  • 11. Data: 2010-01-08 07:27:36
    Temat: Re: tatry 7 styczniowo
    Od: Alpin <a...@g...com>

    W dniu 2010-01-08 08:18, Kokos pisze:
    http://panoramy.biernawski.com/2010-750/100107_ciemn
    iak.jpg

    > a potem TOPRowcy narażaja swoje zycie zeby szukac takich ludzi co maja w
    > dupie zagrożenia...
    > i to za nasze pieniądze...

    NTG.

    Nawet w domu jest niebezpiecznie...

    Pozdrawiam,
    Alpin

    P.S. Autorowi zdjęć gratuluję pogody i do zobaczenia o świcie na
    grzbietach:)

  • 12. Data: 2010-01-08 07:56:37
    Od: zly <b...@N...fm>

    Dnia Fri, 8 Jan 2010 08:18:16 +0100, Kokos napisał(a):

    > a potem TOPRowcy narażaja swoje zycie zeby szukac takich ludzi co maja w
    > dupie zagrożenia...
    > i to za nasze pieniądze...

    Przecież od tego są. Inaczej by wylądowali na bezrobociu. Za nasze
    pieniądze.

    --
    marcin

  • 13. Data: 2010-01-08 08:15:41
    Od: "Piotr Biernawski" <p...@b...com>

    Użytkownik "Kokos" <k...@k...com> napisał w wiadomości
    > a potem TOPRowcy narażaja swoje zycie zeby szukac takich ludzi co maja w
    > dupie zagrożenia...
    > i to za nasze pieniądze...

    wybacz, ale zacytuje znajomego taternika ktory rozmaiwal z kims kto strzelil
    rownie madrym komenatrzaem nt ostatnich wypadkow w tatrach

    "Weź Ty się chłopie (cenzura) w łeb, ino dobrze, kto Ty (cenzura) jesteś
    żeby oceniać błędy i lekkomyślność innych ? Pier.dolić przed kompem każdy
    matoł potrafi."

    ja jestem swiadomy tego co moze mi sie stac, staram sie z roku na rok
    powiekszac swoja wiedze, a te da sie powiekszyc tylko praktykujac.
    co do kasy to pewno slyszal wasc o takim wynalazku jak ubezpieczenie ?

    pozdrawiam i zycze bardziej otwartego umyslu
    piotrek

  • 14. Data: 2010-01-08 08:34:35
    Od: "Agent" <w...@o...ue>

    Użytkownik "Piotr Biernawski" <p...@b...com> napisał w wiadomości
    > wbrew wszelkim prognozom stwierdzilem ze zaryzykuje wypad w tatry... no i
    > chyba bylo warto :)
    > niestety, moj statyw jest beznadziejny, do takich szybkich akcji musze
    > miec cos kulowego i przynajmniej kapke stabilniejszego przy wietrze.
    > polowa pierwszej panoramy wyladowala w koszu (poruszona), a jakosciowo
    > druga polowa tez nie powala (robione na zdaje sie iso 1000 i 20 sekund z
    > samowyzwalaczem). a szkoda mi jej bardzo.
    >
    > http://panoramy.biernawski.com/2010-750/100107_piec.
    jpg
    > http://panoramy.biernawski.com/2010-750/100107_tward
    ygrzbiet.jpg
    > http://panoramy.biernawski.com/2010-750/100107_ciemn
    iak2.jpg
    > http://panoramy.biernawski.com/2010-750/100107_ciemn
    iak.jpg

    Dla mnie bardzo dobre

  • 15. Data: 2010-01-08 09:08:35
    Od: nb <n...@n...net>

    at Fri 08 of Jan 2010 08:18, Kokos wrote:

> [...]
    iak2.jpg
    iak.jpg

    > a potem TOPRowcy narażaja swoje zycie zeby szukac takich ludzi co maja

    Wasze, to znaczy czyje?
    Bo moich mi nie żal, tak samo na astronomów, matematyków, operetkę..

    PS
    Popraw kodowanie według http://www.grush.one.pl/article.php?id=mime

    --
    nb

  • 16. Data: 2010-01-08 09:30:41
    Od: XX YY <f...@g...com>

    ardygrzbiet.jpghttp://panoramy.biernawski.com/2010-7
    50/100107_ciemniak2.jpghttp://panoramy.biernawski.co
    m/2010-750/100107_ciemniak.jpg

    > oraz kilka luznych fotek nahttp://lovebeer.blog.pl/
    >
    > zapraszam :)
    > pozdr
    > piotrek

    podziawiam silna wolna , ( zdjecia tez)

    a propos statyw.
    przy wietrze tez moj slik sie husta i wydaje rozne dzwieki , zas
    metalowy manfroto jest mi za ciezki zeby tachac ze soba.
    ostatnia wersja wykonana z kompozytow weglowych ( wystepuje w nazwie "
    carbon" ) ponoc ma byc przyjmnie lekka ( o ile pamietam 0,9 kg
    ( zamiast 1,6 kg metalowego )) to sie daloby juz nosic ale nie wiem
    jak ze stabilnoscia . Niby carbon powinen byc dostatecznie sztywny.

  • 17. Data: 2010-01-08 09:35:05
    Od: "Piotr Biernawski" <p...@b...com>

    Uzytkownik "XX YY" <f...@g...com> napisal w wiadomosci
    z.googlegroups.com...
    > metalowy manfroto jest mi za ciezki zeby tachac ze soba.

    no wlasnie ja chyba dochodze do wniosku ze 1-1,5 kg w jedna czy w druga
    strone to juz pies tracal, tak czy siak niose tobol na plecach z czekanem,
    rakami, kijami, samo picie ze 2kg i jeszcze jakies szpeje - jak jest wygodny
    plecak idzie sie przyzwyczaic, a juz napewno jest to warte poswiecenia niz
    potem gryzc biurko ze kluczowe zdjecia powychodzily np poruszone (czego na
    podgladzie na kiepskim lcd w 40d nie widac)...

    pozdr
    piotrek

  • 18. Data: 2010-01-08 09:56:49
    Od: "gietrzy" <c...@g...pl>

    > a potem TOPRowcy narażaja swoje zycie zeby szukac takich ludzi co maja w
    > dupie zagrożenia...
    > i to za nasze pieniądze...

    Szczególnie dzisiaj, kiedy na grupie obchodzimy smutną rocznicę :sad:, nie w tym
    wątku, imho nie powinieneś się wychylać z takim tekstem.

    pozdrawiam,
    gietrzy

  • 19. Data: 2010-01-08 11:24:05
    Od: "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl>

    "XX YY" <f...@g...com> napisal:

    >[...]
    > przy wietrze tez moj slik sie husta i wydaje rozne dzwieki , zas
    > metalowy manfroto jest mi za ciezki zeby tachac ze soba.

    To wszystko kwestia sily wiatru i kata widzenia obiektywu. Kilka lat temu na
    Szrenicy zalozylem na Coolpixa 995 telekonwerter 8x i calosc umiescilem na
    statywie Manfrotto 055 - podawanym tu wielokrotnie jako przyklad solidnego
    statywu. Typu glowicy nie pamietam, ale byla solidna - ciezka, metalowa, z
    duza szesciokatna plytka mocujaca. Przy ogniskowej odpowiadajacej 1200mm dla
    formatu maloobrazkowego obraz na ekranku LCD aparatu trzasl sie w takt
    podmuchów wiatru jak galareta...

> [...]
    > ( zamiast 1,6 kg metalowego )) to sie daloby juz nosic ale nie wiem
    > jak ze stabilnoscia . Niby carbon powinen byc dostatecznie sztywny.

    Statywy z wlókien weglowych zapewniaja duza sztywnosc i lepiej tlumia
    drgania niz aluminiowe, sa tez od nich lzejsze. Ich wada jest natomiast
    wysoka cena. Slyszalem tez ze podobno przy silnych mrozach wlókna weglowe
    staja sie kruche i maja sklonnosc do pekania przy uderzeniu. Nie
    weryfikowalem tej informacji (raczej rzadko fotografuje przy silnych
    mrozach) ale jesli jest prawdziwa, to przy zimowych wyprawach w góry moze to
    byc dosc powazna wada.

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)

  • 20. Data: 2010-01-08 11:40:10
    Od: XX YY <f...@g...com>

    On 8 Jan., 12:24, "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl> wrote:

> [...]
    > weryfikowalem tej informacji (raczej rzadko fotografuje przy silnych
    > mrozach) ale jesli jest prawdziwa, to przy zimowych wyprawach w g ry moze to

    co do samego tworzywa to watpliwosci nie ma
    stosunek modulu szytwnosci ( ew sprezystosci ) do ciezarzu wlasciwego
    dla kompozytow weglowych jest ok 5 razy lepszy niz dla stopu
    lotniczego duraluminiowego. Ograniczenia wytrzymalosciowe zwizane z
    temperatura w uzytkowym zakresie sa raczej nieistotne ( np pow 356st C
    wytrzymalosc zaczyna na tyle spadac ze nalezy ograniczac warunki
    uzytkowania ) .
    pytanie jest jak rozwiazana jest konstrukcja stytywu , zaciski itp .
    Nie wiem bo nie widzialem , ale ze wzgledu na ciezar tego manfroto
    alu niemal nie uzywam , tylko gdy rzeczywiscie wieje , albo z dlugim
    obiektywem.
    Gdybym mial carbon , to wowczas stalby sie statywem podstawowym.
    Roznica cenowa w stosunku do ceny sprzetu jaki podtrzymuije jest bez
    wiekszego znaczenia - nie wiem dokladnie to ok 50 euro , moze troche
    wiecej. Mozna przebolec , jesli wazy o 0,7 kg mniej.