  • 1. Data: 2011-10-28 10:37:09
    Temat: telewizja przewodem RG59?
    Od: "Lukasz" <l...@b...net.pl>

    Witam,
    Jako że zalega mi trochę przewodu RG59 chciałbym zastosować go w instalacji
    antenowej.Będą z tego powodu jakieś problemy? instalacja to rozdzielenie
    cyfry+ i tv naziemnej na max 8 telewizorów czyli koncentryki do
    multiswitch'a i później do odbiorników. Odległości to max 20m od anten do
    multiswitcha (być może do 10m bo nie wiem jeszcze gdzie umieszczę skrzynkę z
    urządzeniami) oraz nie więcej niż 40-50m od multiswitcha do odbiornika
    (gniazda rtv/sat)
    Wiem że zwykle daje się przewód RG6, ale dla mnie to koszt dodatkowych
    kilaset zł, a RG59 mam, impedancja ta sama, pytanie tylko czy czegoś nie
    będzie gubić?

    Lukasz

  • 2. Data: 2011-10-28 11:00:50
    Temat: Re: telewizja przewodem RG59?
    Od: "Araneus Diadematus" <w...@c...pl>

    Użytkownik "Lukasz" <l...@b...net.pl> napisał w
    wiadomości news:j8e0ku$g30$1@inews.gazeta.pl...
    > Wiem że zwykle daje się przewód RG6, ale dla mnie to koszt dodatkowych
    > kilaset zł, a RG59 mam, impedancja ta sama, pytanie tylko czy czegoś nie
    > będzie gubić?

    Jeśli spasujesz impedancyjnie, etc., to zgubi conajwyżej nieco poziomu
    sygnału, jeśli jest on odpowiednio duży na wejściu, to i na wyjściu go
    styknie.

    --
    Alanné mba yi woma... wé :) (...)
    Né ma ka ni kaso, Né ma pané ka, (...)

  • 3. Data: 2011-10-28 11:31:59
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

> [...]
    > Wiem że zwykle daje się przewód RG6, ale dla mnie to koszt dodatkowych
    > kilaset zł, a RG59 mam, impedancja ta sama, pytanie tylko czy czegoś nie

    Zależy jaki to dokładnie rodzaj RG59. Są takie o parametrach niewiele
    gorszych od przeciętnego RG6, a są też takie, które nadają sie tylko do
    CCTV.

    --
    Pozdrawiam,

    yabba