  • 1. Data: 2011-10-28 12:53:40
    Temat: Mikrofony do montażu, bez konieczności lutowania
    Od: "Maciek" <k...@X...pl>

    Potrzebuję wymienić uszkodzony mikrofon w telefonie Nokii. Na znanym portalu
    aukcyjnym można znaleźć mikrofony, które nie wymagają lutowania. Sprawa
    dotyczy modeli Nokii E51, E52, E65, E66, E75, E90, N81 a więc telefonów w
    których mikrofon jest wlutowany w płytę.
    Czy ktoś miał doczynienia z takimi mikrofonami? Czy faktycznie montuje się
    te mikrofony bez lutowania i bezproblemowo? One są na kleju czy "ki pieron"?
    ;-)

  • 2. Data: 2011-10-28 13:41:54
    Od: "Gejzero SQ3OGX" <g...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Maciek" <k...@X...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Czy ktoś miał doczynienia z takimi mikrofonami? Czy faktycznie montuje się
    > te mikrofony bez lutowania i bezproblemowo? One są na kleju czy "ki
    Przypuszczam że mikrofon montowany bez lutowania, poprostu jest dociskany do
    sprężystych styków zamocowanych do płytki. Wymaga to oczywiście odpowiedniej
    konstrukcji obudowy, pasującej do wielkości mikrofonu.

    Gejzero

  • 3. Data: 2011-10-28 16:16:10
    Od: shg <s...@g...com>

    On Oct 28, 3:41 pm, "Gejzero SQ3OGX" <g...@p...onet.pl> wrote:
    > Przypuszczam że mikrofon montowany bez lutowania, poprostu jest dociskany do
    > sprężystych styków zamocowanych do płytki.
    Też, ale są (jeszcze?) i takie, które mają piny wkładane w dziury w
    płytce, w jakiejś motoroli taki widziałem.