  • 21. Data: 2010-01-08 11:53:18
    Temat: Re: tatry 7 styczniowo
    Od: "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl>

    "XX YY" <f...@g...com> napisał:

    > [...]
    > co do samego tworzywa to watpliwosci nie ma
    > stosunek modulu szytwnosci ( ew sprezystosci ) do ciezarzu wlasciwego
    > dla kompozytow weglowych jest ok 5 razy lepszy niz dla stopu
    > lotniczego duraluminiowego. Ograniczenia wytrzymalosciowe zwizane z
    > temperatura w uzytkowym zakresie sa raczej nieistotne ( np pow 356st C
    > wytrzymalosc zaczyna na tyle spadac ze nalezy ograniczac warunki
    > uzytkowania ) .

    Problemy o których słyszałem miały dotyczyć niskich temperatur - ostrzegano
    mnie, że np. pzry upuszczeniu na ziemię z wysokości 1m przy
    dwudziestostopniowym mrozie statywowi aluminiowemu raczej nic się nie
    stania, a węglowy łatwo pęka. Ale - jak już pisałem - nie weryfikowałem tych
    informacji, więc może to były przysłowiowe 'strachy na Lachy'.

    >pytanie jest jak rozwiazana jest konstrukcja stytywu , zaciski itp .
    >Nie wiem bo nie widzialem , ale ze wzgledu na ciezar tego manfroto
    >alu niemal nie uzywam , tylko gdy rzeczywiscie wieje , albo z dlugim
    >obiektywem.

    Konstrukcję można zrobic dobrze lub źle w każdym statywie - zarówno
    aluminiowym jak i węglowym. Zwykle w węglowych jest lepiej dopracowana - sam
    statyw jest droższy, więc na ogół producent nie pakuje do niego najtańszych
    zacisków lub innych podobnych elementów.

    >Gdybym mial carbon , to wowczas stalby sie statywem podstawowym.
    >Roznica cenowa w stosunku do ceny sprzetu jaki podtrzymuije jest bez
    >wiekszego znaczenia - nie wiem dokladnie to ok 50 euro , moze troche
    >wiecej. Mozna przebolec , jesli wazy o 0,7 kg mniej.

    Dokładnie. Ja już od kilku lat używam statywów węglowych - obecnie Benro
    Explorer C197. Uważam, że te Benro są bardzo przyzwoicie wykonane - przy
    cenie niższej niż Manfrotto czy Giottos nie mówiąc już o Gitzo:-)

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)

  • 22. Data: 2010-01-08 12:12:31
    Od: XX YY <f...@g...com>

    On 8 Jan., 12:53, "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl> wrote:
    > "XX YY" <f...@g...com> napisa :

    qrde skorygowalem na powyzej 35 st i nie przeszlo

    powyzej 35 st.

    > Problemy o kt rych s ysza em mia y dotyczy niskich temperatur - ostrzegano
    > mnie, e np. pzry upuszczeniu na ziemi z wysoko ci 1m przy
    > dwudziestostopniowym mrozie statywowi aluminiowemu raczej nic si nie
    > stania, a w glowy atwo p ka.

    statyw aluminiowy moze sie wygiac . weglowy peknac.

    Ale - jak ju pisa em - nie weryfikowa em tych
    > informacji, wi c mo e to by y przys owiowe 'strachy na Lachy'.

    mysle ze nie peknie , ale ze wzgledu na rozna skurczliowosc zaciskow
    aluminiowych ( opasek , wiieksza ) na nogach takiego statywu z
    wlokien weglowych , w niskich temperaturach podlegaja one sciskaniu.
    Ze wzgedu na duza sztywnosc takie tworzywo po przekroczeniu
    wytrzymalosci peknie z drzazgami. tworzywo o mniejszej sztywnosci ( np
    wlokna szklane ) bedzie sie poddawac. -20 st dla kompozytu weglowego
    nie jest zagrozeniem - ale wlasnie te zaciski - kto wie czy one nie
    moga powodowac pekniec w przypadku udezenia.?

    > Dok adnie. Ja ju od kilku lat u ywam statyw w w glowych - obecnie Benro
    > Explorer C197. Uwa am, e te Benro s bardzo przyzwoicie wykonane - przy
    > cenie ni szej ni Manfrotto czy Giottos nie m wi c ju o Gitzo:-)

    manfrotto nie jest zlym , choc moim zdaniem jak na swoja cene ma za
    mala precyzje wykonania.
    brak finezji , albo cos chodzi za ciezko , albo za lekko - ale to juz
    tutaj przesadzam troche , za bardzo wybrzydzam. w sumie jest o.k. z
    tym, ze jesli porownam np do glowic bilory made in germany , to te
    bija go na glowe precyzja wykonania.

  • 23. Data: 2010-01-08 16:20:05
    Od: nb <n...@n...net>

    at Fri 08 of Jan 2010 10:56, gietrzy wrote:

    > Szczególnie dzisiaj, kiedy na grupie obchodzimy smutną rocznicę :sad:,

    A można wiedzieć jaką? Niecały rok zaglądam tutaj.

    --
    nb

  • 24. Data: 2010-01-08 16:30:51
    Od: nb <n...@n...net>

    at Fri 08 of Jan 2010 12:53, Marek Wyszomirski wrote:

> [...]
    > Benro Explorer C197. Uważam, że te Benro są bardzo przyzwoicie
    > wykonane - przy cenie niższej niż Manfrotto czy Giottos nie mówiąc już

    Kabalistyka jakaś ;-) Dobry statyw musi mieć nazwę kończącą się na -o
    (aparaty końcówkę -ica, rzadziej -on)

    --
    nb

  • 25. Data: 2010-01-08 19:45:01
    Od: "gietrzy" <c...@g...pl>

    > A moĹźna wiedzieÄ&#65533; jakÄ&#65533;? NiecaĹ&#65533;y rok zaglÄ&#65533;dam tutaj.

    Zawsze jak mam doła to zaglądam na:

    http://slon.fotowyprawy.com/

    pozdrawiam,
    gietrzy

  • 26. Data: 2010-01-08 21:22:35
    Od: nb <n...@n...net>

    at Fri 08 of Jan 2010 20:45, gietrzy wrote:

    > Zawsze jak mam doła to zaglądam na:
    >
    > http://slon.fotowyprawy.com/

    Dzięki!

    Ja wychodzę z doła. Okazało się, że znajomemu zmarłemu w Wigilię,
    najwięcej ostatnio zdjęć ja zrobiłem. W większości przypadkowe.
    Całe Święta dłubałem w GIMPie, żeby dać rodzinie i przyjaciołom coś,
    czego nie musiałbym się wstydzić. Dłubię i cały czas widzę tę twarz
    z zaświatów...

    "Słoń" urodził się w tym samym dniu roku co ja.
    Eeeech... wracam do doła.

    --
    nb

  • 27. Data: 2010-01-11 08:06:54
    Od: Piotr <p...@w...pl>

    Dnia Fri, 8 Jan 2010 08:18:16 +0100, Kokos napisał(a):

    > a potem TOPRowcy narażaja swoje zycie zeby szukac takich ludzi co maja w
    > dupie zagrożenia...
    > i to za nasze pieniądze...

    Takie życie, że ratownicy żyją z cudzego nieszczęścia... A co do adresata
    twoich obaw, cóż wygląda na takiego, który wie co robi... Chyba źle
    trafiłeś.
    Piotr
    --
    Czego to ludzie z żalu nie zrobią:
    http://www.youtube.com/watch?v=9ooBuTETnGI

  • 28. Data: 2010-01-11 08:13:02
    Od: Piotr <p...@w...pl>

    Dnia Thu, 7 Jan 2010 18:22:46 +0100, Piotr Biernawski napisał(a):

    > http://panoramy.biernawski.com/2010-750/100107_piec.
    jpg
    > http://panoramy.biernawski.com/2010-750/100107_tward
    ygrzbiet.jpg
    > http://panoramy.biernawski.com/2010-750/100107_ciemn
    iak2.jpg
    > http://panoramy.biernawski.com/2010-750/100107_ciemn
    iak.jpg

    Piekne... I żal, bo ja leczę nogi po złamaniu, więc dla mnie to
    nieosiągalne.
    Piotr

  • 29. Data: 2010-01-11 11:24:16
    Od: "Kokos" <k...@k...com>

    Użytkownik "Piotr" <p...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Takie życie, że ratownicy żyją z cudzego nieszczęścia... A co do adresata
    > twoich obaw, cóż wygląda na takiego, który wie co robi... Chyba źle
    > trafiłeś.

    wie, póki go nie zasypie
    wielu tam szło tkaich co wiedziało....

  • 30. Data: 2010-01-11 11:35:39
    Od: zly <b...@N...fm>

    Dnia Mon, 11 Jan 2010 12:24:16 +0100, Kokos napisał(a):

    > wie, póki go nie zasypie
    > wielu tam szło tkaich co wiedziało....

    Dotyczy to większości wykonywanych przez człowieka czynności. I co z tego?
    Nie wsiadaj na przykład do samochodu. Wielu myślało, że potrafi jeździć,
    póki się nie okazało, że jednak nie. Takie gadanie o dupie :/
    --
    marcin