  • 11. Data: 2012-02-13 23:33:52
    Temat: Re: szukam dataloggera lub coś podobnego...
    Od: Artur Stachura <k...@p...onet.eu>

    On Mon, 13 Feb 2012 19:45:38 +0100, Waldemar Krzok
    <w...@z...fu-berlin.de> wrote:

> [...]
    > Alternatywa 1: poskładanie tych strumieni i wysłanie przez WLAN. Problem
    > tutaj: nie znam WLANa, który potrafi przesłać te trochę ponad 300Mbit/sec
    > netto bez strat.
    > Alternatywa 2: rejestracja tego wszystkiego przez przynajmniej 10 minut. To
    > się powinno dać zrobić na pico-idx i SSD. Ale czy istnieje coś gotowego
    > formatu powiedzmy średniego PDA. WLAN toto też musi mieć, ale wtedy
    > wystarczy normalna prędkość dostępna w każdej Biedronce. W każdym razie toto
    > powinno móc w czasie rzeczywistym brać te dwa strumienie i zapisywać je na

    Pewnie Ci się nie przyda, ale podam, bo wydaje się ciekawe:

    http://www.raspberrypi.org/

    Jeśli moc obliczeniowa tej zabawki byłaby wystarczająca, trzeba by
    tylko dodać dongla WLAN, który miałby wymaganą wydajność (dla
    wariantu 1) albo szybką pamięć dla (2). Ewentualnie wariant
    pośredni - buforowanie zapisu na SSD i transmisja z dostępną
    prędkością. Pozostaje kwestia, ile cykli zapisu wytrzyma ten SSD...

    Spełnia warunki wymiarów i prądożerności. Niestety, dostępność raczej tylko
    w pojedynczych sztukach.

    Pozdrawiam,
    --
    Artur Stachura

  • 12. Data: 2012-02-13 23:55:48
    Od: Mario <m...@...pl>

    W dniu 2012-02-14 00:33, Artur Stachura pisze:

> [...]
    > prędkością. Pozostaje kwestia, ile cykli zapisu wytrzyma ten SSD...
    >
    > Spełnia warunki wymiarów i prądożerności. Niestety, dostępność raczej tylko

    Po pierwsze to od 2 miesięcy przesuwają termin rozpoczęcia sprzedaży.
    Ostatnio pisali o końcu lutego. Ale obawiam się, że USB u niego nie
    wydoli takiej prędkości.

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 13. Data: 2012-02-14 10:21:38
    Od: Zenek <t...@p...pl>

    http://www.totalphase.com/solutions/apps/usb_analyze
    r_guide/?gclid=CI2Dv5ifna4CFUOq3godlx-ufg

  • 14. Data: 2012-02-14 16:03:23
    Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de>

    Mario wrote:

    > Po pierwsze to od 2 miesięcy przesuwają termin rozpoczęcia sprzedaży.
    > Ostatnio pisali o końcu lutego. Ale obawiam się, że USB u niego nie
    > wydoli takiej prędkości.

    Nie, to jest duuuużo za wolne.

    Waldek

  • 15. Data: 2012-02-14 16:14:54
    Temat: Re: szukam dataloggera lub coś podobnego - możliwe rozwiązanie
    Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de>

    Waldemar Krzok wrote:

> [...]
    > W obu przypadkach dochodzi do tego jeszcze trzeci strumień przez
    > RS232/USB/I2C, ale tego jest jakieś 4kB/sec, czyli tyle co nic.

    Dzięki za wszystkie podpowiedzi. Popatrzyłem na wsie linki i wygląda na to,
    że alternatywa 2, choć teoretycznie łatwiejsza w użyciu, będzie za droga.
    Mały pc-cik formatu pico-idx albo podobne, dysk i złożenie do kupy będzie
    kosztowało około 700EUR. Za to wariant 1 zaczął wyglądać ok. Jednym
    rozwiązaniem jest jeden link USB3 <->LAN na 802.11ac, z prędkością
    850Mbit/sec, drugim dwa linki USB2 <->LAN na 802.11n z prędkością
    300Mbit/sec każdy. Wychodzi około 400EUR i jest mniejsze. Mają toto pokazać
    na EmbeddedWorld w Norymbergii pod koniec lutego. Chyba się tam kopnę i
    pooglądam na żywca, a może będą też mieli jakieś przedseryjne modele na
    sprzedaż.

    Jedna firma sprzedaje już (podobno, też będą w Norymberdze, to się spytam)
    systemy OEM transmisji danych, dających sumarycznie 2.7Gbit/sec (2x802.11ac
    + 2x802.11n) z międzymordziem GPIO. Czyli musiałbym te dwa strumienie USB
    "pożenic" i jakoś wypluć na wejście równoległe. Da się coś takiego zrobić na
    FPGA? Jeszcze nic z FPGA nie robiłem, więc pytam.

    Waldek

  • 16. Data: 2012-02-14 16:32:46
    Od: Zenek <t...@p...pl>

> [...]
    > "pożenic" i jakoś wypluć na wejście równoległe. Da się coś takiego zrobić na
    > FPGA? Jeszcze nic z FPGA nie robiłem, więc pytam.

    Pewnie na WiFi tez nic nie robiles bo realnie to nie ma takiego modelu
    zeby nawet na biurku przepuscil te 250Mbit/s realnie musisz liczyc 3/4
    na sprzecie klasy Enterprise SOHO to max 1/2 z deklarowanej predkosci.

  • 17. Data: 2012-02-14 16:51:19
    Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de>

    Zenek wrote:

    > Pewnie na WiFi tez nic nie robiles bo realnie to nie ma takiego modelu
    > zeby nawet na biurku przepuscil te 250Mbit/s realnie musisz liczyc 3/4
    > na sprzecie klasy Enterprise SOHO to max 1/2 z deklarowanej predkosci.

    Przecież pisałem, że są to prototypy 802.11ac. Deklarowana maksymalna
    prędkość, to 1.2Gbit/s brutto, 850Mbit/sec przy TCP/IP. Przy 802.11n mamy
    300 do 450 Mbit/s. To drugie w technologii MIMO. Potrzebuję netto ok.
    150-160Mbit/sec na kanał (2 kanały). To mniej więcej maksimum, co mi
    przejdzie przez USB 2.0 (przechodzi, sprawdzałem). Potrzebuję zasięg rzędu
    5m (max. 10m) Na papierze mam rezerwę :-).

    Waldek

  • 18. Data: 2012-02-14 16:56:57
    Od: Zenek <t...@p...pl>

    W dniu 2012-02-14 17:51, Waldemar Krzok pisze:

> [...]
    > przejdzie przez USB 2.0 (przechodzi, sprawdzałem). Potrzebuję zasięg rzędu
    > 5m (max. 10m) Na papierze mam rezerwę :-).

    Tu mozesz poczytac to co chca ci ozenic, jak narazie to jedyny sensowny
    sprzet. Wczesniej tez sie chwalili ze ten ich reference so im senao
    zrobil mial wyciagnac 270FDX a realnie ciagnal max 250Mbit. Poczytaj
    troche fora ludzi ktorzy uzywaja tych plyt referencyjnych AMCC i wez
    poprawke 20-30% na wydajnosc.

  • 19. Data: 2012-02-14 16:58:52
    Od: Zenek <t...@p...pl>

    http://www.convergedigest.com/searchdisplay.asp?ID=3
    4923&SearchWord=AppliedMicro

    http://www.anandtech.com/show/5326/appliedmicros-cat
    alina-integrated-usb-30-and-80211ac-support-for-nas-
    platforms

  • 20. Data: 2012-02-14 17:44:06
    Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de>

    Zenek wrote:

> [...]
    >

    > http://www.anandtech.com/show/5326/appliedmicros-cat
    alina-integrated-
    usb-30-and-80211ac-support-for-nas-platforms

    Te też znalazłem, ale dzięki za info, że mogą działać :-). Zobaczymy.
    Obejrzę jeszcze co na targach pokażą.

    Waldek