  • 131. Data: 2013-02-05 10:31:10
    Temat: Re: tak co? celebryckiego... KOMPLETNIE OT
    Od: "quent" <x...@x...com>

    Użytkownik "Janko Muzykant" napisał w wiadomości grup
    .pl...
    > Po co mam czytać elementarze?

    Bo to inny elementarz niż ten, którym Cię do tej pory karmiono, co skutkuje
    dziś tym, że masz wiedzę ujemną.
    Gdybyś jeszcze nie wiedział NIC o ekonomii WR to miałbyś wiedzę zerową ale
    jest gorzej bo masz głowę nabitą bolszewickimi wypaczeniami więc masz wiedzę
    ujemną.
    Ale ok - nie chcesz, nie będę więcej namawiał. Ktoś inny być może
    przeczyta... i skorzysta.

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 132. Data: 2013-02-05 12:20:26
    Temat: Re: tak coś celebryckiego...
    Od: Polak Catholic <s...@i...pl>

    > Upraszczam. Liczę na inteligencję czytających, którzy to widzą. Choć
    > oczywiście uproszczenie obejmuje obie granice i żadne cuda nie zmieniły
    > 15$ w kilkaset. Ktoś musiał na to wyłożyć i niekoniecznie byli to ci, co
    > brali.

    Skoro liczysz na inteligencję rozmówców, to ja również na Twoją. Otóż
    abstrahując (wbrew pozorom nie jest to słowo obraźliwe) od waluty, skoro
    człowiek całe życie zarabiał godnie (w znaczeniu "starcza na życie") w
    określonym systemie społecznym typu "państwo" (choćby w przeliczeniu był
    to 1 cent), to po przejściu na emeryturę będzie miał "zbliżony"
    przeważnie niższy poziom egzystencji (w znaczeniu "starcza na życie"),
    ale nie drastycznie, (choćby w danym momencie było to 1 mln $, to nie ma
    znaczenia). Na tym polega organizacja zwana "państwem". Już poprzednio
    pisałem jaką wartość miało 20$, co bezmyślnie lub rozmyślnie wyciąłeś.
    Przeliczanie jakiejkolwiek waluty na inną bez punktu odniesienia w
    czasie i miejscu nie ma najmniejszego sensu. Liczy się zdolność
    pozyskania określonych dóbr potrzebnych bardziej lub mniej do egzystencji.

    > Dzień mam doskonały, jak każdy,

    Założyłeś sobie filtr, to mechanizm obronny. Z pełną świadomością nie da
    się tu i teraz być taki szczęśliwy jak Ty :)

    > To czy nie lepiej cieszyć się, dopóki gra orkiestra zamiast jojczyć?

    Hmm.. Dyrygent do dupy, a orkiestra strasznie fałszuje, z czego się
    cieszyć? Ty jako Muzykant powinieneś pierwszy to zauważyć :), a nie
    zakładać różowe okulary. Kiedyś była taka bajka, byczek, czy cielaczek
    Bysio skubał trawę i w wyniku tego skubania wpasowały mu się na ryjek
    różowe okulary przez które zaczął postrzegać świat. Niektórzy mają podobnie.
    Pozdr. J.

  • 133. Data: 2013-02-05 15:32:00
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    quent wrote:
    > Użytkownik "Marek Dyjor" napisał w wiadomości grup
    >
    > Gmina to nie ziemia a mieszkańcy, radni, którzy ich reprezentują.
    > Jak się ludzie wyniosą to nie będzie gminy.
    > Poza tym nie znam przypadku w historii, w którym ludzie emigrują z
    > kraju kapitalistycznego do socjalistycznego :-)))

    a z Polski do GB? :)

  • 134. Data: 2013-02-05 15:34:28
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    quent wrote:
    > Użytkownik "Janko Muzykant" napisał w wiadomości grup
    .pl...

> [...]
    >
    > A co można robić poza mozolnym tłumaczeniem, namawianiem i jak
    > przyjdzie czas - głosowaniem?
    > Ty tracisz tu swoją energię na namawianie w przeciwną stronę - to jest
    > szkodliwe.

    > Dziś większa niż kiedyś ale nie nieskończona.

    > Co i rusz dajesz solidne podstawy aby takie wnioski wyciągać.

    > No a teraz uważasz, że nie ma szans na normalność.
    > Hiroszima podniosła się z niczego, niemcy po wojnie za Erhardta
    > ruszyły z kopyta dzięki wolnemu rynkowi, Tatcher podniosła sypiący
    > przez lewaków kraj, tak samo Reagan... ale nie... w PL to nic nie da

    niemcy sie podniosly z wojny bo dostali kupę kasy od wója USa...

  • 135. Data: 2013-02-05 15:38:19
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    quent wrote:
> [...]
    > po nas.
    > Dziś żyjemy na kredyt, państwo zadłuża się coraz bardziej - ktoś za to

    ale nei zauważyłeś, że tylko dzieki kredytom mamy na świeci ciągły wzrost?

    że tylko dzieki kredytom mieliśmy małe bezrobocie?

    pomyśl chwile jak by rosła gospodarka gdyby każdy mógł wydać tylko tyle ile
    ma?

  • 136. Data: 2013-02-05 15:40:00
    Od: "quent" <x...@x...com>

    Użytkownik "Marek Dyjor" napisał w wiadomości grup
    > niemcy sie podniosly z wojny bo dostali kupę kasy od wója USa...

    Dotacje nie tworzą bogactwa i w tym wypadku tak nie było.
    Niestety jest to ciągle powielany mit :-(

    Przyczyną był "Wirtschaftswunder"!!!

    W skrócie o tym tu: http://pl.wikipedia.org/wiki/Wirtschaftswunder
    Więcej można poczytać o polityce Erhardt-a oraz ordoliberałach.

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 137. Data: 2013-02-05 15:42:34
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Polak Catholic wrote:

> [...]
    > się zdolność
    > pozyskania określonych dóbr potrzebnych bardziej lub mniej do

    ale pojmij, że właśnie dlatego że tak musi działać państwo mamy tysiace
    ludzi którzy realnie niczego nie wypracowali a trzeba im wypłacać emerytury.

    Wyobraź sobie że przechodzisz na emeryturę i chcesz zamieszkać np w GB,
    nasze państwo wypłaci ci dokłądnei tyle ile wypracowałęś w RP i to bedzie
    warte w GB wielkie NIC.

    U nas nastapiło coś podobnego ludzie mieszkali w komunie ktora byłą biedna i
    marna i przenieśli sie na zachód do IIIRP, i gdyby im wypłacać emerytury
    które wypracowali w PRL to by umarli.

  • 138. Data: 2013-02-05 15:45:39
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    quent wrote:
    > To nie są pytania to są twierdzenia. Pomieszanie z poplątaniem. Nic z
    > tego nie rozumiem.

    hm... a może nie chcesz zrozumieć...

    jaką masz receptę dla współczesnego świata, którą mogliby zaakceptować
    ludzie, także ci których wprowadzanei recept najbardziej dotknie?

  • 139. Data: 2013-02-05 15:45:58
    Od: "quent" <x...@x...com>

    Użytkownik "Marek Dyjor" napisał w wiadomości grup
> [...]
    > że tylko dzieki kredytom mieliśmy małe bezrobocie?
    > pomyśl chwile jak by rosła gospodarka gdyby każdy mógł wydać tylko tyle

    Jak to każdy?
    A co mnie obchodzi "każdy"??
    Kuźwa znów wielkie nieporozumienie.
    Chodzi o kredyty zaciągane przez państwo!! Nie przez kowalskiego.

    Problem pustego pieniądza (bańka kredytowa) to jedna sprawa a kredytowanie
    rządu druga.
    Kowalski niech się kredytuje ile chce, nikomu nic do tego ale państwo
    powinno mieć zakaz zadłużania.
    Budżety powinny być uchwalane bez deficytu.

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 140. Data: 2013-02-05 15:49:44
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    quent wrote:
    > Użytkownik "Marek Dyjor" napisał w wiadomości grup
    >
    > I znów - Ayn Rand polecam.

    > Pieniądz został mocno popsuty. Dzisiejsze banki to nie są te same
    > banki co kiedyś.

    bo dzisiaj juz nie ma banków które gromadzą kasę od jednych dając im za to
    odsetki, i porzyczają TE kasę innym pobierając wyższe odsetki i zarabiającym
    na róznicy. Tylko że wtedy rentowność banków była by normalna takie głupie
    5 - 10%.

    Ale jaką widzisz dzisiaj metodę naprawy tego całego burdelu?