikow sat, nawet z klawiatura
    bezprzewodowa i z mysza.
    Pobawi sie czlowiek i lezy to w kącie.
    Niewygodne - malo uzyteczne.
    -=-=-=-

    Natomiast niezwykle uzytecznie dla mnie, jest sciaganie
    i ogladanie niektorych stron, obrazkow - skryptem
    na odbiorniku z linuksem. Kilka nacisniec pilota.
    -=-=-=-

    Ja ogladam przykladowo:

    - pioruny w Europie
    # Pioruny EU
    echo "Pobieram obraz Piorunow - EU"
    plik="pioruny_EU.png"
    rm $dir_P$plik>null
    url2=http://www.blitzortung.net/image_b_eu.png
    wget -c -q -O $dir_P$plik "$url2" > null

    - mapa temperatur w Polsce
    plik="tempt_pl.png"
    rm $dir_P$plik>null
    url2=http://www.pogodynka.pl/http/assets/products/ak
    tualna_pogoda/ISOTHERM2.JPG
    wget -c -q -O $dir_P$plik "$url2" > null

    - obraz z Katedry Szczecin
    rm /media/sda1/Pictures/szcz_01.jpg
    url2=http://mojra.um.szczecin.pl/kamera_katedra/kate
    dra_1_1k0.jpg
    wget -c -q -O /media/sda1/Pictures/szcz_01.jpg "$url2" > null

    - obraz z Kongeneracji Wroclaw
    plik="wroc_01.jpg"
    rm $dir_P$plik>null
    url2=http://www.kogeneracja.com.pl/upload/kamera.jpg
    wget -c -q -O $dir_P$plik "$url2" > null

    - z Berlina
    plik="zcam_berlin.jpg"
    rm $dir_P$plik>null
    url2=http://www.dhm.de/webcams/pics/cam2_large.jpg
    wget -c -q -O $dir_P$plik "$url2" > null
    -=-=-=-

    A przede wszystkim, swietna prognoze pogody ICM, Uniw.
    Warszaw., np. dla Szczecina:
    http://new.meteo.pl/um/php/meteorogram_id_um.php?nty
    pe=0u&id=1596

    No, ale tutaj skrypt jest znacznie bardziej rozbudowany.

    Pzdr.J.P.

  • 5. Data: 2011-06-09 21:30:46
    Od: Jerzy Pastusiak <p...@s...pam.szczecin.pl>

    Gupik:

    > jak w takich telewizorach posługuje się internetem, jest w komplecie
    > klawiatura i myszka czy trzeba to dokupić

    Zwykle nie ma i sie nie przewiduje. Pilotem trzeba klikac.

    Do DreamBox'a mozna dokupic, czy doinstalowac prze USB.
    Jest ona bezprzewodowa z mysza, dziala jak pilot, po
    IR - na podczerwien.

    > no i jak z dostępem, kabel do routera czy jakoś inaczej ??

    Normalnie przez kabel lub WiFi.

    Ja mam aktualnie polaczenie w domu przez b. tani, prosty przelacznik
    (switch) D-Link DES-100D. I rownie tani, stary WiFi router DI-524.
    Dziala to bezproblemowo przez okolo 5 lat.

    Z D-Linikem mam jak najlepsze doswiadczenia (tylko kilkanascie egz.).
    No, ale moze to kwestia przypadku.

    Czego nie moge powiedziec o Linksysie - oczywiscie nie mowie
    o Cisco. Jeden z routerow Cisco, ogladalem go kilka dni temu,
    chodzi juz kilkanascie lat bez przerwy - niebywale.
    -=-=-=-

    WiFi aktualnie uzywam w domu bardzo rzadko.
    Jak nie ma koniecznosci, to bezwzglednie kabel.

    Pzdr.J.P.

  • 6. Data: 2011-06-10 05:18:56
    Od: Bartłomiej Zieliński <B...@p...pl>

    Użytkownik Jerzy Pastusiak napisał:
    > Z D-Linikem mam jak najlepsze doswiadczenia (tylko kilkanascie egz.).
    > Czego nie moge powiedziec o Linksysie

    Mój router Linksysa (WRT54G) chodził przez 5 lat z przerwami tylko na
    wakacje itp., prócz tego zawieszał się może raz do roku. Gdy raz była
    burza i poszła cała sieć osiedlowa, w Linksysie padło tylko jedno
    gniazdko ethernetowe.
    Natomiast "służbowy" router D-Linka (jeden z około 10) padł chyba
    wskutek zbyt mało intensywnego używania ;-) Co do pozostałych sprzętów
    to nie mogę jednoznacznie stwierdzić co lepsze.

  • 7. Data: 2011-06-10 05:32:30
    Od: pawell32 <p...@n...pl>

    W dniu 2011-06-10 07:18, Bartłomiej Zieliński pisze:
> [...]
    > gniazdko ethernetowe.
    > Natomiast "służbowy" router D-Linka (jeden z około 10) padł chyba
    > wskutek zbyt mało intensywnego używania ;-)

    router? może zasilacz, bo to najczęściej pada (nie uwzględniając
    wyładowań atmosferycznych).
    linksys dawniej stosował zasilacze transformatorowe, które działają
    do dziś.

    Co do pozostałych sprzętów
    > to nie mogę jednoznacznie stwierdzić co lepsze.

    pod jakim względem? wydajności, stabilności czy trwałości?

    --
    pozdrawiam. pawell32
    OpenSuse 11.4 - power of linux

  • 8. Data: 2011-06-10 06:30:11
    Od: Paweł <p...@n...pl>

    > jak w takich telewizorach posługuje się internetem, jest w komplecie
    > klawiatura i myszka czy trzeba to dokupić no i jak z dostępem, kabel do
    > routera czy jakoś inaczej ??

    Telewizor z Internetem chyba z założenia nie ma być alternatywą dla
    komputera. Z tego powodu nie ma myszki i klawiatury. Głównie ma służyć
    do oglądania filmów i programów TV pobieranych on-line. Jest to znacznie
    wygodniejsze i zdecydowanie prostsze niż w przypadku PC. Projektanci
    zapewne mieli na celu aby przysłowiowa babcia bez problemu potrafiła
    całość obsługiwać.

    Paweł

  • 9. Data: 2011-06-10 07:02:03
    Temat: [OT] Re: telewizory z internetem
    Od: Bartłomiej Zieliński <B...@p...pl>

    Użytkownik pawell32 napisał:
    > router? może zasilacz, bo to najczęściej pada (nie uwzględniając
    > wyładowań atmosferycznych).

    Tak, właśnie router padł, tzn. włącza się, ale nie reaguje na bodźce
    zewnętrzne. Przez jakiś czas działał tylko nie dawał się konfigurować, a
    potem w ogóle przestał.

    > Co do pozostałych sprzętów
    > pod jakim względem? wydajności, stabilności czy trwałości?

    Stabilności i trwałości.

  • 10. Data: 2011-06-10 12:21:59
    Od: Kell a <k...@n...com>

    >Z D-Linikem mam jak najlepsze doswiadczenia (tylko kilkanascie egz.).
    >No, ale moze to kwestia przypadku.

    ja mam z kolei jak nagorsze
    wszystkie zarzadzalne switche przy bardziej skomplikowanych konfiguracjach
    zachowywaly sie nieprzewidywalnie, koniec koncow po gwarancji popadaly
    (wiekszosc z jednej serii, ale pare sztuk tez innego modelu (z innego nawet tez roku
    produkcji))

    a domowy sprzet d-linka pamietam trzeba bylo resetowac z raz w tygodniu,
    bo zaliczaly zwieche; generalnie trzymam sie od tej firmy z daleka