  • 1. Data: 2011-05-24 19:36:05
    Temat: telefon + autofocus
    Od: "marcin" <m...@m...ru>

    Witam Grupowiczów,

    Proszę się nie denerwować - wiem, że zwłaszcza na osoby mocno konserwatywne
    moje pytanie może podziałać jak płachta na byka: szukam telefonu do...
    robienia zdjęć. Pracę mam dość terenowo-ziemną, NIE CHCĘ nosić jeszcze
    aparatu (wystarczą dwa telefony) - a robić zdjęcia muszę, taka praca.
    Lustrzanki szkoda mi nosić do lasu i błota, tyle gwoli wstępu.

    Szukam aparatu robiącego wyraźne zdjęcia, niekoniecznie z natłokiem pikseli
    na matrycy, ale koniecznie z autofokusem. Używam dotychczas SE k800i -
    jestem zadowolony, zdjęcia małych obiektów (makro) są dość dobre... ale
    rozdzielczość czasem nie wystarcza. Używałem ostatnio nokii N8 - olbrzymia
    rozdzielczość, zdjęcia wyraźne. Ale free focus mi nie wystarcza - aparat,
    który nie umie wyostrzyć w punkt nie jest dla mnie aparatem. Funkcje
    pozostałe - mniej istotne - wystarczy java dla opery mini, najlepiej
    klawiatura a nie dotykowy ekran.

    Co poradzicie ? Warto szukać następcy k800i ?

    pozdr.
    m.

  • 2. Data: 2011-05-25 10:28:26
    Temat: Re: telefon + autofocus
    Od: "Tomek" <p...@z...spamem.pl>

    Użytkownik "marcin" <m...@m...ru> napisał

    > Co poradzicie ? Warto szukać następcy k800i ?

    k850 lub c905

  • 3. Data: 2011-05-26 07:34:58
    Od: Janeo <j...@g...com>

    On 25 Maj, 12:28, "Tomek" <p...@z...spamem.pl> wrote:
    > Użytkownik "marcin" <m...@m...ru> napisał

    > k850 lub c905
    Z nowych Hazel lub Elm są z AF, w tym video 30fps +WiFi +GPS, robią
    doskonałe zdjęcia (choć bez stabilizatora!) - jak wszyscy producenci,
    również SE teraz robi dużo delikatniejsze obudowy. Ale jak chcesz
    używać w makro lampy błyskowej i mieć stabilizator, to raczej C905.

  • 4. Data: 2011-06-04 10:31:25
    Od: Błażej <z...@i...pl>

    Dnia Tue, 24 May 2011 21:36:05 +0200, marcin napisał(a):

    > Używałem ostatnio nokii N8 - olbrzymia
    > rozdzielczość, zdjęcia wyraźne. Ale free focus mi nie wystarcza - aparat,
    > który nie umie wyostrzyć w punkt nie jest dla mnie aparatem.

    Czegos tu nie rozumiem. Nokia N8 nie ma autofokusa?
    Do tej pory byłem święcie przekonany, że ma.

  • 5. Data: 2011-06-05 09:01:52
    Od: Janeo <j...@g...com>

    On 4 Cze, 12:31, Błażej <z...@i...pl> wrote:
    > Czegos tu nie rozumiem. Nokia N8 nie ma autofokusa?
    > Do tej pory byłem święcie przekonany, że ma.
    Zdaje sie Nokia N8 ma prawdziwy AF.
    Wiele modeli Nokii ma jednak ersatz czyli "Full focus" EDoF (Extended
    Depth of Field), pochodzacy o ile wiem z technologii patentu
    amerykanskiego przeznaczonej pierwotnie dla mikroskopow (tradycyjnie
    niemozliwe jest wyostrzenie obrazu na kilku bliskich poziomach i
    oryginalnie nazywa sie Continuous autofocus). Mozna odroznic po tym,
    ze obraz nie wyostrza się w typowy sposob, a jest caly czas ostry
    nawet na bliskie odleglosci - tyle, ze zdaje sie najblizej to 50 cm.
    Makro mozna wtedy uzyskac uzywajac zwyklej lupy :-)

  • 6. Data: 2011-06-05 10:38:18
    Od: "marcin" <m...@m...ru>

    Użytkownik "Janeo" <j...@g...com> napisał w wiadomości
    .googlegroups.com...
    On 4 Cze, 12:31, Błażej <z...@i...pl> wrote:
    > Czegos tu nie rozumiem. Nokia N8 nie ma autofokusa?
    > Do tej pory byłem święcie przekonany, że ma.
    Zdaje sie Nokia N8 ma prawdziwy AF.

    Nie potrafi zostrzyc ponizej przytaczanego przez Ciebie "pol metra", wiec
    nie ma. Ale mialem ja krotko w rekach, moze cos przeoczylem :)

    To sie nazywa "free focus" przynajmniej w dawnych tanich fotoaparatach typu
    malpa tak sie nazywalo. Czyli - ostrosc tylko na nieskonczonosc wg.
    terminologii fotograficznej. Tyle, ze nieskonczonosc zaczyna sie od 0,5
    metra. Niestety ponizej pol metra mamy mydlo, czyli sfotografowac ostro
    dokument albo tabliczke znamionowa - nie da sie.

    Ogladam sobie sample z roznych telefonow - i widze, ze technika
    fotograficzna w telefonach niewiele sie posunela przez te pare lat, kiedy
    kupilem SE k800i :] Chyba, ze pod wzgledem mpix.

    pozdr

  • 7. Data: 2011-06-05 12:42:55
    Od: Błażej <z...@i...pl>

    Dnia Sun, 5 Jun 2011 12:38:18 +0200, marcin napisał(a):

    > Nie potrafi zostrzyc ponizej przytaczanego przez Ciebie "pol metra", wiec
    > nie ma. Ale mialem ja krotko w rekach, moze cos przeoczylem :)

    Co prawda nie miałe do tej pory przyjemności bawic się N8 ale nie wydaje
    mmisię, aby Nokia do swojego flagowego telefonu nie dała AF.
    To, że nie mogłeś wyostrzyć poniżej 50 cm nie oznacza, że nie ma AF.
    Właśnie sprawdziłem jak to jest w mojej starej N82.
    Aparat standardowo ustawiony jest w tryb auto i w tym trybie nie da się
    złapać ostrości poniżej 50 cm. Wystarczy jednak przełączyć aparat w tryb
    zbliżenia i ostrość juz jest mozliwa do ustawienia. Wydaje mi się, że w N8
    jest podobnie.

  • 8. Data: 2011-06-05 13:08:22
    Od: sendilkelm <s...@o...pl>

    W dniu 2011-06-05 12:38, marcin pisze:

    > Ogladam sobie sample z roznych telefonow - i widze, ze technika
    > fotograficzna w telefonach niewiele sie posunela przez te pare lat,
    > kiedy kupilem SE k800i :] Chyba, ze pod wzgledem mpix.

    Oj, u niektórych poszło do przodu... Samsung wave robi takie zdjęcia
    monitora, że ramki między pikselami widać :-)

    --
    sendilkelm

  • 9. Data: 2011-06-05 16:12:37
    Od: Mikolaj Machowski <m...@w...pl>

    Janeo napisał:
    > Zdaje sie Nokia N8 ma prawdziwy AF.

    Nie ma. O ile w modelu "rozrywkowym" to jeszcze zrozumiała decyzja. To
    danie takiego wynalazku w E7 to kompletna porażka. I nie chodzi mi
    o flagowość aparatu, ale o zastosowania. Model biznesowy to np.
    fotografowanie dokumentów, wizytówek, itd. Mimo dobrej jakości
    obiektywów CZ w Nokiach zmuszanie do odchodzenia na 0,5m to kompletny
    debilizm.

    Mimo mojego sentymentu dla tego producenta w pełni zasłużyli na to co
    ich spotkało - i jeszcze spotka.

    m.

  • 10. Data: 2011-06-05 16:13:50
    Od: "marcin" <m...@m...ru>

    Użytkownik "Błażej" <z...@i...pl> napisał w wiadomości

    > Co prawda nie miałe do tej pory przyjemności bawic się N8 ale nie wydaje
    > mmisię, aby Nokia do swojego flagowego telefonu nie dała AF.

    Juz sie z kilkoma takimi opiniami w sieci spotkalem - tak czy owak - ma w
    koncu pelny autofocus umozliwiajacy zrobienie zdjecia makro ? wszystkie
    sample, jakie widzialem, nie sa zdjeciami ze zblizeniem. Jest ktos w stanie
    odpowiedziec na 100% ? :) Bo nie chce smiecic zakladac kolejnego watku :)

    pozdr